Heb sinds enkele weken een nwe accu in mijn V70.De vorige was snel
weer leeg.Helaas,de nwe ook!Volvo dealer heeft gisteren(4/8/2011) een
lekstroommeting uitgevoerd:88mA totale stroomverlies.Normaal ca 20 mA.
Advies:nwe binnenspiegel plaatsen.Incl.software ca 660€.Een gebruikte
spiegel zou niet gaan want de software is autogebonden.
Is er iemand die een betere oplossing voor me heeft?printplaatje aanpassen of id?(De nwe binnenspiegel staat bij Volvo in backorder en wordt ca eind aug. verwacht.)
Sta open voor suggesties!
Groet,
Richard Harry(gebr.naam)
r.h.banning@versatel.nl
Zelfdimmende binnenspiegel V70 van okt.2001.
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Je beschrijft niet wat er loos is (defecte elektronica, of glasplaat elektronic, wat?)
Als het de UEM (Upper elektronic modulem welk de afstandbediening, regensensor etc verzorgt) zelf defect is, ben je inderdaad de Sjaak. Meestal is het wat er achter hangt, het spiegelglas niet goed bijv. Soms kun je wel een sloop unit scoren, maar zelf de andere onderdelen overzetten behalve de printplaat, en voorzichtig wat draadjes solderen. Dan blijft de elektronicaplaat origineel, en hoef je niets te programmeren.
Er stond ook wat hier op het forum erover.
En heb je hier misschien ook wat aan?
http://www.matthewsvolvosite.com/forums ... hp?t=16275
Als het de UEM (Upper elektronic modulem welk de afstandbediening, regensensor etc verzorgt) zelf defect is, ben je inderdaad de Sjaak. Meestal is het wat er achter hangt, het spiegelglas niet goed bijv. Soms kun je wel een sloop unit scoren, maar zelf de andere onderdelen overzetten behalve de printplaat, en voorzichtig wat draadjes solderen. Dan blijft de elektronicaplaat origineel, en hoef je niets te programmeren.
Er stond ook wat hier op het forum erover.
En heb je hier misschien ook wat aan?
http://www.matthewsvolvosite.com/forums ... hp?t=16275
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 04.08.2011 - 16:29
Hallo Marcel:"snel "leeg is na paar dagen al!Het glas van de spiegelM@rcel schreef:Wat is "snel leeg"?
Heb je niet-Volvo accesoires? Welke?
Waarom verdenkt de dealer de spiegel?
Heb je nog andere symptomen dan een lege accu?
ziet er gewoon uit,geen vlekken of i.d.
Het "lekrapport"dat ik gisteren kreeg van Volvo Schaap in Lelystad
vermeldde dat de boosdoener de binnenspiegel was.
Ja,er zitten op de auto :tel.,Volvo radio,verw. voorstoelen,beveiliging op middenconsole voor hond in auto,achterdeuren beveiligd voor kinderen,elektr.inklapb.binnenspiegels en
de standaard Volvo access.Maar het stroomlekken gebeurt volgens Schaap door de binnenspiegel.Ook de zekeringen zouden 1 voor 1 getest zijn.
Andere symptomen heb ik niet.Als er stroom in de accu zit werkt alles
prima.......ook de tel. is van Volvo.Niet-Volvo acc. zijn er niet.
Iemand opperde dat mogelijk het printplaatje in de binnenspiegel
gerepareerd kon worden.De software zou dan niet worden overgeschreven.Ik weet het niet.
Als je nog een suggestie hebt.Graag!
Groet,Richard
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 04.08.2011 - 16:29
Interessant artikel, maar,denk ik,niet bruikbaar voor mij.Deze Volvorijder had gezien dat zijn spiegel onbruikbaar was geworden.wim de jong schreef:Je beschrijft niet wat er loos is (defecte elektronica, of glasplaat elektronic, wat?)
Als het de UEM (Upper elektronic modulem welk de afstandbediening, regensensor etc verzorgt) zelf defect is, ben je inderdaad de Sjaak. Meestal is het wat er achter hangt, het spiegelglas niet goed bijv. Soms kun je wel een sloop unit scoren, maar zelf de andere onderdelen overzetten behalve de printplaat, en voorzichtig wat draadjes solderen. Dan blijft de elektronicaplaat origineel, en hoef je niets te programmeren.
Er stond ook wat hier op het forum erover.
En heb je hier misschien ook wat aan?
http://www.matthewsvolvosite.com/forums ... hp?t=16275
De binnenspiegel ziet er "gewoon"uit.Vind wel dat dimmend vermogen van de spiegel altijd slecht is geweest.Heb altijd een losse Brezan spiegel
over de Volvospiegel gehangen.Deze zorgt er wel voor dat ik minder last heb van achter me rijdende voertuigen met felle koplampen.
Inderdaad zitter er 2 stekkers aan de Volvo dimspiegel,maar als je deze
los zou trekken(aldus Volvo garage) dan werkt de afst.bed.niet meer en
ook div. binnenverlichtingen.Of het monteren van een andere gebruikte
dimspiegel de oplossing zou zijn weet ik niet.Het monteren van een nwe
Volvospiegel wel,aldus Volvo.Het lekken van stroom zou dan ook voorbij zijn!?Krijg ik daar garantie op?Als de nwe Volvo dimspiegel geladen moet worden met nwe Volvo sofware en toch stroom zou blijven lekken,dan kan
Volvo die nwe spiegel ook niet meer verkopen toch?
Groeten Richard
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4457
- Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07
Een paar dagen is erg kort en meten over de zekeringen is de juiste methode. Je kunt niet zonder de electronica in de binnenspiegel (één van de CanBus afsluitweerstanden zit erin).
Het enige dat ik nog kan bedenken, voor je de spiegel vervangt, is om de software van de spiegel opnieuw te laden: Misschien dat er ergens "een bitje is blijven hangen" waardoor de spiegel niet meer in slaap valt. Een reload van de spiegel zou dat misschien kunnen verhelpen. Gezien het prijsverschil tussen een software reload en een nieuwe spiegel zou ik dat serieus overwegen.
De officiële naam van de spiegel is trouwens UEM (Upper Electronic Module). De electronica doet van alles. Toevallig zit er ook een stukje spiegelglas in.
Het enige dat ik nog kan bedenken, voor je de spiegel vervangt, is om de software van de spiegel opnieuw te laden: Misschien dat er ergens "een bitje is blijven hangen" waardoor de spiegel niet meer in slaap valt. Een reload van de spiegel zou dat misschien kunnen verhelpen. Gezien het prijsverschil tussen een software reload en een nieuwe spiegel zou ik dat serieus overwegen.
De officiële naam van de spiegel is trouwens UEM (Upper Electronic Module). De electronica doet van alles. Toevallig zit er ook een stukje spiegelglas in.

-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 04.08.2011 - 16:29
Uitstekende gedachte Marcel!Baat het niet etc...M@rcel schreef:Een paar dagen is erg kort en meten over de zekeringen is de juiste methode. Je kunt niet zonder de electronica in de binnenspiegel (één van de CanBus afsluitweerstanden zit erin).
Het enige dat ik nog kan bedenken, voor je de spiegel vervangt, is om de software van de spiegel opnieuw te laden: Misschien dat er ergens "een bitje is blijven hangen" waardoor de spiegel niet meer in slaap valt. Een reload van de spiegel zou dat misschien kunnen verhelpen. Gezien het prijsverschil tussen een software reload en een nieuwe spiegel zou ik dat serieus overwegen.
De officiële naam van de spiegel is trouwens UEM (Upper Electronic Module). De electronica doet van alles. Toevallig zit er ook een stukje spiegelglas in.
Ik zal meteen een afspraak met Volvo maken om de spiegelsoftware
te reloaden!Ik houd je op de hoogte.
Prettig weekend.
Groet,
Richard
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 04.08.2011 - 16:29
grafietgrijs metallic.RicoK schreef:Succes!
Wat voor een V70 rijd jij? Kleur? Wellicht spotten we elkaar nog eens....
groet Richard
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 04.08.2011 - 16:29
wo:heb gisteren voor 2e keer laten meten,nu bij andere dealer.Zelfde Conclusie:stroomlekkage via binnenspiegeleenheid.Heb nu garage gevonden die goede gebr.spiegel heeft van 2002 Volvo.De software van deze spiegel wordt er dan afgehaald en een nieuwe versie ervan geladen.Richard Harry schreef:Uitstekende gedachte Marcel!Baat het niet etc...M@rcel schreef:Een paar dagen is erg kort en meten over de zekeringen is de juiste methode. Je kunt niet zonder de electronica in de binnenspiegel (één van de CanBus afsluitweerstanden zit erin).
Het enige dat ik nog kan bedenken, voor je de spiegel vervangt, is om de software van de spiegel opnieuw te laden: Misschien dat er ergens "een bitje is blijven hangen" waardoor de spiegel niet meer in slaap valt. Een reload van de spiegel zou dat misschien kunnen verhelpen. Gezien het prijsverschil tussen een software reload en een nieuwe spiegel zou ik dat serieus overwegen.
De officiële naam van de spiegel is trouwens UEM (Upper Electronic Module). De electronica doet van alles. Toevallig zit er ook een stukje spiegelglas in.
Ik zal meteen een afspraak met Volvo maken om de spiegelsoftware
te reloaden!Ik houd je op de hoogte.
Prettig weekend.
Groet,
Richard
(Volvo zelf doet dit niet)Hoop dat dit gaat lukken!Wordt vervolgd....
Groet Richard
- RicoK
- 3rd Gear member
- Berichten: 467
- Lid geworden op: 21.10.2010 - 14:29
- Locatie: Lelystad
En is het nog gelukt?
Ik vraag dit omdat mijn automatisch dimmende binnenspiegel sinds de warme zondag van laatst een soort van niet voelbare barst laat zien. Geen gezicht. Ik zou hier wel iets aan willen (laten) doen mits het prijskaartje gunstig uitpakt.
Ik vraag dit omdat mijn automatisch dimmende binnenspiegel sinds de warme zondag van laatst een soort van niet voelbare barst laat zien. Geen gezicht. Ik zou hier wel iets aan willen (laten) doen mits het prijskaartje gunstig uitpakt.
Volvo S60 2.4 170 PK Edition 02-2001 - Ash Gold Metallic - HU-603 - GROM-audio - 16"; Mimas zomer en 16"; Mimas winter