Sinds enige tijd is de geur van de ruitenvloeistof duidelijk aanwezig in de auto (V50 2.0 benzine uit 2006). In een bocht of bij een drempel wordt de geur sterker. Ik heb de indruk dat de lucht door de ventilatieopeningen in het dashboard naar binnen wordt geblazen.
Heeft iemand enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?
Mvg,
Stefan
Ruitensproeiervloeistof geur in de auto
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Ja, daar was iets mee! Is een bekend probleem bij jouw V50 en kan ook problemen met de bedrading geven. Ik weet even niet meer waar het staat, maar is al meerdere keren op het forum langs gekomen.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Trucker
- 6th Gear member
- Berichten: 4561
- Lid geworden op: 11.02.2007 - 23:15
- Contacteer:
In heb een berichtje gehad van mijn dealer dat er kortsluiting kon onstaan door lekken van ruitensproeier vloeistof.Oceanracer schreef:Ja, daar was iets mee! Is een bekend probleem bij jouw V50 en kan ook problemen met de bedrading geven. Ik weet even niet meer waar het staat, maar is al meerdere keren op het forum langs gekomen.
Ik ben even langs geweest en ze hebben bij mijn C30 een nieuw stukje kabel aan de pomp gemaakt.
Dat was/is een oplossing van Volvo Nederland.
Gr Trucker
Volvo V40 D2 R-Design
Volvo C30 2.0 Momentum R-Design
Volvo V70,
Volvo V40,
Volvo 340 GL,
Golf diesel,
Dutsun sunny 120Y,
Mazda 818,
Mazda 1300
Volvo V40 D2 R-Design
Volvo C30 2.0 Momentum R-Design
Volvo V70,
Volvo V40,
Volvo 340 GL,
Golf diesel,
Dutsun sunny 120Y,
Mazda 818,
Mazda 1300
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Er is een modificatie voor!
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 290
- Lid geworden op: 02.09.2010 - 20:36
geldt dit voor alle volvo modellen v30/v50?
bij mijn volvo , v50 1.6d mei 2005, heb ik geen klachten maar wil wel problemen voor de toekomst voor zijn.
bij mijn volvo , v50 1.6d mei 2005, heb ik geen klachten maar wil wel problemen voor de toekomst voor zijn.
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 04.08.2012 - 15:03
Ik heb de auto afgelopen week voor onderhoud naar de Volvo dealer (Niham, Forepark Den Haag) gebracht en ook gevraagd of ze naar dit probleem wilde kijken. Uiteindelijk is er niets vreemds geconstateerd. Er is mij niets gezegd over een modificatie...
Ik laat er binnenkort ook nog even naar kijken door een ander garagebedrijf.
Ik laat er binnenkort ook nog even naar kijken door een ander garagebedrijf.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 02.08.2012 - 19:24
- Locatie: Nijmegen
Dit probleem is ook bekend bij mijn auto. Ik zal het bij de eerstvolgende beurt meteen doorgeven. Ik dacht eerst dat men de vloeistof geknoeid had maar dat is het dus niet...
V40 D4 Business Ocean Race met 17''Ixion
- duikertje88
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 31.01.2012 - 13:39
- Locatie: regio Den-Bosch - Oss
- Contacteer:
Ik heb hetzelfde probleem en dit gisteren voorgelegd bij Van Aarle. Zij waren ook niet bekend met deze modificatie. Ze hebben alle gootjes en leidingen schoongemaakt in de hoop dat dit het probleem oplost.
Aangezien de tankje van de ruitensproeiervloeistof bijna leeg is, is de geur ook verdwenen. Binnenkort eens bijvullen en kijken of de geur definitief verdwenen is.
Anders maar eens langs bij de dealer bij ons in de buurt.
Aangezien de tankje van de ruitensproeiervloeistof bijna leeg is, is de geur ook verdwenen. Binnenkort eens bijvullen en kijken of de geur definitief verdwenen is.
Anders maar eens langs bij de dealer bij ons in de buurt.
Jelle
-
- 1st Gear member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 10.12.2009 - 10:52
Ik heb het ook erg sterk na een scherpe bocht naar rechts, veelal rijkswegafslagen. Het lijkt me dat het reservoir wat moet lekken want de lucht is dan echt niet te harden! Je wordt zowat bedwelmd.
Dit soort rare dingen, ook bijvoorbeeld de erg slechte ruitenwissers en nog tal van elende bederven voor mij het rijplezier. Over anderhalf jaar mag ik weer een nieuwe auto uitzoeken en dat zal waarschijnlijk geen Volvo meer zijn helaas.
Dit soort rare dingen, ook bijvoorbeeld de erg slechte ruitenwissers en nog tal van elende bederven voor mij het rijplezier. Over anderhalf jaar mag ik weer een nieuwe auto uitzoeken en dat zal waarschijnlijk geen Volvo meer zijn helaas.
V50 1.6D start/stop sport 2010 | RTI | Sportstuur
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33108
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Heb het ook keer gehad, had ik de dop er niet goed opgedaan.
Dey, wat voor ellende heb je nog meer?
Dey, wat voor ellende heb je nog meer?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Jolly Breeze Racing
- 5th Gear member
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: 16.10.2007 - 10:25
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Is een modificatie voor, in ieder geval model 2009 V50 D5.
Door lekkage loopt het via de bedrading door het schutbord de cem-module binnen.
Mijn cem module was al iets aangetast, nieuwe cem-module!
Door lekkage loopt het via de bedrading door het schutbord de cem-module binnen.
Mijn cem module was al iets aangetast, nieuwe cem-module!
Jolle
1999 V70 2.5D (570.000 km)
1998 V70 10 V (400.000 km)
1998 V70 2.5 20 V (363.500 km)
2014 VW Golf 1.2 TSI DSG (4400 km)
2010 Fiat 500 1.2 Lounge Start&Sto (122.000 km)
2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid (10.300 km)
2009 V50 D5 R-design (103.500 km)
2004 V50 2.0D momentum, BSR tuned (136.000 km)
2007 C30 1.6B momentum en bodykit (36.000 km)
1996 S40 1.8 LPI (370.000 km)
1989 440 1.7 GLE LPG (377.000 km)
1989 440 1.7 GLE injection LPG (89.000 km)
Jolly Breeze Racing
www.jollybreezeracing.nl
1999 V70 2.5D (570.000 km)
1998 V70 10 V (400.000 km)
1998 V70 2.5 20 V (363.500 km)
2014 VW Golf 1.2 TSI DSG (4400 km)
2010 Fiat 500 1.2 Lounge Start&Sto (122.000 km)
2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid (10.300 km)
2009 V50 D5 R-design (103.500 km)
2004 V50 2.0D momentum, BSR tuned (136.000 km)
2007 C30 1.6B momentum en bodykit (36.000 km)
1996 S40 1.8 LPI (370.000 km)
1989 440 1.7 GLE LPG (377.000 km)
1989 440 1.7 GLE injection LPG (89.000 km)
Jolly Breeze Racing
www.jollybreezeracing.nl
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33108
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ohw wat goed! Zal eens vragen of het bij een MY11 gefixt is
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 04.08.2012 - 15:03
Inmiddels heeft een 2e garagebedrijf het probleem onderzocht. Geen lekkages, alles kurkdroog. Het probleem zit waarschijnlijk in de vloeistof zelf. Was van een goedkoop type (gekocht bij een bouwmarkt). Volgens de monteur ruikt de vloeistof in extreme mate naar spiritus. De geur komt vrij door een ontluchtingsopening of iets dergelijks in het vloeistofreservoir. Reservoir leeggepompt en gevuld met een andere vloeistof die niet zo sterk ruikt. Sindsdien geen probleem meer.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 10.12.2009 - 10:52
Tot nu toe (2,5 jaar oud en 100.000 km)Paul schreef:Dey, wat voor ellende heb je nog meer?
- Trillingen rond de 84 km/u, ook met andere winterwielen. Nooit opgelost en heb er maar bij neergelegd ondanks dat het storend blijft
- Kapotte lagers in aandrijfas dacht ik (bij 25.000km)
- Achterportier gaat niet uit het slot (bij 65.000 km)
- Twee nieuwe remschijven vòòr ivm extreme trillingen bij remmen (krom bij 50.000 km)
- Twee nieuwe remschijven achter ivm constante trillingen (krom bij 95.000 km)
en dus
- Navigatie met niet werkende TMC (is dus na 8 maanden softwarematig opgelost)
- Zeer slechte ruitenwissers, net nieuwe exemplaren maar vorige week in donker met regen was gewoon gevaarlijk vanwege niet egaal vegen en veel waas.
- Ruitenwissergeur in interieur na bocht naar rechts
Ik verlang vaak terug naar mijn Octavia waarmee ik niets mee heb gehad gedurende 3,5 jaar en 225.000 kilometers.
V50 1.6D start/stop sport 2010 | RTI | Sportstuur