geartronic probleem

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
antoinevanginkel
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 30.08.2012 - 21:27

Ik ben in het bezit van een V70 D5 (163 pk) uit 2004 met 350.000 km op de teller. Tijdens mijn vakantie met de caravan ( Eriba puck 600kg ) Kreeg ik tijdens een niet al te steile helling van een km of 10 plotseling de melding dat de versnellingsbak service vereist, tevens brandde het oranje alarm lampje. Ik kon de automaat niet op handmatig zetten. Na een stop van 10 minuten zqs alles weer normaal. Ik heb 2 jaar geleden hetzelfde gehad met dat verschil dat het toen een lange steile helling was tijdens 38 graden celcius. Garage kon na uitlezen niets vinden en hebben de versnellingsbak olie ververst. Al die tijd geen last gehad ( ongeveer 50.000 km). Bij het naar huis rijden met caravan leek het alsof de geartronic niet op tijd terugschakelde en ging slippen. Handmatig ben ik teruggereden. De bak schakeld soepel en zonder caravan merk ik niets. Ik woon intussen in Frankrijk en hier dus de dealer opgebeld. Ze zeiden, pas de problème, alleen even olierverversen. Ik noemde nog het spoelen van de versnellingsbak, maar daar had deze heer nooit van gehoord. Zelf heb ik het idee dat er toch mogenlijk meer aan de hand is. Heeft iemand een idee. Graag uw reactie
Gebruikersavatar
dik999
5th Gear member
Berichten: 1228
Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46

Hoop niet dat je hetzelfde probleem hebt als ik. Geartronic revisie bij 180000 en nu weer de bak eruit bij 340000. Flushen hielp bij mij beide keren niet.

Zie topic
antoinevanginkel schreef:Ik ben in het bezit van een V70 D5 (163 pk) uit 2004 met 350.000 km op de teller. Tijdens mijn vakantie met de caravan ( Eriba puck 600kg ) Kreeg ik tijdens een niet al te steile helling van een km of 10 plotseling de melding dat de versnellingsbak service vereist, tevens brandde het oranje alarm lampje. Ik kon de automaat niet op handmatig zetten. Na een stop van 10 minuten zqs alles weer normaal. Ik heb 2 jaar geleden hetzelfde gehad met dat verschil dat het toen een lange steile helling was tijdens 38 graden celcius. Garage kon na uitlezen niets vinden en hebben de versnellingsbak olie ververst. Al die tijd geen last gehad ( ongeveer 50.000 km). Bij het naar huis rijden met caravan leek het alsof de geartronic niet op tijd terugschakelde en ging slippen. Handmatig ben ik teruggereden. De bak schakeld soepel en zonder caravan merk ik niets. Ik woon intussen in Frankrijk en hier dus de dealer opgebeld. Ze zeiden, pas de problème, alleen even olierverversen. Ik noemde nog het spoelen van de versnellingsbak, maar daar had deze heer nooit van gehoord. Zelf heb ik het idee dat er toch mogenlijk meer aan de hand is. Heeft iemand een idee. Graag uw reactie
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
Gast

Lees hier over Flushen: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... &start=100

Nu komt Gery bij je thuis om te Fluschen, maar of hij ook naar frankrijk gaat rijden.....?
Gebruikersavatar
Voorn
4th Gear member
Berichten: 612
Lid geworden op: 06.06.2009 - 00:22

Ja en ik zit weer in Zuid-Frankrijk. Met mijn net geflushte D5 Geartronic uit 2005 163PK en 315.000 km op de teller.
4% en 5% hellingen in zijn 5 (handgeschakeld) met 2000 toeren en met 100 km/h naar boven. Geen gesodemieter. Buitentemperatuur 25 C. Temperatuurmeter blijft op dezelfde plaats. Voor het flushen moest ik in zijn 4.
6 % hellingen in zijn 5 2000 toeren en met 100 km/h naar boven. Geen gesodemieter. Temperatuurmeter komt iets van zijn plaats maar geen probleem. Voor het flushen moest ik in zijn 4.
Heerlijk die trekkracht in de automaat zonder terugschakelen van de bak.
Jippie, bedankt Gery voor het flushen van mijn Geartronic. Ik ben meer dan hartstikke tevreden.............!!!!!!!!!!!! Razz
Groeten van Eddy
________________

Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 410.100 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”