Ultimate quick detailer van Meguiars

Hier alles over de verzorging van de auto. Wassen, poetsen, zuigen, borstelen, kortom alles wat de auto mooier kan maken of houden.
dieselpower
4th Gear member

Ik ben eens wat aan het zoeken geweest om tussen de 4 poetsbeurten die ik per jaar per jaar doe (met meguiars tech wax 2.0) de glans wat op de waarderen na een wasbeurt.
Nu kwam ik Ultimate Quick Detailer tegen, een spray van Meguiars. Is er iemand hier die dat produckt gebruikt (of gebruikt heeft) en wat zijn de ervaringen? Het zou de oppervlaktespanning van het water verhogen zodat water (en verontreinigingen) sneller weglopen.
Houd het zich goed (blijft goed zitten) of is het na één/twee regenbuien al weg?
V70 2006 Edition II 140PK 5-speed
Oceanracer
Geartronic member

Oppervlakte spanning van het water? Wat zijn dat voor moeilijke begrippen?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
dieselpower
4th Gear member

Oceanracer schreef:Oppervlakte spanning van het water? Wat zijn dat voor moeilijke begrippen?
Krijg je vlgs mij van die hele mooie bolle druppels van die zo van je auto aflopen (denk/hoop ik tenminste).
V50 R
6th Gear member

Vraagje voor Steve denk ik? Of anders weet Koen het vast ook!
V70/2.4D/2003
8th Gear member

De Quik Detailer is de spray die je gebruikt bij de klei. Daar gaat de lak zo glad als een *gelieve zelf in te vullen* van worden. Is volledig zonder enig risico te gebruiken op de auto, met klei wel te verstaan.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Driven2Shine
Forumsponsor
Contacteer:

De Ultimate Quik Detailer is bij uitstek geschikt om de lak in top conditie te houden nadat deze is behandeld met een goede wax.

Je kunt ook uitwijken naar een Detailer met Carnauba zoals de Smart One of de P40 Detailer.
De Smart One heeft een aparte sealant inzich welke alleen al 3 tot 4 weken bescherming geeft.

Eerlijk gezegd is de Ultimate Quick Detailer vrij aan de prijs in vergelijking met de P40 Detailer welke hetzelfde doet en echte carnauba bevat.
chris2
3rd Gear member

Ik gebruik de ultimate quick detailer altijd na ik de auto heb gewassen en vervolgens droog heb gemaakt. Gebruik het op de hele auto incl. de ramen en werk super!! Geeft een super glad en bij regen een druppeleffect van iets van 2 weken, het vuil hecht minder snel heb ik het idee.
Zeker een aanrader!

De gewone quick detailer werkt ook prima na het wassen, en hoef je niet altijd alleen bij het "kleien"te gebruiken, blijft alleen iets minder lang zitten dan de ultimate quick detailer heb ik het idee. :D
Volvo XC90 D5 2017 inscription
jaapburg
4th Gear member

Gebruik zelf ook Quick Detailer of Speed Detailer van Meguiars. Na het wassen van de auto blijft er altijd nog wat restvuil achter. Elk deel van de auto inspuiten en gelijk droogwrijven met een microfiber doek.

Vind zelf dat er wat meer glans op komt na het wassen, en je haalt meer vuil weg, regendruppels blijven sowieso goed staan als je je auto 4x per jaar waxt!!

Meguiars heeft ook een Interior Detailer spray, voor je dashboard, instappen e.d. Vind dat ook een fijn product, werkt hetzelfde als de exterieur producten, sprayen, droogwrijven en schoon....
Volvo V50 2.5 T5 Awd MY2006, Black Sapphire
Volvo XC90 D5 Awd Exclusive MY2004
chris2
3rd Gear member

Driven2Shine schreef:De Ultimate Quik Detailer is bij uitstek geschikt om de lak in top conditie te houden nadat deze is behandeld met een goede wax.

Je kunt ook uitwijken naar een Detailer met Carnauba zoals de Smart One of de P40 Detailer.
De Smart One heeft een aparte sealant inzich welke alleen al 3 tot 4 weken bescherming geeft.

Eerlijk gezegd is de Ultimate Quick Detailer vrij aan de prijs in vergelijking met de P40 Detailer welke hetzelfde doet en echte carnauba bevat.
Heb je ff een PM gestuurd, wil die p40 en/of smart one wel een keertje proberen, meguairs ultimate quick detailer is een superproduct maar wel erg prijzig. Gebruik 3 bussen per jaar vandaar. ( 1motor en 2 auto;s) :D
Bas1982
3rd Gear member

werkt idd perfect, gebruik het ook. Wel erg duur, dacht €12,99. De volgende bestelling, eens wat anders proberen. Gebruik ook iets van 3 spuitbussen per jaar.
'04 S40 T5

- 3"; downpipe - 2.5"; catback exhaust - custom made FMIC - 18"; Midir -Bilstein schroefset - Fasttech custom tuning
Driven2Shine
Forumsponsor
Contacteer:

De Ultimate Quick Detailer van Meguiars is eerder €19,99 ipv € 12,99

De P40 Detailer is € 12,95 zonder de volvo forum korting.
Bas1982
3rd Gear member

owja klopt, dat is de quick detailer die ik met kleien gebruik. Voor na het wassen om netjes te houden is idd €19,99.
'04 S40 T5

- 3"; downpipe - 2.5"; catback exhaust - custom made FMIC - 18"; Midir -Bilstein schroefset - Fasttech custom tuning
jaapburg
4th Gear member

Detailer spray werkt eigenlijk allemaal hetzelfde ;) volgens mij behaal je hetzelfde resultaat met quick detailer, ultimate detailer spray of speed nxt spray.... Meguiars staat er wel behoorlijk om bekend veel dezelfde artikelen een ander logo te geven.

Bijvoorbeeld een detailerspray voor auto, een aparte spray voor motor? Volgens mij 1 grote grap... ;) Maar het blijft goed spul!
Volvo V50 2.5 T5 Awd MY2006, Black Sapphire
Volvo XC90 D5 Awd Exclusive MY2004
chris2
3rd Gear member

De door mij al jaren gebruikte Meguairs ultimate quick detialer v/s P40 chemical guys heeft heeft het toch gewonnen!! De P40 werkt goed en geeft een prima resultaat op de lak met een mooie glas, alleen na een regenbui zie je wel de opgedroogde (kalk ??) regen druppels goed op de lak.
Ook zie je enkele uren na het aanbrengen veel witte neerslag ( waarschijnlijk de carnauba was) op de kunststof strips van je auto, de ultimate quick detailer heeft dit beide niet! en komt bij dus beter uit de bus op mijn volvo S60.

De P40 chemical guys ruikt lekker, werkt super goed met de claybar maar voor na iedere wasbeurt gebruik ik toch liever de ultimate quick detailer van meguairs. Ik hoef dan niet de kunststof strip opnieuw met lijnolie in te vetten, en heb amper last van opgedroogde water/regendruppels op de lak.
Driven2Shine
Forumsponsor
Contacteer:

Dat komt inderdaad doordat de P40 Detailer echte Carnauba bevat en de Ultimate Quik Detailer synthetisch is en geen Carnauba bevat.

Het is net even een andere manier van verwerken.
dieselpower
4th Gear member

Ik gebruik inmiddels ook Ultimate Quick Detailer van Meguiars.
Ik had dit topic gestart om ervaringen van anderen maar ben inmiddels toch ook aan een spuitflacon begonnen.
Ik moet zeggen, het goedje verwerkt zich fijn in combinatie met een microvezel doek. Mooie glans, erg glad en mooie waterdruppels die er zo vanaf lopen.
Ook heb ik het idee dat ik de vliegen makkelijker van de voorbumper af krijg bij een wasbeurt na gebruik van deze detailer.
chris2
3rd Gear member

Driven2Shine schreef:Dat komt inderdaad doordat de P40 Detailer echte Carnauba bevat en de Ultimate Quik Detailer synthetisch is en geen Carnauba bevat.

Het is net even een andere manier van verwerken.
Oké :D vandaag de volvo gewassen voor het eerst in 10 dagen na het aanbrengen van de P40. De NTX shamppo gleed gewoon van de lak af hahaha, werkt dus na 10 dagen nog steeds prima die P40. :D
dutchlimits
5th Gear member

Ik gebruik gewoon turtle wax + een poetsmachine met 1200watt (flex motor) en een zachte borstel en me auto glimt als een tierelier, ook na een half jaar. Blijft maar blinken en krijg er vaak complimenten over. Om de half jaar wax ik me auto. Ook af en toe ga ik bij een wasstraat met een spuit de auto schoonspuiten en zodra de auto schoon is doe ik er nog een hete wax beurt overheen. Dit is gewoon een programma bij de wasstraat.

En trouwens, wat een onzin over dat product dat het water beter laat glijden. Wax doet dit als de beste. Poets je auto zoals het hoort en je krijgt de beste resultaat.

Me auto glimt altijd zoals de onderstaande foto....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60

EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Gast

dutchlimits schreef: Poets je auto zoals het hoort en je krijgt de beste resultaat.

Ik wil je niet flauw maken, maar zoals jij omschrijft "hoort" het eigenlijk niet.
Op dit forum lopen heel wat poetsgoeroes rond, een ook op de site van forumsponsor driven 2 shine vind je heel wat informatie.
Ik ben er van overtuigd als je het op die manier doet dat je auto nog een mooiere, diepere glans krijgt.
Ennn..... wasstraat = krasstraat, ook die langste van Groningen aan de rondweg.
dutchlimits
5th Gear member

dbosker schreef:
dutchlimits schreef: Poets je auto zoals het hoort en je krijgt de beste resultaat.

Ik wil je niet flauw maken, maar zoals jij omschrijft "hoort" het eigenlijk niet.
Op dit forum lopen heel wat poetsgoeroes rond, een ook op de site van forumsponsor driven 2 shine vind je heel wat informatie.
Ik ben er van overtuigd als je het op die manier doet dat je auto nog een mooiere, diepere glans krijgt.
Ennn..... wasstraat = krasstraat, ook die langste van Groningen aan de rondweg.
... Met een spuit, dus niet een wasstraat, dit is dus met een pistool waar vloeibare hete wax uit komt.. dit ter bescherming van de lak/glans, ik poets nooit om meer glans te krijgen maar om alle krassen weg te werken want de glans van mijn lak wordt (bijna) niet "dof" hierdoor, waarschijnlijk wel na een verloop van tijd, maar ja als ik elke half jaar poets..

Ik maak de auto ook af en toe schoon met een speciale shampoo voor auto's dat ook beschermend werkt, maar ik ga meestal naar de wasstraat met pistool/handmatig wassen.
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60

EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging”