ETM ? Of toch iets anders

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Ik zou de klepspeling is laten controleren,Misschien een te strakke klep of meerdere,gezien de uitlees diagnose..
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gebruikersavatar
EVV
5th Gear member
Berichten: 1451
Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20

Ik zou inderdaad ook eerst dat uit laten zoeken, misschien nog een compressie test. De ETM levert de lucht voor alle cilinders, zou raar zijn als er dan maar één een probleem heeft.
2024 V90 B4 Plus Bright
Afbeelding
Gebruikersavatar
piotrV70
5th Gear member
Berichten: 1662
Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54

@MarioC70 volgens mij is de auto kort geleden omgebouwd naar LPG, wordt dan niet sowieso naar de klepspeling gekeken ?
V70 2.5T Geartronic MY04 Dynamic Comfortline - Estateline
Afbeelding
C30 1.6D Basis MY07
Afbeelding
Gast

Wat is kort geleden? 10.000 km? Dan lijkt mij de klepspeling niet de oorzaak.
Misschien valse lucht, injector los? enz...
Gebruikersavatar
hugha002
2nd Gear member
Berichten: 58
Lid geworden op: 06.07.2012 - 20:25
Locatie: Noord Drenthe

Paar weken geleden heb ik de auto omgebouwd naar LPG. Maar dit probleem deed zich al eerder voor in het benzine tijdperk. Inmiddels ook maar een nieuw brandstoffilter en een schoonmaakmiddel in de tank (weet ff niet meer hoe het heet). Heeft even geholpen maar melding is er weer. Alhoewel vandaag de melding er niet was, voor even dan. Blijft denk ik over LMM en/of lambda toch?

Verder is het verbruik denk ik niet verontrustend. Tot nu toe tussen de 1 op 8 en 1 op 8,8 gereden op LPG.

Ik laat het zo maar even en kom wel in Spanje deze week. Het is volgens Roelfsema niet ernstig. Storing is er wel maar toch weer niet.
V70, MY01, 2.4, 140 pk, LPG G3, verbruik ca. 1 op 9,0 km, 236.000 km VERKOCHT helaas
Passat CC 2.0 TDI 140 pk 2009
Passat Variant 2.0 TDI Comfortline 2010
Opel Zafira Executive 1.9 CDTI 150 pk 2007
Opel Zafira Maxx 2.2 DTi 2004
Peugeot 406 1.8 SR LPG-G3
Volvo S60 2.4i 170 pk MY01, Automaat, RTI, Mobility Line
Gebruikersavatar
hugha002
2nd Gear member
Berichten: 58
Lid geworden op: 06.07.2012 - 20:25
Locatie: Noord Drenthe

Update:

MIL lampje brand nog steeds. Bij vertrek was deze tot mijn verbazing uit. Maar na 500 km ging hij weer branden en dat heeft die de hele vakantie gedaan. Motor heeft er flink aan moeten trekken richting het zuiden, bij 35 gr. buitentemperatuur en 1.400 kg op de haak. Verbruik LPG lag op 1:5 maar ook stukken van 1:7. Snelheid op de GPS was tussen de 100 en 120 km/h in Frankrijk. Echter geen centje pijn.

Terugweg vanaf Luxemburg, waar benzine is getankt, was het lampje weer uit. Vandaag is deze weer gaan branden. Er is afwisselend op LPG en benzine gereden. Zeker bij wat stevige beklimmingen maar even geschakeld naar benzine.

Echter ben er nog niet achter wat en of er een probleem is. Vermoeden van mijn kant is de lambda zoals Oceanracer al benoemde.

Tja na deze test denk ik dat er geen centje pijn is. Motor functioneert normaal, heb alleen olie nog niet gecontroleerd. Dus laat het maar even.
V70, MY01, 2.4, 140 pk, LPG G3, verbruik ca. 1 op 9,0 km, 236.000 km VERKOCHT helaas
Passat CC 2.0 TDI 140 pk 2009
Passat Variant 2.0 TDI Comfortline 2010
Opel Zafira Executive 1.9 CDTI 150 pk 2007
Opel Zafira Maxx 2.2 DTi 2004
Peugeot 406 1.8 SR LPG-G3
Volvo S60 2.4i 170 pk MY01, Automaat, RTI, Mobility Line
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”