Ervaringen met De Jong Rotterdam en Niham Den Haag

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Hans
8th Gear member
Contacteer:

Misschien is het een te dure lokatie en wordt er op kwaliteit bezuinigd.
Maar dat vul je dus zelf nu maar even in?
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Walter
Geartronic member
Contacteer:

Ben schreef:Ik zal de mods vragen dit topic even op te ruimen.
done
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Janhertogh
2nd Gear member

Er is meer aan de hand op het Forepark... de 'buurman' (ietsje verder) van Niham is VW dealer Wittebrug, De enige dealer met het infameuze resultaat "0" op de schaal tot 10 in de ANWB dealer test (maar dat is wel een aantal jaren geleden).
Misschien is het een te dure lokatie en wordt er op kwaliteit bezuinigd.
Misschien is dit wel de slimste opmerking in dit topic maar inderdaad wel een aanname.
VOLVO V50 Edition II
Dutch Volvo
3rd Gear member

volgens mij is niham een goeie volvo dealer hoor. ook al woon ik daar in de buurt
jan weemering
4th Gear member

Dutch Volvo schreef:volgens mij is niham een goeie volvo dealer hoor. ook al woon ik daar in de buurt
Dan kan er weinig stuk gaan dat gerepareerd moet worden door de dealer!
elk nadeel heeft zijn voordeel
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Schorpioen
5th Gear member

Ik woon in de buurt van Niham Westland en ben daar ook heen gegaan om een proefrit te maken.
Heb de V50 ook daar gekocht. Alleen is de auto verkocht door een verkoper van Niham Scheveningen ( 2e Schuytstraat ) en hoewel ik verwachte dat hij in het Westland afgeleverd zou worden is hij in de 2e Schuytstraat afgeleverd.
Had als optie naar de prijs van een standkachel gevraagd. Die zou niet ingebouwd kunnen worden.
Gelijktijdig bij Webasto gevraagd en daar kon het wel.

Een paar keer naar Niham Westland geweest voor kleine dingetjes.
Krijg dan echter het gevoel dat ik daar niet moet zijn omdat de auto in Scheveningen is afgeleverd.
Aansteker deed het niet. Zou geen garantie zijn omdat door de inbouw van de standkachel een stekker zou zijn losgetrokken. Paneel was er echter ook uitgeweest voor de inbouw van de perkeersensoren. Door wie is dan het stekkertje losgetrokken?
Hierop contact gezocht met Scheveningen en die hebben het alsnog voor garantie verholpen.
Ook in Westland geweest voor het soms wegvallen van de radio na het starten.
Zou een software update zijn, hadden echter niet direct tijd om er nar te kijken. Zou moeten wachten.
Aangegeven dat ik de auto kon laten staan en later wel weer zou komen halen. Ik was echter net thuis toen ze belde dat de auto weer gehaald kon worden.
( Radio valt nog steeds soms uit )
Krijg het idee dat er een onderlinge 2 strijd is tussen beide filialen.
Voor de 20.000 km beurt zou de auto door de verkoper bij met thuis opgehaald worden. Echter door omstandigheden was dit niet gedaan. De auto zelf gaan omwisselen en een dag later werdt hij wel weer bij me thuis gebracht.
Geen enquete hierover gehad. Factuur lag wel op de bijrijdersstoel toen ik even later weg ging en instapte.
";Hakuna matata: Geen zorgen, zorg dat je geniet";.
Het leven is al kort genoeg.

Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)
Afbeelding
V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)
Afbeelding
jan weemering
4th Gear member

Beste Schorpioen,

wie betaalt die bepaalt is het toch, als ik een auto bij A koopt, zal hij bij A afgeleverd gaan worden (punt)
Tevens had NIHAM ook voor de klant een offerte kunnen vragen bij webasto, maar is schijnbaar te veel moeite.
Tja effe de fabrieks software over een auto heen strooien zijn ze goed in daar, ze denken dat het toverpoeder is geloof ik.
Sorry hoor, ik hoop toch echt dat VOLVO Nederland meeleest op deze site.

Alsnog onder garantie verholpen, alsof er een wereld wonder geschiedt is.
En Schorpioen in welk jaartal was dit, want behaalde resultaten in het verleden bieden geen garantie voor het heden.
We willen graag weten ivm de huidige stand van zaken bij NIHAM
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo V70 R
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
diesel01
Geartronic member

Ik snap het niet.
De grootste straf is: ga er niet meer naar toe.
Maar het in de grond trappen van een dealer op een publiek toegankelijk forum is erg makkelijk en mi niet de manier om je frustratie te laten botvieren.
Ik hoop niet dat dit bericht te off topic is.
jan weemering
4th Gear member

diesel01 schreef:Ik snap het niet.
De grootste straf is: ga er niet meer naar toe.
Maar het in de grond trappen van een dealer op een publiek toegankelijk forum is erg makkelijk en mi niet de manier om je frustratie te laten botvieren.
Ik hoop niet dat dit bericht te off topic is.
Diesel01

de vraag is naar ervaringen bij de betreffende dealers.
die zouden ook goed kunnen zijn natuurlijk, daarmee hemel je een dealer op, op een openbaar forum.
we leven nu eenmaal in een tijd van communicatie middelen die ons ten dienste staan.
en natuurlijk ben ik het met je eerste regel wel eens, maar je moet iemand of een dealer ook de kans geven om zich te beteren.

maar de positieve verhalen winnen het op dit moment niet van negatieve helaas voor NIHAM
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo V70 R
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
V70/2.4D/2003
8th Gear member

Smaad is het opzettelijk zwartmaken van een ander door deze in het openbaar van feiten te beschuldigen waaraan hij of zij zich schuldig zou hebben gemaakt, zonder dat wordt gehandeld uit noodzakelijke verdediging. Het doel is het aantasten van iemands reputatie of goede naam. De aantasting kan mondeling, bij schrift of bij afbeelding plaatsvinden. Deze laatste varianten vallen onder het begrip smaadschrift.

Laster is het zwartmaken van een ander door deze in het openbaar van feiten te beschuldigen waarvan men weet dat deze niet waar zijn. Het doel is het aantasten van iemands goede naam of reputatie.

Anders dan bij laster gaat het bij smaad niet om beschuldigingen waarvan men weet dat ze niet waar zijn. Vaak worden de beschuldigingen aangedikt om het slachtoffer zo veel mogelijk te schaden.

De motieven voor beide delicten verschillen, maar worden vaak gevonden in wraak en frustatie, bijvoorbeeld na het beëindigen van een relatie, na ontslag of verlies.

Nu ga ik niet beweren dat bovenstaande hier gaande is maar het riekt er enigszins naar. Van de andere partij/benadeelde/benoemde in deze casus, NIHAM dus, lees ik trouwens niks, Nu is het mij dan ook niet bekend of, en zo ja welke, dealerbedrijven allemaal een account hebben op dit forum.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Ben
Executive Member
Contacteer:

Mods break

@Jan
Ik denk dat je je ongenoegen voldoende hebt geventileerd. Kennelijk heb je wrok over een gebeurtenis van enkele jaren geleden nog niet overwonnen. Wat mij betreft heb je daar op dit forum nu genoeg over gezegd. Wat mij betreft dus einde verhaal voor jou.
Je laatste 2 berichten voegen nl. niets toe.

@Ger
Ik weet dat er vele personen binnen de Volvo dealerorganisatie zijn die hier meelezen. Welke dat zijn weet ik, op een enkel persoonlijke bekende na, niet.

@iedereen.
Als je nog zinvolle aanvullingen op dit topic hebt laat je het mij weten, ik kan het topic dan heropenen.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gesloten

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”