Ik zoek een andere dealer

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Quota
6th Gear member

diesel01 schreef:Ik denk dat je wel vaker tegen problemen aanloopt in het leven..
Sinds wanneer betekend service dat de auto gewassen dient te worden...
Niet naast je schoenen gaan lopen nu je jezelf een Volvo kunt permiteren, het is maar een auto.
Met een dergelijke instelling kan net het verschil gemaakt worden of je op vrijdagmiddag om 16:45 wel geholpen wordt of dat je op maandagmorgen 08:00 de eerste bent
+1
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Op je 22ste nog niks zijn en dan toch al zo'n attitude
Volvo for life
Xanthine
3rd Gear member

diesel01 schreef:Ik denk dat je wel vaker tegen problemen aanloopt in het leven..
Sinds wanneer betekend service dat de auto gewassen dient te worden...
Niet naast je schoenen gaan lopen nu je jezelf een Volvo kunt permiteren, het is maar een auto.
Met een dergelijke instelling kan net het verschil gemaakt worden of je op vrijdagmiddag om 16:45 wel geholpen wordt of dat je op maandagmorgen 08:00 de eerste bent
Je begrijpt mij verkeerd denk ik. Ik ben echt geen snob die gaat stoefen met zijn auto hoor. Iedereen in mijn vriendenkring heeft trouwens een vrij fatsoenlijke auto (Audi, Mercedes, Golf GTI, ...), mijn Volvo is de kleinste uit de hoop :p. Wat ik gewoon wil aantonen is dat Volvo zichzelf als luxemerk ziet (toch een statuut hoger dan Ford & VW), maar dit imago geen eer aandoet door de service. Daarom gaf ik het voorbeeld van Mercedes, die hebben zelfs een eigen wasstraat in de garage, waar ze na elke reparatie/service even de auto doorrijden.
& ook de manier hoe bij Volvo met klachten word omgegaan is vrij triest.

& ja ik ben misschien maar 22 jaar, maar wat Volvo nog niet door heeft is dat ik de komende jaren nog 15 auto's zou kunnen kopen, als ik elke 3 jaar iets nieuws uitkies. + mijn ouders willen heel erg graag een C70 kopen, maar nu twijfelen ze omdat de service gewoon slecht is. (hun hebben ook al een Volvo momenteel, ook redelijk wat problemen mee gehad).
Waar is de logica als een merk zoals Skoda een betere service geeft dan Volvo? Als ik bij Volvo ook maar 100 of 150 euro moest betalen voor een onderhoud zou het mij geen bal schelen, maar nu betaal ik 100 euro meer, en ik wil voor die 100 euro een verschil zien.
2017 Volvo V40 D2 [ Daily ]
2007 Volvo C30 T5 [ #Racecar ]
2016 Honda Grom [ Poging tot motor ]
sbv
6th Gear member

Ik geef altijd al dat ik de auto NIET gewassen wil hebben, doe het liever zelf dat dat een stagiaire met zand spons de auto doet, of met alle goede bedoelingen door de wasstraat, dan kan ik alsnog de halve auto gaan doen

Ik denk dat service 2 kanten op werkt. Verder geld, niemand verplicht je daar die betreffende garage te gaan. Het staat vrij om naar elders te gaan.
Heb je de directie er eventueel al op aan gesproken wat er in jouw ogen allemaal mis gaat met "service".

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
Kobayashi
3rd Gear member

Ik ben dus gisteren mijn Volvo gaan binnendoen voor een onderhoud bij Rutten in Helchteren (die je hierboven beschrijft). Ik moet zeggen: dit is de eerste garage waar ik kom waar ik ook effectief krijg wat ik vroeg.

Vriendelijke service, zonder problemen een vervangauto zodat ik niet 2u moest wachten, stipt, degelijke uitleg bij wat ze hebben gedaan/gemaakt (heel slechte ervaringen mee gehad in het verleden), en niet onbelangrijk: een rekening die klopt met wat ze vooraf hadden gezegd!

Hoewel iedereen me had afgeraden niet bij de officiële dealer te gaan wegens te prijzig, ben ik blij eindelijk dergelijke garage gevonden te hebben. Ik betaal liever wat meer op een plaats waar je je gerespecteerd voelt, dan bij een dealer waarvoor je de zoveelste in de rij bent.
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

Mooi toch?

Mogen wij weten wat er aan de auto mankeerde (wat was er kapot) en vooral hoe dat is opgelost?
Mark

Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Kobayashi
3rd Gear member

Standaard onderhoud + remblokken vooraan vervangen + buitentemperatuursensor vervangen. Probleem met de airco is dus van de baan. Voor de rest was de auto nog tip top in orde.

Factuur volgt nog, dus op de juiste details moet ik nog even wachten.
BlackcurrantV70
7th Gear member

sbv schreef:Ik geef altijd al dat ik de auto NIET gewassen wil hebben, doe het liever zelf dat dat een stagiaire met zand spons de auto doet, of met alle goede bedoelingen door de wasstraat, dan kan ik alsnog de halve auto gaan doen
+1 !!
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Philken
5th Gear member

Kobayashi schreef:Ik ben dus gisteren mijn Volvo gaan binnendoen voor een onderhoud bij Rutten in Helchteren (die je hierboven beschrijft). Ik moet zeggen: dit is de eerste garage waar ik kom waar ik ook effectief krijg wat ik vroeg.

Vriendelijke service, zonder problemen een vervangauto zodat ik niet 2u moest wachten, stipt, degelijke uitleg bij wat ze hebben gedaan/gemaakt (heel slechte ervaringen mee gehad in het verleden), en niet onbelangrijk: een rekening die klopt met wat ze vooraf hadden gezegd!

Hoewel iedereen me had afgeraden niet bij de officiële dealer te gaan wegens te prijzig, ben ik blij eindelijk dergelijke garage gevonden te hebben. Ik betaal liever wat meer op een plaats waar je je gerespecteerd voelt, dan bij een dealer waarvoor je de zoveelste in de rij bent.
idd,Rutten in Houthalen Helchteren geeft een buitengewoon goede service, indertijd kocht ik een Volvo V70R via de fabriek(vrouwke werkte bij Volvo),1,5 jaar oud voor écht een habbekrats(wegens personeelsprijs) en liet de wagen daar leveren om op LPI te zetten zonder op voorhand te verwittigen: zij krijgen auto binnen, auto stond erbij zoals een nieuwe(alhoewel ze aan personeel NIKS verdienen:moeten auto betalen en factuur met dezelfde prijs maken aan personeelslid) met alle zaken erbij zoals een nieuwe(brandblusser, verbandskist gevarendriehoek, fluohesjes etc)
ik ging ook bij hen op onderhoud(was wel 160KM enkel) wegens de gasinstallatie(steeds kreeg ik de korting als personeelslid op de gebruikte stukken)
toen ik op 210.000km problemen had met de kop(kleppen verbrand wegens gas) hebben ze de kosten op zich genomen omdat ze dachten dat 't nog een motor was met de hydraulische kleppen en dit ook toegaven, nooit geen factuur van gekregen, weinige andere dealers zouden dit toegeven
ik heb later dan als opvolger een diesel gekocht bij een dealer dichter bij huis en jaren er niet meer geweest(gewoon omdat ik 't te ver vond)
toen ik eind vorig jaar advies nodig had ivm LPI in mijn huidige R, eens binnengesprongen(ik was met de firmaslet, niet met de R) direct goed ontvangen geweest(met cola) en alle uitleg gekregen die ik vroeg, bijna 45 minuten hen 'bezig gehouden', terwijl ze goed wisten dat ik niks kwam kopen/onderhoud spenderen(ze weten dat ik aan de andere kant van het land woon) & dat de LPG afdeling reeds enkele jaren verkocht is en niet meer 'opbrengt' voor hen
dus ik vrees dat Xanthine een dealer afbreekt die hij niet kent ofwel heeft hij al zijn krediet daar reeds verspeeld zodat hij niet verder geholpen wordt
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”