Vorige week zondag op de terugweg van vakantie gestrand met onze v70 2.4 d 2007 bij Nancy. Melding anti-skid service en motor management service vereist. Auto liep met horten en stoten. We zijn afgesleept en er werd aangegeven door de depanneur dat de auto waarschijnlijk niet binnen 48 uur weer klaar zou zijn, hij heeft dit ook gemeld aan de verzekeraar. Dus vervangende auto en repatriering van de volvo. Voor de vervangende auto moest ik nog wel even 120 km naar beneden per taxi maar goed de gemaakte kosten zijn inmiddels weer overgemaakt, dus niets dan lof voor onze verzekeraar.
De auto stond bij de volvo dealer in Nancy en toen ik daar kwam om spullen in de vervangende auto te laden konden ze mij vertellen dat injector 4 kapot was. Shit, dat wordt een duur geintje was mijn eerste gedachte, maar kan gebeuren. Zelf dacht ik aan brandstoffilter oid. Een kapotte injector kon ik me niet voorstellen want de auto had geen symptomen.
We zijn uiteindelijk een dag later dan gepland met een toyota avensis station thuisgekomen. Iedereen gezond, geen ongelukken dat was voor ons het belangrijkste.
Vandaag is onze volvo na 1,5 week gelost bij de dealer in Leeuwarden, ik reed net bij de dealer het terrein op toen de oplegger de straat in reed. De hoofdmonteur heeft de auto meteen uitgelezen en idd, injector 4 gaf een storing aan. Hij dacht echter niet aan een kapotte injector maar aan een vervuilde stekker. Alle stekkertjes losgehaald en idd, de stekker van injector 4 was erg verontreinigd. Alle stekkers zijn schoongemaakt en ingespoten met als resultaat, 0 storingen en een prachtig lopende motor. Proefrit gemaakt en zelf naar Groningen op en neer geweest , de auto rijdt weer fantastisch!
Kosten: €50. Wel moeten binnenkort de rubberen afdichtringetjes of de stekkers in het geheel vervangen worden.
Wat ben ik blij dat ik de auto niet in Frankrijk heb moeten laten repareren want dan had ik waarschijnlijk maal 15 of meer kunnen betalen voor een nieuwe injector.
Gestrand bij Nancy, auto rijdt weer.
-
- 5th Gear member
Tjongejonge, wat een kosten zijn er dan voor niets gemaakt zeg. Redelijke prutsers als je het mij vraagt...
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
-
- 2nd Gear member
Wellicht was dat de opzet, al denk ik meer aan desinteresse. Zo kwam het iig op mij over. De kosten en stress waren inderdaad aanzienlijk. En dat terwijl een half uurtje werk genoeg was om de auto weer goed te laten rijden.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Je bent een buitenlander en je rijdt geen Franse auto ... Zou het daar aan liggen? Fransen hebben een tijd gehad dat ze erg chaufinistisch waren.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- JosW
- 5th Gear member
Tja, hoor deze verhalen te vaak. Wat kun je er aan doen als relatieve leek?
En wat als de auto wel binnen 48 uur gerepareerd had kunnen worden? Is dat trouwens een bepaling bij alle verzekeringsmaatschappijen als het gaat om repatriëring?
En wat als de auto wel binnen 48 uur gerepareerd had kunnen worden? Is dat trouwens een bepaling bij alle verzekeringsmaatschappijen als het gaat om repatriëring?