Ik verwacht niet dat een handgeschakelde S60 T5 5 cilinder aanmerkelijk minder zuinig is dan de door jouw opgegeven praktijkwaardes. Ik heb zelf een C70 T5 (5 cilinder) handgeschakeld en haal makkelijk 1:10 de auto is veel zwaarder dat de S60 en cw waarde bij open rijden aanmerkleijk ongunstiger dan gesloten. Hierbij gebruik ik de 250 pk's regelmatig !Dirk-Pieter schreef:Gemiddel genomen is 1 op 11/12 goed haalbaar. (handgeschakeld) volgens mij moet het nog zuiniger kunnen, bij minder sportief rijgedrag.NielsV70 schreef:Hoe zuinig is jouw T5 (hand GT) ?Dirk-Pieter schreef:Zelf heb ik de Nederlandse s60 T5 met de 4 cilinder.. Zekr mis het het 5 cilinder geluid, en de beleving daarvan. Maar qua verbruik is hij een stuk zuiniger dan de 5 cilinder variant.. Dat is uiteindelijk ook iets waard..
Misschien heeft adaptive cruise control, daar ook wel een positief aandeel in... In het begin was ik nog wat sceptisch, maar nu ik het eenmaal gewend ben, is het ideaal..
Ook een tijdje gereden met een v50 t5, en die was aanmekelijk minder zuinig.. dan moet je denken aan 1 op 8/9 (automaat).
Test MY 2013 S60 T5 AWD
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5246
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
-
- 1st Gear member
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 27.05.2012 - 15:05
NielsV70 schreef:Ik verwacht niet dat een handgeschakelde S60 T5 5 cilinder aanmerkelijk minder zuinig is dan de door jouw opgegeven praktijkwaardes. Ik heb zelf een C70 T5 (5 cilinder) handgeschakeld en haal makkelijk 1:10 de auto is veel zwaarder dat de S60 en cw waarde bij open rijden aanmerkleijk ongunstiger dan gesloten. Hierbij gebruik ik de 250 pk's regelmatig !Dirk-Pieter schreef:Gemiddel genomen is 1 op 11/12 goed haalbaar. (handgeschakeld) volgens mij moet het nog zuiniger kunnen, bij minder sportief rijgedrag.NielsV70 schreef: Hoe zuinig is jouw T5 (hand GT) ?
Misschien heeft adaptive cruise control, daar ook wel een positief aandeel in... In het begin was ik nog wat sceptisch, maar nu ik het eenmaal gewend ben, is het ideaal..
Ook een tijdje gereden met een v50 t5, en die was aanmekelijk minder zuinig.. dan moet je denken aan 1 op 8/9 (automaat).
Ok, T5 v50 was wel een van de eerste exemplaren, dat is dus al weer een tijdje geleden. Misschien is de ontwikkeling van een 5 cilinder motor duurder dan een 4 cilinder exemplaar..
Maar als ik de keus had!, zou ik zeker voor een 5 cilinder gaan.. Zeker nu ik lees dat deze motoren ook zuiniger worden.