kan me niet voorstellen dat er niet voor de BMW zou zijn gekozen vanwege het prijsverschil, is zoals diesel01 schrijft door het wegvallen van bpm en btw helemaal niet zo fors daarnast ben ik er van overtuigd dat de diverse importeurs er zelfs wat voor over hebben wanneer het klpd in "hun" auto's rijdt
Neem dan de 535 D, daar krijg je een koppelkromme gelijk de tafelberg en dat is beschikbaar vanaf iets van 1200 toeren. Ik heb eens dat genoegen mogen smaken en neem van mij aan amice, dat gaat als de brandweer.
Ze hebben ook duidelijk met de BMW's test gereden en het KLPD heeft volgens mij vanwege meerdere punten voor Volvo gekozen.
En ik weet niet of er veel merken op zitten te wachten dat het KLPD erin rijdt. Ik weet nog dat de V50's er net waren bij het KLPD en toen waren het juist meer negatieve dingen.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Er kon door verschillende merken worden ingeschreven om voertuigen te leveren. BMW leverde een test 520d en die mist pk's. De V70 komt dan beter uit de test. Bovendien blijft de V70 duidelijk goedkoper.
En Volvo kon direct leveren. De aanbesteding heeft even geduurd en veel V50's liepen op hun einde.
Op de V50 D5 valt nu nog enkel het gebrek aan ruimte op te merken. Alle KLPD V50's rijden met het zogeheten heavy duty pakket: grotere remmen en verlaagd onderstel. Ik rij persoonlijk liever met de 50 dan met.de 70. De 50 rijdt als een kart, waar de 70 soms wat log voelt. Maar dat is niet vreemd, de 70 weegt door de 2 ton.
EX30 Single Motor Extended Range Plus V70 3.2 Summum Heico V70 2.5T Geartronic Momentum V50 1.8 Kinetic 460 2.0 GLT 440 1.7 GLE Highway
Klopt. Maar het past eigenlijk net niet helemaal in de 50. En nu is er voor de 70 een speciaal opbergsysteem gemaakt met lades etc. Dat werkt prima en ziet er een stuk beter uit dan een oud grijs plastic krat met alles erin gegooid
EX30 Single Motor Extended Range Plus V70 3.2 Summum Heico V70 2.5T Geartronic Momentum V50 1.8 Kinetic 460 2.0 GLT 440 1.7 GLE Highway
tja dan zal je moeten wennen aan de wegligging van de V70 overigens vind ik daar weinig mis mee maar hij is inderdaad minder dynamisch dan de 60 serie of ie echt in de praktijk significant minder snel / wendbaar is vraag ik me overigens af
Zou graag eens een dienst mee draaien om te zien hoe het toe gaat op de snelweg... Heb het na de introductie van de V70 gevraagd maar helaas.... Dat gaat zomaar niet....
Helaas...
Voor mij blijft de vraag... Hoe is het om op hoge snelheid met blauw en geluid te rijden....
Echt respect voor die gasten zeker als je ziet hoe slecht 90% reageert op hen....
Bookkeeper
Volvo V60 PIH - Ice White Solid, premium sound and more
bookkeeper schreef:Zou graag eens een dienst mee draaien om te zien hoe het toe gaat op de snelweg... Heb het na de introductie van de V70 gevraagd maar helaas.... Dat gaat zomaar niet....
Helaas...
Voor mij blijft de vraag... Hoe is het om op hoge snelheid met blauw en geluid te rijden....
Echt respect voor die gasten zeker als je ziet hoe slecht 90% reageert op hen....
Om die reden hebben wij een zeer uitgebreide rij opleiding van een goeie 6 weken. Vereiste om in een Volvo van de verkeerspolitie van het KLPD te mogen rijden. Alles draait daarin om inzicht en anticiperen. Met (zeer) hoge snelheid rijden is een van de onderdelen van de opleiding. Niet alleen op de snelweg. Het is soms vervelend als mensen je niet achter zich zien, maar met bepaalde rij technieken kun je je toch meer zichtbaar maken.