hoogteregeling koplampen stoort
-
- Starter
Na ongeveer 20 min rijden gaan mijn beide koplampen spontaan naar beneden, en krijg ik de melding koplampstoring. Contact uit/aan dan gaande koplampen automatsch eerst naar normaal niveau daarna helemaal naar beneden. Als de auto na een uur weer wordt gebruikt is ales goed, maar na ongeveer 20 min gaat het weer mis. Het moet dus een warmte probleem zijn maar waar ?
- modiniro
- 2nd Gear member
Ik heb een paar vragen :
1) Heb je af-fabriek XENON ? (ivm de automatische koplamp hoogteregeling)
2) De standaard hoogteregeling heeft een duimwiel in de lichtschakelaar. Treed dit fenomeen ook op wanneer je vooraf zelf een andere hellingshoek van de lichtbundel kiest ?
Ik denk aan een slecht signaal van sensor of duimwiel naar de lichtmodule.
Overigens, heb je een melding gekregen. Mogelijk is er een foutcode gezet. Dat zou je even kunnen laten controleren.
1) Heb je af-fabriek XENON ? (ivm de automatische koplamp hoogteregeling)
2) De standaard hoogteregeling heeft een duimwiel in de lichtschakelaar. Treed dit fenomeen ook op wanneer je vooraf zelf een andere hellingshoek van de lichtbundel kiest ?
Ik denk aan een slecht signaal van sensor of duimwiel naar de lichtmodule.
Overigens, heb je een melding gekregen. Mogelijk is er een foutcode gezet. Dat zou je even kunnen laten controleren.
- sbv
- 6th Gear member
Laat de auto uitlezen, zet de meldingen hier neer.
Alles is origineel spul ?
Alles is origineel spul ?
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
-
- Starter
De Xenon is af-fabriek, er zit geen duimwiel voor de hoogte op de lichtschakelaar. Ik zal de storing uitlaten lezen en kom er dan op terug.
- modiniro
- 2nd Gear member
Bij XENON af fabriek MOET de hoogteregeling automatisch gaan. Daartoe zit een speciale sensor onder je auto die bij de achteras de hoek tussen wegdek en voertuigbodem opmeet en dit signaal dient als input voor je koplamp hoogteregeling. Uitlezen is de enigste optie om verder te komen.