Hallo iedereen, ik ben hier nieuw op het forum en vraag graag jullie expertise over het volgende.
ik heb een S80 2.5T automaat uit 2003, inmiddels 2jaar inbezit en er staat nu 210000 op de teller. Loopt super, nooit olie bijvullen tussen beurtjes door en hij ziet er super uit. Het probleem wat mij vandaag voor de 2de keer overkwam is het volgende.
1ste keer: warme dag (25+c) een uur snelweg gereden, geparkeert in de zon(motor eerst een minuutje laten uitdraaien alvorens het uitschakelen). 4uur later starten, airco vol aan en rij weg. Na 2min een harde klap. Toen nog een keer. Reed inmiddels de snelweg op en een vriend die naast me zat merkte op dat het lampje naast de D bij de pook uitging tijdens de klap. Het plaatje klopte ook wel want die klappen voelde inderdaad alsof hij hem grof uit zijn versnelling gooide en weer terug erin zetten. Reed inmiddels met 90kmh op de snelweg en de versnellingsbak deed weer even normaal. Kwam over 2km een pplaats aan dus hij moest nog even vol houden. Toen begonnen er allerlei lampjes op te flikkeren/doven.
Motorstoring
Src
Hierna ging alles uit, snelheidsmeter, toerental en alles. Motor deed het prima, stuur en rem bekrachtiging deed het ook naar behoren. Auto de parking op gereden en ook uitgezet. Na 2min weer gestart maar gaf nog steeds alle bovengenoemde storingen. Uit, weer aan en hij viel gelijk weer uit. Accu los gehaald, even wachten en weer starten. Alles deed het weer naar behoren alleen het airbag lampje branden. De garage heeft deze gereset maar kon verder niets vinden. Tijden niets aan de hand geweest tot vandaag.
2de keer: wederom +25c alleen dit keer na 3kmrijden airco vol aan. Weer de klappen van de versnellingsbak, linker achter portier open waarschuwing. Auto neer gezet en na een uur of 3 weer 2km gereden (airco uit) en hij begon toen weer te klappen. Snel uitgezet om het airbag lampje niet af te zetten. Ik denk zelf dat de computer oververhit maar hoor graag jullie mening. Kan me voorstellen dat een dergelijke computer vrij prijzig is dus hoop dat jullie een beter/goedkoper alternatief voor mij hebben. Wellicht is het alleen de ventilator van de computer? Ik kan alleen maar hopen. In iedergeval erg bedankt voor het meedenken aan mijn dilema.
Mvg John
Grote storing door hitte
- Morgenstond
- 5th Gear member
Welkom op het forum, John. We stellen het op prijs als je jezelf voorstelt in de daarvoor bestemde rubriek.
Ik heb kortgeleden op het forum gelezen over dergelijke storingen bij een S60 D5. Die werden veroorzaakt door een slechte accu. Wellicht kun je met deze info de zoekfunctie erop loslaten.
Ik heb kortgeleden op het forum gelezen over dergelijke storingen bij een S60 D5. Die werden veroorzaakt door een slechte accu. Wellicht kun je met deze info de zoekfunctie erop loslaten.
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
- sbv
- 6th Gear member
Begin eens met uitlezen van foutcodes. Waar heb je de codes laten uitlezen dealer of universeel ?
Zit er genoeg bakolie in, of hoe is de kwaliteit van de bak olie ?
Zit er genoeg bakolie in, of hoe is de kwaliteit van de bak olie ?
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
-
- Starter
Ik zal mij straks voorstellen, bedankt. Codes zijn na de eerste keer uitgelezen door de volvo garage. Konden niets vinden helaas. Ga morgen mijn bak olie eens bekijken maar geeft dat ook de andere storingen die ik ondervond?
- sbv
- 6th Gear member
Accu pool loshalen, wist geen storingen.
Heb je nergens last van als de airco volledig uit staat ?
lijkt me wel dat er ergens nog foutcodes opgeslagen worden, ook van de bak vaak wel
Heb je nergens last van als de airco volledig uit staat ?
lijkt me wel dat er ergens nog foutcodes opgeslagen worden, ook van de bak vaak wel
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
-
- 7th Gear member
ABS storing?controller?