XC90 Klokjerond
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21416
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Graag eerst voorstellen zodat we weten wie u bent.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- volvo708090
- 2nd Gear member
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 24.08.2008 - 04:54
- Locatie: Overmere
Spirit, dit item wou ik wel even lezen, onze XC90 is ook een D5 163 5-zits Automaat 2003.
Net onderhoudsbeurt van 130.000 laten doen waar de dealer de wagen nog eens terug wil omdat volgende extra werkzaamheden nodig zijn:
Draagarmen en bussen voor links en rechts vervangen
Moter hoogteverstelling van de koplampen te vervangen
Gordelsluitingen achterbank vervangen (daar zit toch drie maal/jaar eens iemand!)
Bij het reguliere onderhoud van 120.000 km met de klassieke set filters en remblokken en -schijven diende nog extra vervangen:
Spoorstangarmen
Torsiestang
Kogelgewrichten
Tussendoor nog wou de tankklep niet meer open; 'eenheid vervangen'
Sproeiermoter hogedruk koplamp, idem
Vervangen eindtrap ventilator
Bi-xenonlamp, zo één die de ganse levensduur van de wagen zou moeten mee gaan vervangen,
Daarvoor was het al eens nodig een kabelboom te vervangen en diende wegens een slechte afsluiting ook de ganse brandstoftank vervangen te worden. Mits een tussenkomst bedroeg dit 'amper' € 1125,-
Enerzijds ben ik blij, zowel met de wagen als het feit dat er bestuurders zijn die al tig-maal mijn kilometerstand hebben zonder 'grote kosten' (afhankelijk natuurlijk wat je onder grote kosten begrijpt), anderzijds beginnen die vele extra kosten toch mijn keel uit hangen.
Net onderhoudsbeurt van 130.000 laten doen waar de dealer de wagen nog eens terug wil omdat volgende extra werkzaamheden nodig zijn:
Draagarmen en bussen voor links en rechts vervangen
Moter hoogteverstelling van de koplampen te vervangen
Gordelsluitingen achterbank vervangen (daar zit toch drie maal/jaar eens iemand!)
Bij het reguliere onderhoud van 120.000 km met de klassieke set filters en remblokken en -schijven diende nog extra vervangen:
Spoorstangarmen
Torsiestang
Kogelgewrichten
Tussendoor nog wou de tankklep niet meer open; 'eenheid vervangen'
Sproeiermoter hogedruk koplamp, idem
Vervangen eindtrap ventilator
Bi-xenonlamp, zo één die de ganse levensduur van de wagen zou moeten mee gaan vervangen,
Daarvoor was het al eens nodig een kabelboom te vervangen en diende wegens een slechte afsluiting ook de ganse brandstoftank vervangen te worden. Mits een tussenkomst bedroeg dit 'amper' € 1125,-
Enerzijds ben ik blij, zowel met de wagen als het feit dat er bestuurders zijn die al tig-maal mijn kilometerstand hebben zonder 'grote kosten' (afhankelijk natuurlijk wat je onder grote kosten begrijpt), anderzijds beginnen die vele extra kosten toch mijn keel uit hangen.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16
Een XC90 D5 diesel van '03 met slechts 130k op de klok :?? Is een deel van de vele reparaties dan niet te wijten aan het, vermoed ik, soms lange stilstaan en het maken van voornamelijk korte ritjes? De wagen is bijna 10 (!) jaar oud en heeft daarmee nauwelijks meer dan 12.000km per jaar gereden..
- volvo708090
- 2nd Gear member
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 24.08.2008 - 04:54
- Locatie: Overmere
Thom, oorspronkelijk en in betere tijden is de wagen tweedehands met lage km stand en volledige historiek gekocht - het is een lang verhaal - als tweede wagen.
Er was ook een firmawagen (V70 die er ook 7 jaar over gedaan heeft om 160.000 te halen -zonder al die extra kosten-die ingeruild werd voor een nieuwe S80. De XC 90 is er toen gekomen voor het laadvolume en de SUV-ervaring met de bedoeling 1 jaar, indien financieel haalbaar 2 jaar bij te houden. Is het tweede jaar gebleven want rijd wel fijn hé. En dan is firma overkop gegaan inclusief S80.
Dus sindsdien doet de wagen het nieuwe woon-werk verkeer, de boodschappen én de uitstappen. De drie jaar dat we hem hebben is gemiddeld 25.000 km/jaar. Dat is ook niet uitbundig veel maar dan verwacht je toch ook geen draag- en spoorstangarmen e.d. die er de brui aan geven.
Er was ook een firmawagen (V70 die er ook 7 jaar over gedaan heeft om 160.000 te halen -zonder al die extra kosten-die ingeruild werd voor een nieuwe S80. De XC 90 is er toen gekomen voor het laadvolume en de SUV-ervaring met de bedoeling 1 jaar, indien financieel haalbaar 2 jaar bij te houden. Is het tweede jaar gebleven want rijd wel fijn hé. En dan is firma overkop gegaan inclusief S80.
Dus sindsdien doet de wagen het nieuwe woon-werk verkeer, de boodschappen én de uitstappen. De drie jaar dat we hem hebben is gemiddeld 25.000 km/jaar. Dat is ook niet uitbundig veel maar dan verwacht je toch ook geen draag- en spoorstangarmen e.d. die er de brui aan geven.
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8502
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
130k op bijna 10 jaar met een diesel is in Belgie geen uitzondering, mijn schoonvader heeft een XC70 van 2004 en heeft nu net over de 100k.
Belgie is nu eenmaal een diesel land...
Belgie is nu eenmaal een diesel land...
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- jaapburg
- 4th Gear member
- Berichten: 565
- Lid geworden op: 05.08.2012 - 12:35
- Locatie: Alkmaar
Slijtage van rubber draagarmbussen, spoorstangen e.d. wordt niet alleen veroorzaakt door veel km rijden maar ook door weersinvloeden of het verschil tussen buiten staan of in een garage.
Zo heb ik een keer een auto gehad, 8 jaar binnen gestaan, van een oude man geweest...altijd onderhoud bij de merkdealer. Maar vervolgens blijken alle rubbers uitgedroogd te zijn vanwege het feit dat hij altijd in de garage stond!! Auto had 62.000 km gereden!
Kortom, kan echt aan veel factoren liggen dat dingen slijten en aan vervanging toe zijn
Zo heb ik een keer een auto gehad, 8 jaar binnen gestaan, van een oude man geweest...altijd onderhoud bij de merkdealer. Maar vervolgens blijken alle rubbers uitgedroogd te zijn vanwege het feit dat hij altijd in de garage stond!! Auto had 62.000 km gereden!
Kortom, kan echt aan veel factoren liggen dat dingen slijten en aan vervanging toe zijn

Volvo V50 2.5 T5 Awd MY2006, Black Sapphire
Volvo XC90 D5 Awd Exclusive MY2004
Volvo XC90 D5 Awd Exclusive MY2004