Tja, vorig jaar october een D2 gekocht met 19000 km. Prima auto en nog prima, net nieuw.
Nu een jaar in bezit en eigenlijk ben ik wel tevreden, behalve in de lage-toeren is ie gevoelig. Zeker in de 1 is ie onrustig.
Ik heb net een V50 D5 gezien die aan alle eisen voldoet. wel 2 jaar ouder en 110 dkm op de teller. Verder prima nog.
Zeker het geluid van de D5 is natuurlijk verslavend !! Heerlijk geluid.
Wat is nu wijsheid ? inruilen omdat een V50-D5 op langere termijn meer waarde houdt of de V50-D2 behouden en de "gevoeligheid" op de koop toe nemen ?
Iemand ?
Dilemma V50 D2 of toch een V50 D5
- robbie2
- 2nd Gear member
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 13.05.2010 - 16:01
- Locatie: Apeldoorn
V40 cc 2.0 T4 AWD, 190 pk, Silver Metallic 2017, Geartronic
V40 2.0 D2, 120 pk, Zwart metallic 2017, Geartronic
V50 1.6 D2, 115 pk Sport zwart metallic RTI 2010
V40 2.0 136 pk Nordic zwart metallic 2004
V40 1.8 zwart metallic 1998[/i]
V40 2.0 D2, 120 pk, Zwart metallic 2017, Geartronic
V50 1.6 D2, 115 pk Sport zwart metallic RTI 2010
V40 2.0 136 pk Nordic zwart metallic 2004
V40 1.8 zwart metallic 1998[/i]
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33109
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Mail me even de prijs die je terug krijgt voor je D2, ben wel geïnteresseerd. Mijn zus heeft namelijk een V50 nodig.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Bakboord1
- 4th Gear member
- Berichten: 962
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 13:08
- Locatie: Eindhoven
Wijsheid is je eigen auto houden lijkt me.
Als ie probleemloos is dan zou ik dat koesteren.
D5 is natuurlijk leuk maar voor enkel de sound zou ik mijn goede auto niet inruilen.
Ik zie dat rica een chip heeft om je auto iets meer pit te geven. Wellicht dat zij onderin de auto ook iets soepeler kunnen afstellen.
Qua afschrijving lijkt me een d2 minder afschrijven dan een d5.
Bij mij lonkt de 2.5t ook altijd nu ik een 2.4 heb maar ik heb besloten nog tenminste drie jaar met deze auto te rijden en dan bij een volgende auto een snellere te nemen. Nu inruilen is geld weggooien in mijn en wellicht ook jouw geval.
Als ie probleemloos is dan zou ik dat koesteren.
D5 is natuurlijk leuk maar voor enkel de sound zou ik mijn goede auto niet inruilen.
Ik zie dat rica een chip heeft om je auto iets meer pit te geven. Wellicht dat zij onderin de auto ook iets soepeler kunnen afstellen.
Qua afschrijving lijkt me een d2 minder afschrijven dan een d5.
Bij mij lonkt de 2.5t ook altijd nu ik een 2.4 heb maar ik heb besloten nog tenminste drie jaar met deze auto te rijden en dan bij een volgende auto een snellere te nemen. Nu inruilen is geld weggooien in mijn en wellicht ook jouw geval.
Opel Zafira 1.6cdti Business+
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 303
- Lid geworden op: 21.02.2012 - 15:33
Das pure emotie zo een beslissing,
maar als ik het geld had liggen, dan was die D2 al lang weg.
Ik wil van een V50 naar ene V70, kan me er krom aan rekenen, maar omdat ik niet alleen rij met de wagen, is er nog iemand die mee beslist, de dag dat de njet een ok wordt, is dezelfde dag dat die V70 op mijn oprit staat.
Mijn V50 rijdt perfect, emoties, neen , hormonen, volgens mij moet er wel ergens een artikel over te googelen zijn...
maar als ik het geld had liggen, dan was die D2 al lang weg.
Ik wil van een V50 naar ene V70, kan me er krom aan rekenen, maar omdat ik niet alleen rij met de wagen, is er nog iemand die mee beslist, de dag dat de njet een ok wordt, is dezelfde dag dat die V70 op mijn oprit staat.
Mijn V50 rijdt perfect, emoties, neen , hormonen, volgens mij moet er wel ergens een artikel over te googelen zijn...

- JahRastafari
- 2nd Gear member
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 25.03.2012 - 18:36
- Locatie: Aarde
Misschien is dit idd een oplossing:

Heb je wel je eigen auto en een stuk nieuwer. Natuurlijk niet hetzelfde qua power, maar dit zal wellicht de ergste nood bevredigen.

Heb je wel je eigen auto en een stuk nieuwer. Natuurlijk niet hetzelfde qua power, maar dit zal wellicht de ergste nood bevredigen.
Ice White C30 D2 R-Edition met Luxury Line - juni 2012.
- robbie2
- 2nd Gear member
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 13.05.2010 - 16:01
- Locatie: Apeldoorn
Yep was ook mijn idee...... Je leeft maar 1 keer,wtr_s60 schreef:D5, je leeft maar één keer. Als je er niet minder boterhammen moet van eten per dag gewoon doen.
Ga morgen eens kijken en kijken of de V50 D5 wat voor me is,
Bedankt voor de reacties. Ik laat wel weten wat ik ga doen !
V40 cc 2.0 T4 AWD, 190 pk, Silver Metallic 2017, Geartronic
V40 2.0 D2, 120 pk, Zwart metallic 2017, Geartronic
V50 1.6 D2, 115 pk Sport zwart metallic RTI 2010
V40 2.0 136 pk Nordic zwart metallic 2004
V40 1.8 zwart metallic 1998[/i]
V40 2.0 D2, 120 pk, Zwart metallic 2017, Geartronic
V50 1.6 D2, 115 pk Sport zwart metallic RTI 2010
V40 2.0 136 pk Nordic zwart metallic 2004
V40 1.8 zwart metallic 1998[/i]
als je gaat kijken en proefrijden in een D5, ben je al verkocht en wil je geen D2 (ondanks het feit dat een D2 economisch meer verantwoord is).
- robbie2
- 2nd Gear member
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 13.05.2010 - 16:01
- Locatie: Apeldoorn
Ben ik inderdaad bang voor ........ :twisted:dbosker schreef:als je gaat kijken en proefrijden in een D5, ben je al verkocht en wil je geen D2 (ondanks het feit dat een D2 economisch meer verantwoord is).
V40 cc 2.0 T4 AWD, 190 pk, Silver Metallic 2017, Geartronic
V40 2.0 D2, 120 pk, Zwart metallic 2017, Geartronic
V50 1.6 D2, 115 pk Sport zwart metallic RTI 2010
V40 2.0 136 pk Nordic zwart metallic 2004
V40 1.8 zwart metallic 1998[/i]
V40 2.0 D2, 120 pk, Zwart metallic 2017, Geartronic
V50 1.6 D2, 115 pk Sport zwart metallic RTI 2010
V40 2.0 136 pk Nordic zwart metallic 2004
V40 1.8 zwart metallic 1998[/i]
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4320
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Weet ik wel zeker. Ik heb wel eens een D2 gereden als vervangende auto en na 3 a 400 km kon ik er niet aan wennen dat er geen gang in zit. Het is zeker erg wennen, en als je niet anders gewend bent gaat het overigens wel met een D2
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- Bart
- 8th Gear member
- Berichten: 12789
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
- Locatie: Nijmegen
+1. Heb er 2 jaar in mogen sturen, fantastisch. Altijd kracht, super-sound. Het is dat de V50 voor ons te klein werd...dbosker schreef:als je gaat kijken en proefrijden in een D5, ben je al verkocht en wil je geen D2 (ondanks het feit dat een D2 economisch meer verantwoord is).
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'08 Mini Clubman Cooper S - Dark Silver
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'08 Mini Clubman Cooper S - Dark Silver
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 227
- Lid geworden op: 15.07.2010 - 22:25
Zonder dromen is het leven maar saai.
Ik zou de D2 houden totdat je een nieuwe 'nodig' hebt. Tegen dan kan je je waarschijnlijk zelfs meer permitteren en wie weet wel een V60 met pittige diesel kopen!
De D5 gaat ook stukken meer kosten om rijdende te houden (diesel, banden, onderhoud). Het waardeverlies gaat ook veel groter zijn. Heb dat nu ook voor met mijn eigen wagen: na 150k km daalt de waarde héél snel ...
Ik zou de D2 houden totdat je een nieuwe 'nodig' hebt. Tegen dan kan je je waarschijnlijk zelfs meer permitteren en wie weet wel een V60 met pittige diesel kopen!
De D5 gaat ook stukken meer kosten om rijdende te houden (diesel, banden, onderhoud). Het waardeverlies gaat ook veel groter zijn. Heb dat nu ook voor met mijn eigen wagen: na 150k km daalt de waarde héél snel ...
- robbie2
- 2nd Gear member
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 13.05.2010 - 16:01
- Locatie: Apeldoorn
Thanks All !!
Ik heb inderdaad het verstand laten prevaleren boven de emotie. D5 is super en staat op mijn verlanglijstje. Chippen ?, ik heb geen goede verhalen over gelezen. Vandaag weer 200 km gereden met de D2, en eerlijk gezegd, rijdt best goed. Klopt, weinig kracht onderin, maar alsie boven de 1500 toeren uitkomt en de turbo slaat aan, isie best sterk en de diesel ronkt ook nog mooi.
Zuinig ? Niet wat ik had verwacht, echter kortgeleden met een nieuwe huurauto van europcar gereden, Golf Plus Diesel 1.6 geloof ik. Zuinig ? Ja, erg zuinig, zuiniger als de V50..... maarrrr niet vooruit te branden ! Zit geen pit in en wat was ik blij toen ik weer in de D2 zat. Die trok tenminste weer normaal. Dan de mindere zuinigheid op de koop toe nemen. En dan in die golf de contactsleutel omdraaien. Moet je bijna een hefboom voor aanschaffen. Misschien exemplatisch, maar niegoe.
Efin, ik blijf genieten in mijn V50 D2. Over een paar jaar uitkijken naar een mooie D5. Je moet wat te wensen over hebben, toch ?
En wat ik heb gelezen en wat ook klopt, is als je gewoon 110Km/h rijdt in de cruise en in de 6, isie zeker zuiniger.....
Groet
Rob :bday:
Ik heb inderdaad het verstand laten prevaleren boven de emotie. D5 is super en staat op mijn verlanglijstje. Chippen ?, ik heb geen goede verhalen over gelezen. Vandaag weer 200 km gereden met de D2, en eerlijk gezegd, rijdt best goed. Klopt, weinig kracht onderin, maar alsie boven de 1500 toeren uitkomt en de turbo slaat aan, isie best sterk en de diesel ronkt ook nog mooi.
Zuinig ? Niet wat ik had verwacht, echter kortgeleden met een nieuwe huurauto van europcar gereden, Golf Plus Diesel 1.6 geloof ik. Zuinig ? Ja, erg zuinig, zuiniger als de V50..... maarrrr niet vooruit te branden ! Zit geen pit in en wat was ik blij toen ik weer in de D2 zat. Die trok tenminste weer normaal. Dan de mindere zuinigheid op de koop toe nemen. En dan in die golf de contactsleutel omdraaien. Moet je bijna een hefboom voor aanschaffen. Misschien exemplatisch, maar niegoe.
Efin, ik blijf genieten in mijn V50 D2. Over een paar jaar uitkijken naar een mooie D5. Je moet wat te wensen over hebben, toch ?
En wat ik heb gelezen en wat ook klopt, is als je gewoon 110Km/h rijdt in de cruise en in de 6, isie zeker zuiniger.....

Groet
Rob :bday:
V40 cc 2.0 T4 AWD, 190 pk, Silver Metallic 2017, Geartronic
V40 2.0 D2, 120 pk, Zwart metallic 2017, Geartronic
V50 1.6 D2, 115 pk Sport zwart metallic RTI 2010
V40 2.0 136 pk Nordic zwart metallic 2004
V40 1.8 zwart metallic 1998[/i]
V40 2.0 D2, 120 pk, Zwart metallic 2017, Geartronic
V50 1.6 D2, 115 pk Sport zwart metallic RTI 2010
V40 2.0 136 pk Nordic zwart metallic 2004
V40 1.8 zwart metallic 1998[/i]