He!
Sinds gisteren ben ik het bezit van een Volvo V-70 D5. Wat een superbak!!
Nu heb ik een 2e hands HU-603 radio gekocht. Die wil ik in gaan bouwen. (nu zit er een standaard jvc radiotje in).
Heeft iemand een soort van manual of nuttige tips hoe ik deze radio goed kan inbouwen?
Alvast bedank!!
HU-603 inbouwen in V70 (bj 2004)
- VolvoRob
- 5th Gear member
Het zou kunnen dat wanneer je de HU603 inbouwt, bepaalde functies van het apparaat niet werken. Dan moet dat software-matig aangepast worden bij de dealer. Soms werkt het echter wel. Gewoon proberen dus!
S80 D3 Momentum met Professional line - 2012
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
De radio inbouwen is niet heel erg moeilijk. Ga als volgt te werk;
Zet de wagen van het contact af en laat de sleutel er uit!
Trek nu voorzichtig de pennenhouder los. Je ziet twee torkx schroefjes zitten, deze draai je los.
Nu komt de ECC unit los. Deze zit boven verhaakt aan het radioframe wat er nu in zit.
Haal de stekker(s) van de ECC er maar gewoon af. Is geen probleem zolang je het contact maar niet aanzet.
Nu moet je kijken waar de schroeven van het dubbel din frame zitten. Meestal ook onderaan. Draai alles los en je hebt een frame in je handen.
Nu kun je je radio aan gaan sluiten. Hopelijk heeft het JVC inbouwertje je mooie grote groene Volvo stekker met rust gelaten en een verloop gebruikt.
Je kunt de orginele Volvo stekkers er zo in steken en de radio in het dashboard steken. Het wijst zichzelf. Als het goed is heb je er wel een driehoekig bakje of bekerhoudertje bij gekregen om de loze ruimte naast je HU-603 dicht te maken, anders moet je die nog even halen.
Nu alles weer in omgekeerde volgorde dichtschroeven, de ECC aansluiten en klaar is kees. Nu kun je de radio testen. Hij zal het sowieso doen.
Als het bouwjaar niet overeenkomt zal de nachtverlichting niet gaan branden en zijn de extra menu's niet bereikbaar. Je zult dan naar de dealer moeten om software te laden. Dit lukt niet altijd. Bij mijn eerste V70 is het bij één HU-603 niet gelukt. Van Aarle heeft de radio toen omgeruild en toen werkte het wel. Dit is een beveiliging van Volvo. Er zijn bepaalde serienummers die corresponderen met serienummers van auto's. Alleen deze combinaties schijnen compleet werkend te krijgen te zijn.
Succes.
Aanvullend beelmateriaal en info:
www.volvos.nl
http://www.miketdi.de/p23.htm (hier kun je meer tips vinden voor je V70)
Zet de wagen van het contact af en laat de sleutel er uit!
Trek nu voorzichtig de pennenhouder los. Je ziet twee torkx schroefjes zitten, deze draai je los.
Nu komt de ECC unit los. Deze zit boven verhaakt aan het radioframe wat er nu in zit.
Haal de stekker(s) van de ECC er maar gewoon af. Is geen probleem zolang je het contact maar niet aanzet.
Nu moet je kijken waar de schroeven van het dubbel din frame zitten. Meestal ook onderaan. Draai alles los en je hebt een frame in je handen.
Nu kun je je radio aan gaan sluiten. Hopelijk heeft het JVC inbouwertje je mooie grote groene Volvo stekker met rust gelaten en een verloop gebruikt.
Je kunt de orginele Volvo stekkers er zo in steken en de radio in het dashboard steken. Het wijst zichzelf. Als het goed is heb je er wel een driehoekig bakje of bekerhoudertje bij gekregen om de loze ruimte naast je HU-603 dicht te maken, anders moet je die nog even halen.
Nu alles weer in omgekeerde volgorde dichtschroeven, de ECC aansluiten en klaar is kees. Nu kun je de radio testen. Hij zal het sowieso doen.
Als het bouwjaar niet overeenkomt zal de nachtverlichting niet gaan branden en zijn de extra menu's niet bereikbaar. Je zult dan naar de dealer moeten om software te laden. Dit lukt niet altijd. Bij mijn eerste V70 is het bij één HU-603 niet gelukt. Van Aarle heeft de radio toen omgeruild en toen werkte het wel. Dit is een beveiliging van Volvo. Er zijn bepaalde serienummers die corresponderen met serienummers van auto's. Alleen deze combinaties schijnen compleet werkend te krijgen te zijn.
Succes.
Aanvullend beelmateriaal en info:
www.volvos.nl
http://www.miketdi.de/p23.htm (hier kun je meer tips vinden voor je V70)
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
Klopt, ook gehad, het bouwjaar van de radio zal een beetje in de buurt moeten komen van het bouwjaar van de auto.hans anesthesie schreef:Hij zal het sowieso doen.
Als het bouwjaar niet overeenkomt zal de nachtverlichting niet gaan branden en zijn de extra menu's niet bereikbaar. Je zult dan naar de dealer moeten om software te laden. Dit lukt niet altijd. Bij mijn eerste V70 is het bij één HU-603 niet gelukt.
Anders geen verlichting, dealer kan dan geen software downloaden.
Maar soms heb je geluk.
Succes
- 480S60
- 4th Gear member
- Contacteer:
Bij mijn weten gaat alleen een zwarte HU-603 helemaal perfect werken in een modeljaar 2004 V70. De voorganger van de zwarte HU-603 is een grijze HU-603. Uiterlijk kenmerk is alleen dat de kleur anders is en er een ouder datumstickertje op zit bijvoorbeeld. De opvolger van de HU-603 is de HU-650. Deze is ook zwart, maar heeft ook een hele andere vorm.
Met vriendelijke groeten,
Arjen
Arjen
- Bover
- 8th Gear member
wel gek dat in bouwjaar 2004 D5 een jvc-tje in zit...
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....