Polestar mag niet

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Discussie was niet of het mag of niet, topicstarter vroeg naar ervaring met RICA.
Die is erg goed. Zou gewoon de versie met iSoftloader organiseren zodat je zelf bepaalt wanneer je getuned rondrijdt en wanneer niet.
Ook heb je voordeel bij updates vanuit de dealer, je hoeft niet meer naar de RICA verdeler, maar kunt zelf deze upgrade weer remappen thuis!
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Wat heeft dat er nou mee te maken?
Vrager wil een oplossing voor zijn probleem en die heeft hij met de juiste tuning.
Tuning maakt geen auto's kapot, mensen maken auto's kapot.
Het is maar net wat je er mee doet...
Maar dat is alweer off-topic en dat is niet de bedoeling.
www.volvotech.eu

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
crackedtooth
5th Gear member

VolvoTech schreef:Discussie was niet of het mag of niet, topicstarter vroeg naar ervaring met RICA.
Die is erg goed. Zou gewoon de versie met iSoftloader organiseren zodat je zelf bepaalt wanneer je getuned rondrijdt en wanneer niet.
Ook heb je voordeel bij updates vanuit de dealer, je hoeft niet meer naar de RICA verdeler, maar kunt zelf deze upgrade weer remappen thuis!
plus rica kan ipv standaard programma ook custom tunenn met een lagere pk winst...
kan allemaal
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
tip
2nd Gear member

Ben schreef:Ik snap het niet.
je mag kennelijk niet tunen naar 250 pk
Dus neem je geen Polestar maar je vraagt om Rica.
mag het daarmee dan wel?
Nogmaals, niet volgens de wet, daarom mag polestar mag dit dus niet aanbieden (zie vorige topics) dat een ander dit wel doet is duidelijk, vandaar bijv. Rica als alternatief.
Maar on topic, wie heeft er ervaring met dergelijke tuning?
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

dus Rica staat boven die wet?
Volvo for life
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Start je anders even een nieuw Topic Bart Simpson?
Dit gaat over een oplossing die gezocht wordt en niet over of het mag binnen de Nederlandsche Wetgeving of niet...
www.volvotech.eu

crackedtooth
5th Gear member

Rica kan custom tunen.,.,. dus ook 240pk ipv 250pk
snap niet waarom polestar dat niet wil of kan
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
Silver_R
6th Gear member

VolvoTech schreef:Start je anders even een nieuw Topic Bart Simpson?
Dit gaat over een oplossing die gezocht wordt en niet over of het mag binnen de Nederlandsche Wetgeving of niet...
Denk dat TS genoeg verwarring zaait met zijn vraag waarin hij stelt: 'door alle discussie niet mogelijk'
Dus alle discussie over wel of niet toegestaan volgens de wet, lijkt me wel degelijk terecht.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

ik start iig niet met een kreet ten aanzien van discussie tav Polestar, doe wel gewoon mee (uiteraard)
Volvo for life
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Daar zijn genoeg andere plekken voor op dit forum lijkt me.
Nogmaals, topic starter stelt een vraag, daarop antwoorden we.
Rest is off topic en voegt nu even niets toe lijkt me.
www.volvotech.eu

Silver_R
6th Gear member

bart simpson schreef:ik start iig niet met een kreet ten aanzien van discussie tav Polestar, doe wel gewoon mee (uiteraard)
+1

:thumbleft:
tip
2nd Gear member

Lijkt mij dat er genoeg stof opwaait door het niet aanbieden door polestar van een, voor dit motortype, binnen de wet toegestane tuning. Zou je zelfs een discussie kunnen noemen. Blijft de vraag of iemand de Rica tuning voor dit type heeft toegepast en hoe dat bevalt. Dank..
V70 2.5T 2008
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

ik lees bij Polestar een upgrade naar 240pk, 200pk +/+ 20% = volgens mij 240pk, waar ziet iemand hier dan nog een Polebeer lopen?
Volvo for life
Ben
Executive Member
Contacteer:

En daar kom je nu pas mee :evil:
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
diesel01
Geartronic member

bart simpson schreef:ik lees bij Polestar een upgrade naar 240pk, 200pk +/+ 20% = volgens mij 240pk, waar ziet iemand hier dan nog een Polebeer lopen?
Ik zat ook te rekenen en kwam tot dezelfde conclusie.
Whats the fuzz..
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Ging er ten onrechte van uit dat ts een solide fundament onder zijn stelling had... heb niet veel met tunen zoals je weet maar haak altijd graag aan in een discussie erover.
Volvo for life
wtr_s60
4th Gear member

bart simpson schreef:Ging er ten onrechte van uit dat ts een solide fundament onder zijn stelling had... heb niet veel met tunen zoals je weet maar haak altijd graag aan in een discussie erover.
Om keer op keer met hetzelfde gezaag af te komen ? Iedereen snapt uw punt ondertussen al.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Welnee, TS iig niet, die start een discussie die geen discussie had hoeven worden
Volvo for life
tip
2nd Gear member

Toch wordt die niet door polestar aangeboden, dus wel degelijk voor deze motor een probleem. Jammer..
V70 2.5T 2008
BartS
4th Gear member

Zie mijn eerdere topic over dit onderwerp. Polestartuning op MY 2008 met 200 pk was niet mogelijk vanwege de genoemde norm. Ik heb er toen Rica-software in laten zetten. Dat ging prima, was ook nog iets goedkoper.

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=44662
Volvo V70 T5 Geartronic full options (2000)
XC70 D5 Geartronic Momentum (2005)
V70 2.5T Geartronic Momentum, Winter Line, Mobility Line, Security Line, Active Driving Line, Four-C, Canicula velgen, Rica-update (2007, MY 2008)
XC70 2.5T Geartronic Summum, o.a. Mobility Line (MY 2005)

V50 2.0 Edition I, Mobility Line (MY 2009)
V60 T4F Powershift Kinetic, o.a. Business Pack Pro, schuif-/kanteldak, stoelverwarming (MY 2012)
Plaats reactie

Terug naar “Tuning (niet optisch)”