Beste Forum leden,
Binnenkort moet de V50 (lease) worden ingeleverd en ben, gezien het budget, op zoek naar een V40 bj 2003-2004 om weer prive te gaan rijden.
Nu kom ik diverse nette en rijk uitgeruste V40's tegen, echter wat is jullie advies: een 2.0 of een 2.0T
Graag de voors en tegens...
V40 2.0 versus 2.0T
- Morgenstond
- 5th Gear member
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
- Locatie: Den Haag
Een 2.0T als je van dat lekkere turbogevoel houdt, een 2.0 als je minder eisen stelt aan de power. Een 2.0 komt niet tekort natuurlijk, maar het is gewoon allemaal wat minder. Brandstof lusten ze beide best wel, maar ze zijn redelijk zuinig te rijden met een fluwelen voet (zonder opoestijl zelfs).
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 380
- Lid geworden op: 06.11.2011 - 12:38
- Locatie: Gelderland
Ik heb sinds februari 2012 een V40 2.0T uit 2004 met bijna alle opties, bevalt mij uitstekend! Natuurlijk lust ie een slokje op de binnenwegen, echter denk ik ook dat het verschil niet groot is tussen 2.0 en een 2.0T qua brandstofverbruik.
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 08.08.2010 - 20:39
Kun je ook aangeven wat het verbruik is van een 20T
Ik heb namelijk geen idee of er een groot verschil zit in de fabrieksopgave en werkelijk verbruik.
Ik heb namelijk geen idee of er een groot verschil zit in de fabrieksopgave en werkelijk verbruik.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 380
- Lid geworden op: 06.11.2011 - 12:38
- Locatie: Gelderland
Verbruik op binnenwegen volgens boordcomputer is ongeveer 9 liter op 100km, na eigen meting kwam ik uit op; 1 op 10.Owie's V50 schreef:Kun je ook aangeven wat het verbruik is van een 20T
Ik heb namelijk geen idee of er een groot verschil zit in de fabrieksopgave en werkelijk verbruik.
Vorige week naar F1 Duitsland geweest (aardig doorgereden op snelweg) verbruik van 1 op 14.
- v402t
- 2nd Gear member
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 09.09.2010 - 08:12
- Locatie: Limburg
Volgens mijn boordcomputer verbruik ik een liter per 13.3 kilometer. In praktijk echter (...) is het een op 11.9. Gebruik (ongeveer): 60 % B-wegen, 30 % snelweg, 10% stadsverkeer. Verder kan ik je melden dat mijn 2.0 T zuiniger is dan mijn vorige V40, een 1.8...M.a.w.: met dezelfde rijstijl als in een turboloze kan het haast niet anders dan dat je zuiniger bent. Bovendien is de 2.0T niet ontwikkeld om mee te knallen (al kan dat natuurlijk wel), daarvoor was er de T4. Wat je ook kiest: neem een van de laatste. Die stonden naast z'n opvolger in de showroom en worden dan ook vaak vol gepropt met alles wat denkbaar is aan opties. Succes met kiezen (neem de turbo maar, je zult er geen spijt van krijgen :toothy8: :toothy8:
- Robzor
- 1st Gear member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 27.06.2011 - 22:20
- Locatie: Lieshout, Noord Brabant
Hetgeen jullie zeggen kan ik ook bevestigen. Mijn 2.0T is ook zuiniger dan mijn vorige 2.0. Wanneer ik rustig rijd althans, als ik gas geef schiet het verbruik omhoog. leuk voor af en toe. Let wel, met grotere velgen/bredere banden zal je verbruik wel ongunstiger worden.
Mijn boordcomputer geeft meestal rond de 9,0l/100km weer, maar wanneer ik de wagen aftank is het dan minder gunstig: 9,5-10l/100km. (automaat). Ik rijd hoofdzakelijk rondom dorpen (4/5), dus provinciale wegen en af en toe in de stad (1/5).
Ik zou ook voor de 2.0T gaan!
Mijn boordcomputer geeft meestal rond de 9,0l/100km weer, maar wanneer ik de wagen aftank is het dan minder gunstig: 9,5-10l/100km. (automaat). Ik rijd hoofdzakelijk rondom dorpen (4/5), dus provinciale wegen en af en toe in de stad (1/5).
Ik zou ook voor de 2.0T gaan!
Volvo V40 2.0T AUT 2003

";There he goes. One of God's own prototypes. Too weird to live, and too rare to die.";

";There he goes. One of God's own prototypes. Too weird to live, and too rare to die.";
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Hier ook niets dan lof over de 2.0T, heerlijk koppel, je kunt de auto gewoon als een diesel rijden. bij ons is het verbruik iets van 9 tot 9,5 liter per 100 km, en dat is een automaat die niet heel veel snelweg ziet (veel provinciale weg, zelden meer dan 20km per rit. ga je grotere stukken rijden, dan wordt ie ineens nog een behoorlijk stuk zuiniger.
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- volvov70r
- 3rd Gear member
- Berichten: 421
- Lid geworden op: 22.02.2006 - 17:38
- Locatie: Tussen Leiden en Haarlem
Ik haalde met mijn 2.0T een gemiddeld verbruik van 7,8l / 100 km, dat was wel met een 95% van de tijd een fluwelen rechtervoet. Zuiniger dan de fabrieksopgave van (ik meen) 8,5l
Maar het kan dus!
Edit, heb t nog even opgezocht:
Om precies te zijn:
2006 13808 km 1090.55 liters 12.66 km/l
2005 11372 km 877.63 liters 12.96 km/l
Maar het kan dus!
Edit, heb t nog even opgezocht:
Om precies te zijn:
2006 13808 km 1090.55 liters 12.66 km/l
2005 11372 km 877.63 liters 12.96 km/l
V70 R 2003 GT Zilver --- jan 2009 tot nu 
765 GLE 1985 2.8 V6 Autom Blauw Met - airco - 3e bankje --- juli 2011 tot heden
PV 544 1962 B18 --- sept 2012 tot heden
V40 2.0t Sports Edition 2004 Black Sap + leer + nav --- maart 2004 tot dec 2008 7,8 l /100 km

765 GLE 1985 2.8 V6 Autom Blauw Met - airco - 3e bankje --- juli 2011 tot heden

PV 544 1962 B18 --- sept 2012 tot heden

V40 2.0t Sports Edition 2004 Black Sap + leer + nav --- maart 2004 tot dec 2008 7,8 l /100 km