Linker raam bediening en spiegel bediening werkt niet meer?

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
T4
2nd Gear member

Hallo,

Bij aankoop van mijn v50 bouwjaar 2004 ontdekte ik dat de raambediening van het raam aan de bijrijders kant niet werkte, op geen van beide schakelaars reageert hij.

Dit heb ik aangegeven en bij oplevering was het gerepareerd, volgens de verkoper hadden ze niks kunnen vinden en daarom langs de volvo dealer gegaan, deze had de computer gereset en toen werkte alles weer.

Echter sinds een maand geleden wou ik het raam laten zakken en toen was weer hetzelfde euvel, maar nu wou ik ook de spiegel verstellen aan diezelfde kant de bijrijders kant, wil dit ook niet meer???

Dus ik dacht even langs de dealer en resetten, helaas blijkt dat niks uit te halen! Ik heb een lijst met storingscodes mee gekregen, volgens hen zou het aan een draadbreuk liggen...

Erg vreemd verhaal dus, maar nu zit ik dus al een maand met een raam en spiegel aan de BIJRIJDERS kant die ik nergens kan bedienen....

EN het verhaal word nog spannender, sinds paar dagen is mijn radio er ook mee opgehouden.

Hij doet helemaal niks meer, het start schermpje van High Performance Audio komt er voor en gaat weg en verder niet.
Alleen de climaatcontrol en de temp aanduiding blijft ervoor staan.
cds pakt hij ook niet.

Uiteraard zekeringen nagekeken.

Uitgelezen storingscodes:
*ICM-DC02 Communicatie regeleenheid Communicatie ontbreekt
*PDM-6E03 Spiegelmotor Breuk
*PDM-6E06 Spiegelmotor Breuk
*PDM-6E0C Spiegelmotor Breuk

Wie o wie heeft iets dergelijks ooit meegemaakt of wie kan mij helpen??

Groeten
Johan
Volvo V50 2.4 (upgrading facelift R-design)
Volvo V40 T4
Ben
Executive Member
Contacteer:

Als je nog aankoopgarantie hebt zou ik naar de verkoper gaan.
Anders kan de dealer het vast wel reparareren.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
T4
2nd Gear member

Ben schreef:Als je nog aankoopgarantie hebt zou ik naar de verkoper gaan.
Anders kan de dealer het vast wel reparareren.
Aankoopgarantie heb ik niet meer, en uiteraard zal de dealer het wel kunnen repareren... :roll:

ik ben meer op zoek naar mensen die dit eerder hebben gehoord, of hebben meegemaakt. Zodat ik dingen kan uitsluiten.
Volvo V40 T4
360Degreez
5th Gear member

Als het een V50 uit de eerste generatie betreft (2004~2006) zou de groene stekker in de deur het probleem kunnen zijn. Dit is een (zeer) bekend probleem en kan voor bovenstaande problemen zorgen.

Oplossing is om de deurbekleding los te halen (Torx schroevendraaier) en deze stekker even goed vast te drukken en kijken of het effect heeft.

Voor demontage (eenvoudig) kan je deze handleiding volgen.

Succes, en keep us posted!!
T4
2nd Gear member

360Degreez schreef:Als het een V50 uit de eerste generatie betreft (2004~2006) zou de groene stekker in de deur het probleem kunnen zijn. Dit is een (zeer) bekend probleem en kan voor bovenstaande problemen zorgen.

Oplossing is om de deurbekleding los te halen (Torx schroevendraaier) en deze stekker even goed vast te drukken en kijken of het effect heeft.

Voor demontage (eenvoudig) kan je deze handleiding volgen.

Succes, en keep us posted!!
De stekkers onderaan het bedieningspaneel? En dan aan de bestuurders kant? Want aan beide zeiden werkt de bediening niet...
Volvo V40 T4
360Degreez
5th Gear member

IN mijn geval was het een blauwe stekker!

Deze zit in de zwarte module in je deur. Bij mijn vorige auto was er al door de dealer mee gerotzooid met onderstaande schade als gevolg. Ik zou, als de boel toch los hangt alle stekkers in die regio even aanduwen.

Afbeelding

in onderstaande module.
Afbeelding
T4
2nd Gear member

360Degreez schreef:IN mijn geval was het een blauwe stekker!

Deze zit in de zwarte module in je deur. Bij mijn vorige auto was er al door de dealer mee gerotzooid met onderstaande schade als gevolg. Ik zou, als de boel toch los hangt alle stekkers in die regio even aanduwen.

Afbeelding

in onderstaande module.
Afbeelding
Die module zit in de bestuurders deur, of in de bijrijders deur?
Volvo V40 T4
360Degreez
5th Gear member

Met zekerheid in de bestuurdersdeur, ik vermoed ook in de bijrijdersdeur.
Deze module stuurt lokaal de elektronica in je deur aan en staat in verbinding met het knoppenpaneel in je deur waar ook je electronische buitenspiegelversteljoystick (3x Woordwaarde) zit.
T4
2nd Gear member

360Degreez schreef:Met zekerheid in de bestuurdersdeur, ik vermoed ook in de bijrijdersdeur.
Deze module stuurt lokaal de elektronica in je deur aan en staat in verbinding met het knoppenpaneel in je deur waar ook je electronische buitenspiegelversteljoystick (3x Woordwaarde) zit.
Oke top, bedankt voor je info. Kga er morgen direct mee aan de slag!
Misschien ook nog idee wat het kan zijn met de radio?
Volvo V40 T4
360Degreez
5th Gear member

T4 schreef:
360Degreez schreef:Met zekerheid in de bestuurdersdeur, ik vermoed ook in de bijrijdersdeur.

Heb ik met de vorige auto slechts een keer gehad.. na opnieuw starten nooit meer gezien. Probeer eerst de issues met je raambediening even te tackelen, mocht dat niet op te lossen moet je sowieso even langs de dealer om de computer even uit te laten lezen. Laat ze dan meteen even kijken naar foutcodes in de radio.
T4
2nd Gear member

360Degreez schreef:
T4 schreef:

Heb ik met de vorige auto slechts een keer gehad.. na opnieuw starten nooit meer gezien. Probeer eerst de issues met je raambediening even te tackelen, mocht dat niet op te lossen moet je sowieso even langs de dealer om de computer even uit te laten lezen. Laat ze dan meteen even kijken naar foutcodes in de radio.
Welk bouwjaar is die van jou, ik zag jou module onderdeel nummer die kwam overeen met die van een volvo v50 bwjr 2006. Alleen die had weer geen blauwe stekker in de module.

Heb jij nog tips hoe het deurpaneel los te halen?
Volvo V40 T4
360Degreez
5th Gear member

T4 schreef:
360Degreez schreef:
T4 schreef: Oke top, bedankt voor je info. Kga er morgen direct mee aan de slag!

Welk bouwjaar is die van jou, ik zag jou module onderdeel nummer die kwam overeen met die van een volvo v50 bwjr 2006. Alleen die had weer geen blauwe stekker in de module.

Mijn auto is bouwjaar 2005, modeljaar 2006.

Deurpaneel loshalen. Vrij straight forward zoals in de manual een paar posts eerder. Zorg voor het losklikken van het paneel voor een stevige kunststof wig, of gebruik de breedste platte schroevendraaier met een stevige doek ertussen. Voor het losdraaien van de schroeven is een torx nodig.
T4
2nd Gear member

Yess!!! Raam en spiegelbediening werkt weer, oorzaak een defecte module in de bijrijders deur.

Buurman van mijn ouders restaureert Volvo v50's hij en zijn kameraad hebben mijn auto helemaal doorzocht en doorgemeten in zo verre dit kon.

Hiermee diverse oorzaken uitgesloten zoals defecte stekker verbinding in de A-stijl. Na een poging module te willen testen van een v50 bwjr 2009 met helaas een andere stekker aansluiting een module van bwjr 2006 erbij gepakt en deze paste wel. EN WERKTE OOK!

Dus de raam en spiegelbediening werkt weer, nu nog het probleem van het niet meer doen van de radio. Misschien ook een module? Wie o wie kan mij opweg helpen.
Volvo V40 T4
T4
2nd Gear member

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's zijn van de bestuurders zijde, maar mijn bijrijders zijde kant was dus defect. De module en stekkers zijn allemaal hetzelfde.
Volvo V40 T4
T4
2nd Gear member

360Degreez schreef:
T4 schreef:
360Degreez schreef:

Mijn auto is bouwjaar 2005, modeljaar 2006.

Deurpaneel loshalen. Vrij straight forward zoals in de manual een paar posts eerder. Zorg voor het losklikken van het paneel voor een stevige kunststof wig, of gebruik de breedste platte schroevendraaier met een stevige doek ertussen. Voor het losdraaien van de schroeven is een torx nodig.
Hey, raam en spiegelbediening is opgelost! weer een stapje verder, bedankt voor je meedenken.
Volvo V40 T4
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”