Ik ben sinds een jaar een tevreden berijder van een XC60 Ocean Race D3 FWD met handschakeling. Mooie en comfortabele auto, als opties met het Ocean race pakket, winterline, niveauregeling, variabele stuurbekrachtiging.
Sinds enige tijd heb ik een irritante "klik" in de versnellingsbak, vlak onder de pook. Als je stopt door te ontkoppelen of in de eerste/tweede op constante lage snelheid de auto zonder gas biij te geven laat doorrollen, klinkt er een harde tik. Heel irritant in de file of in de stad.
Volgens de garage heeft het te maken met het klaarzetten van de achteruit versnelling en wordt er een palletje omgezet. De achteruit zit nl. naast de zesde, zonder handmatige inleg door indrukken of een iets optillen aan de pook.
Vorige week is er onderhoud gepleegd, het bleek dat er wat meer klachten waren en advies van het Volvo onderhoudssysteem was om er vilt tussen te zetten om de klik te stoppen.
Dit helpt echter niet, ik hoor nog steeds de klik. Ik ga weer terug naar de garage. Ik vraag me echter af of er meer beriijders deze ervaring hebben. Heb nl het gevoel dat het een nieuw soort achteruit versnelling is en dat het een productie fout is waar Volvo nu pas achterkomt. En wellicht heeft iemand als een oplossing gevonden of een tip om die te vinden?
Dank alvast voor jullie reacties!
Met vriendelijke groet, Theo
Klikkende versnelling D3 FWD manueel
Ik begrijp dat die tik er in het begin er niet in zat.
Dan is er iets niet goed, laat Volvo het lekker oplossen.
Dan is er iets niet goed, laat Volvo het lekker oplossen.
- edraket
- 7th Gear member
Heb ik ook (V70 2008). Is een geluid wat veel voorkomt. Ik weet dat er bij de V70 een modificatie voor is geweest. Ik stoor me er niet aan. Je voelt het meer dan dat je het hoort bij mij, en treedt altijd op als je langzamer gaat rijden dan 18 km/h. De achteruit wordt dan vrijgegeven. Daarboven is het onmogelijk om deze in te schakelen.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- Starter
Dank voor jullie reacties; heb zelf op dit en andere fora wel zitten grasduinen, maar niks kunnen vinden. Hebben jullie de links van die topics en wat meer info over die modificatie? Was dat het vilt er tussen? Met vriendelijke groet, Theo en alvast bedankt!
-
- Starter
Het tikken is de afgelopen weken steeds luider geworden, ondanks vilt. Deze week wordt een nieuwe ingezet bij de garage en gaan ze verder kijken hoe het geluid/gevoel gereduceerd kan worden. Als dat niet helpt ga ik vragen of het er niet helemaal uit kan. Wordt vervolgd.tjr schreef:Dank voor jullie reacties; heb zelf op dit en andere fora wel zitten grasduinen, maar niks kunnen vinden. Hebben jullie de links van die topics en wat meer info over die modificatie? Was dat het vilt er tussen? Met vriendelijke groet, Theo en alvast bedankt!