Schuurplekken kunststof bumper verwijderen, hoe?

Dit is de rubriek voor de 30, 40 en 50 series vanaf bouwjaar 2004.
Plaats reactie
Msbox
1st Gear member

Hallo

Mooie kleur zwart maar het klopt wat ze zeggen, je ziet er alles op.
Op mijn kunststof achterbumper zitten een paar schaafplekken. Deze wil ik graag verwijderen, zonder te spuiten. Is commandant een oplossing?

Groet
Maarten
Bas1982
3rd Gear member

als er blanke lak op zit zou ik het niet gebruiken. Zo dan eerder ultimate compount van mequiars pakken, werkt erg goed.
'04 S40 T5

- 3"; downpipe - 2.5"; catback exhaust - custom made FMIC - 18"; Midir -Bilstein schroefset - Fasttech custom tuning
duikertje88
1st Gear member
Contacteer:

Commandant moet je eigenlijk nooit meer gebruiken. Ik heb een tijdje een poetsclinic gevolgd van een verkoper van poetsmiddelen en daar werd me uitgelegd dat door de zeer grove structuur van commandant je alleen maar meer krassen in de lak maakt.

Je zou inderdaad voor meguiars kunnen gaan maar ik zou monello of poorboys aanraden. Deze materialen kun je het best (indien je wat ervaring hebt) met een poetsmachine aanbrengen (een dual action polischer of eventueel een rotary). Met de hand kan ook maar dan ben je wel lang bezig en zul je flinke spierpijn kweken :D .
Jelle
Bas1982
3rd Gear member

Welk product van monello raad jij aan dan? De producten van monello en poorboys zijn idd vaak net zo goed voor veel minder geld.
Heb zelf ook wel de forza van monello, die het met de gele pad erg goed doet op unilakken. Alleen op lakken met blanke lak (metallic of mica) was ik niet echt tevreden, met ultimate compound wel.

Aangezien ik een beginner ben, heb ik nog nooit een wollen pad durven te gebruiken icm mijn dap900.

Had het in mijn eigen topic ook al gepost maar dit lukte mij met ultimate compount met de gele pad:

Afbeelding

Afbeelding
duikertje88
1st Gear member
Contacteer:

Je hebt inderdaad een mooi resultaat behaalt met de ultimate compound.

Ik ben zelf ook maar een beginner op het detailgebied. Maar tijdens de clinic ben ik na het kleien (op mijn barents blauwe V50) begonnen met mezzo op oranje. Dit gaf al een goed resultaat maar helaas niet voldoende om een krasje op de motorkap te doen verdwijnen. Daarom zijn we overgestapt op woll met inizo forza. Na 2 hits was het krasje dusdanig afgerond dat hij niet meer opviel. Vervolgens afgebouwd met mezzo op oranje en finale op lichtgroen. Om alles af te werken heb ik vervolgens PB black hole met de zwarte pad aangebracht en wax met de rode of goude pad.

De wollen pad is goed te gebruiken ook als je nog een beginner bent. De lak wordt op een veel hogere temperatuur afgebakken als dat je met de DAP kunt behalen.

Hier staat nog een overzicht van welke pads je waarvoor kunt gebruiken.

Tijdens de clinic heb ik alleen een testspot gemaakt op de motorkap. Vanavond ga ik aan de slag met de rest van de auto. Zal proberen om veel foto's te maken en hier op het forum te plaatsen :D
Jelle
Plaats reactie

Terug naar “De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004”