Momenteel zijn wij op vakantie in Italië en gisteren deed na een korte tussenstop de koppeling het niet meer. Geen druk in het pedaal. Daarvoor schakelde en koppelde de auto voorbeeldig. Volgens de garage zijn beide koppelingscilinders stuk. Dit lijkt mij nogal toevallig. Heeft iemand dot eerder bij de hand gehad?
Alvast bedankt voor jullie reacties!!
Beide koppelingscilinders tegelijk stuk van 960 2.5??
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Lijkt mij ook sterk dat ze beide defect zijn maar alles kan natuurlijk!
Is er een lek te zien? Als de master cilinder defect is dan werkt de slave cilinder natuurlijk ook niet meer.
Ik zou beginnen met de master cilinder te vervangen en weer netjes de boel ontluchten.
Als de slave kapot is dan zie je daar vaak wel een spoor lopen.
Ik weet niet of er bij een 960 een losse slave cilinder op zit of dat het een hydraulisch druklager is want die vervang je niet zo simpel.
Is er een lek te zien? Als de master cilinder defect is dan werkt de slave cilinder natuurlijk ook niet meer.
Ik zou beginnen met de master cilinder te vervangen en weer netjes de boel ontluchten.
Als de slave kapot is dan zie je daar vaak wel een spoor lopen.
Ik weet niet of er bij een 960 een losse slave cilinder op zit of dat het een hydraulisch druklager is want die vervang je niet zo simpel.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 110
- Lid geworden op: 24.07.2007 - 18:53
- Locatie: Heerlen, Zuid Limburg
Bij mij ooit hetzelfde gehad, beide cilinders overleden.
Zelf overal bij geweest, bij het controleren ervan enzo.
Zelf overal bij geweest, bij het controleren ervan enzo.
Volvo 340
Volvo 960 2.5 24v 1995 LP-NX-77 289.000 - 336.000 RIP
Volvo 960 2.5 24v 1994 JP-RV-09 286.000 - 293.000 RIP
Volvo S60 2.4 D5 2002 30-JF-VL 287.000 - 291.000 SOLD
Volvo V40 1.9 T4 1999 08-HH-TJ 328.000 - 329.000 SOLD
Volvo S70 2.5T 1997 RD-TX-74 187.000 - 189.000 SOLD
Volvo V70 2.5 TDI 1998 TN-TZ-21 529.000 - 575.000 RIP
Volvo 940 2.3 IC 1997 RH-TX-11 531423 -
Volvo 960 2.5 24v 1995 LP-NX-77 289.000 - 336.000 RIP
Volvo 960 2.5 24v 1994 JP-RV-09 286.000 - 293.000 RIP
Volvo S60 2.4 D5 2002 30-JF-VL 287.000 - 291.000 SOLD
Volvo V40 1.9 T4 1999 08-HH-TJ 328.000 - 329.000 SOLD
Volvo S70 2.5T 1997 RD-TX-74 187.000 - 189.000 SOLD
Volvo V70 2.5 TDI 1998 TN-TZ-21 529.000 - 575.000 RIP
Volvo 940 2.3 IC 1997 RH-TX-11 531423 -