Belachelijke onkosten aan Volvo V50

Dit is de rubriek voor de 30, 40 en 50 series vanaf bouwjaar 2004.
Gast

diesel01 schreef:Zoo..204pk en 420nm koppel dat red mijn V70 niet.
Koppeling en vliegwiel gaat als eerste stuk, zeker met caravan en dan op vol vermogen de bult op.
Nouhja je hebt wel een goed verhaal op de verjaardagen.
Mijn V60 D5: 215 pk + 440 Nm
S60R: 300 pk + 400 Nm
Geen problemen mee (tot nu toe) - waarom niet?: omdat dit af fabriek zo is geregeld, en alle onderdelen op dit vermogen en koppel zijn afgestemd. Dat laatste is niet altijd het geval bij tuning, en met name de enorme vermogenstoename en koppeltoename die jullie erin hebben laten drukken.
Gebruikersavatar
koen.s
4th Gear member
Berichten: 525
Lid geworden op: 11.07.2010 - 19:08

Heb je ook op een bank gestaan, of zijn het papier pk´s.
Koppeling is niet zo vreemd hoor bij 220.000 km, bij sommige is deze al bij 150.000 km op.
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21176
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

dbosker schreef:
diesel01 schreef:Zoo..204pk en 420nm koppel dat red mijn V70 niet.
Koppeling en vliegwiel gaat als eerste stuk, zeker met caravan en dan op vol vermogen de bult op.
Nouhja je hebt wel een goed verhaal op de verjaardagen.
Mijn V60 D5: 215 pk + 440 Nm
S60R: 300 pk + 400 Nm
Geen problemen mee (tot nu toe) - waarom niet?: omdat dit af fabriek zo is geregeld, en alle onderdelen op dit vermogen en koppel zijn afgestemd. Dat laatste is niet altijd het geval bij tuning, en met name de enorme vermogenstoename en koppeltoename die jullie erin hebben laten drukken.
Yep, nooit op koppel dit soort motoren een caravan naar boven laten sleuren.
thyzzzzz
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 30.08.2012 - 22:37

koen.s schreef:Heb je ook op een bank gestaan, of zijn het papier pk´s.
Koppeling is niet zo vreemd hoor bij 220.000 km, bij sommige is deze al bij 150.000 km op.
hebben daadwerkelijk op de bank gestaan ja!
Power is nothing without control.

Volvo V40 1.8 Bi-Feul
Volvo V50 2.0D
thyzzzzz
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 30.08.2012 - 22:37

dus eigenlijk komt het er gewoon op neer dat we eventueel gewoon wat terug laten zetten naar zon max 160 pk's ?
Power is nothing without control.

Volvo V40 1.8 Bi-Feul
Volvo V50 2.0D
Gebruikersavatar
Laguna-S60
7th Gear member
Berichten: 5798
Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
Locatie: Zuid West Friesland
Contacteer:

o.a..., door wie issie nu getuned?
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
Gebruikersavatar
Richard
7th Gear member
Berichten: 8657
Lid geworden op: 29.12.2005 - 13:45
Locatie: Steenwijk
Contacteer:

Ik zou in elk geval niet meer naar de tuner gaan war je hem hebt laten tunen. Als dit " bedrijf" een 2.0d tuned naar deze waarden hebben ze er naar mijn idee niet zo heel veel kaas van gegeten.
En de rest is al gezegd. Met die km stand kun je wat dingen verwachten maar het tunen heeft zeker niet geholpen. Het is zuur geld maar wel leergeld. Er zit denk ik nog wel at aan te komen met die km stand. Misschien iets meer voorwerk doen de volgende keer voor je een auto koopt?
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Een 2.0D 2007 van 136Pk naar 204PK terwijl er al Dik 200.000 op de teller staat... en dan de caravan er achter en het raar vinden dat de boel uit elkaar rammelt...
Kan gewoon niet goed gaan.

Blok kan tot zo'n 180Pk wel een (met bijbehorende Nm's) maar meer zeker niet...
Nog sterker, dat blok (2.0D uit 2007) is op zijn minst standaard al "labiel" bij 200D km's...

Kortom, snel die tuning er weer uit, fatsoenlijke tuner opzoeken die een bij dit blok passende tuning programmeert, gelijk goed onderhoud doen (je distri komt er aan!!) en lekker verder karren.
Oh ja, en als de auto toch op de brug staat, gelijk de condensor van de airco laten nakijken op lekkage, die kun je maar beter voor zijn.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Trouwens, als de accu van jullie auto leeg is, moet je hem niet zo maar aan een andere auto hangen. Volgens mij vindt die dat niet zo leuk. Lees de handleiding maar eens. Dit zou de oorzaak van de foutmelding wel eens kunnen zijn.
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2812
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

Topic kan dus veranderd worden in; Belachelijke tuning aan Volvo V50
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Gebruikersavatar
Rob2u
5th Gear member
Berichten: 1109
Lid geworden op: 10.04.2006 - 14:41
Locatie: Veldhoven

Dat een V40 1.8 Bi-Fuel (..) moeite met de caravan heeft kan ik me voorstellen maar met een standaard V50 2.0D moet je toch geen problemen hebben. Mij ontgaat ook die tuning, als je dit dan toch wilt ga dan niet tot het uiterste!
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4320
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

tja....pech.............Terug naar helemaal standaard en dan beginnen met alles in de basis goed te krijgen.

remmen
Koppeling
distributie
etc
ect.

persoonlijk zou ik dan voor een lichte variant gaan met chippen zodat de boel heel blijft. Wil je extremen, dat kan, maar dan zijn de kosten ook extremer

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
Gebruikersavatar
Bas1982
3rd Gear member
Berichten: 445
Lid geworden op: 21.07.2012 - 16:43
Locatie: Duiven

waar was de auto getuned dan?
'04 S40 T5

- 3"; downpipe - 2.5"; catback exhaust - custom made FMIC - 18"; Midir -Bilstein schroefset - Fasttech custom tuning
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 9296
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Laguna-S60 schreef:door wie is de wagen gechipt??, ik denk dat de noodloop ook door het chippenkomt namelijk...
Mijn D5 is 4 keer in de noodloop gegaan, 4 keer op precies dezelfde plek in Groningen, 4 keer bij vrij warm weer, en 4 keer nadat hij is getuned.
En je weet waar die auto's toen zijn getuned, maar of het door de tuning zelf komt, geen idee.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
VolvoXC70
4th Gear member
Berichten: 940
Lid geworden op: 04.09.2006 - 23:19

Johan s60 schreef:Topic kan dus veranderd worden in; Belachelijke tuning aan Volvo V50
Nou, dat is iets te kort door de bocht denk ik.

Een kapotte dynamo staat m.i. aardig los van de motortuning, je verwacht dan motor/versnellingsbakschade.
Problemen met de koppeling kunnen natuurlijk een stuk sneller ontstaan bij (extreme) tuning maar die koppeling is in dit geval al een flink stuk heen geweest schat ik zo in.
Begrijp mij niet verkeerd, over de specs tunen zal het slijtageproces vast versnellen.
We hebben de caravan erachter gehangen en zijn zo snel mogelijk richting huis gereden zonder enige hulp van de auto (ABS, Stuurbekrachtiging, Airbag ed..).
Dan ben je echt maar dan ook echt niet goed bij je hoofd!

Kapotte voorwiellagers heb ik ook al gehad bij 22.000 km..... (wel garantie natuurlijk)
Gebruikersavatar
Laguna-S60
7th Gear member
Berichten: 5798
Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
Locatie: Zuid West Friesland
Contacteer:

JeroenSpock schreef:
Laguna-S60 schreef:door wie is de wagen gechipt??, ik denk dat de noodloop ook door het chippenkomt namelijk...
Mijn D5 is 4 keer in de noodloop gegaan, 4 keer op precies dezelfde plek in Groningen, 4 keer bij vrij warm weer, en 4 keer nadat hij is getuned.
En je weet waar die auto's toen zijn getuned, maar of het door de tuning zelf komt, geen idee.
grote kans dat het zou kunnen hoor als er ergens in bug in zit...
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
Gebruikersavatar
wtr_s60
4th Gear member
Berichten: 579
Lid geworden op: 13.05.2010 - 18:58

200+PK uit een 2.0D, broodje aap, en als het op de een of andere manier al mogelijk is dan zal alles idd nogal snel in de soep draaien.

Auto verkopen of auto laten herstellen en er een kwalitatieve tuning op maat laten inzetten die is berekend op de staat van de motor, km-stand enz.

Sowieso welke weg je ook kiest, goedkoop zal je er niet van af komen vrees ik. Volgende keer een D5 kopen, zo'n franse rommel tunen dat moet vroeg of laat kapot.

D5's daarentegen ik ken er die al tegen de 300.000km getuned zijn en nog nooit een motorisch probleem hebben gehad, kwestie van respect hebben voor de mechaniek, tijdig op onderhoud gaan, en er geen derderangs tuner aan laten prutsen.
Gebruikersavatar
evert65
6th Gear member
Berichten: 2825
Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
Locatie: Gelderse Vallei

vreemd/vaag verhaaltje,op concrete vragen krijgen we geen antwoord.
Erg slim heeft z`n pa het niet aangepakt, maar daar is niks meer aan te doen nog wel wat aan te doen met een dikke portemenee
keep calm!, your randomizer is running
Gebruikersavatar
robbie2
2nd Gear member
Berichten: 173
Lid geworden op: 13.05.2010 - 16:01
Locatie: Apeldoorn

wtr_s60 schreef: D5's daarentegen ik ken er die al tegen de 300.000km getuned zijn en nog nooit een motorisch probleem hebben gehad, kwestie van respect hebben voor de mechaniek, tijdig op onderhoud gaan, en er geen derderangs tuner aan laten prutsen.
Precies, zo is het.
V40 cc 2.0 T4 AWD, 190 pk, Silver Metallic 2017, Geartronic
V40 2.0 D2, 120 pk, Zwart metallic 2017, Geartronic
V50 1.6 D2, 115 pk Sport zwart metallic RTI 2010
V40 2.0 136 pk Nordic zwart metallic 2004
V40 1.8 zwart metallic 1998[/i]
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

TS zijn vader heeft de V50 kennelijk zonder enige vorm van garantie aangeschaft bij een handelaar en klaagt hier vervolgens op het forum over belachelijke kosten, terwijl een defect wiellager en een defecte dynamo te verwachten zijn met deze km-standen. Een dealer had dit onder garantie verholpen, maar dan was de aanschafprijs ook hoger geweest. Er is gegokt en dan kun je geluk hebben, maar moet je niet zeuren als je pech hebt.

Dat het vliegwiel en de koppeling na dik twee ton niet meer op zijn best zijn, is natuurlijk geen verrassing. Maar wanneer de motor daadwerkelijk over genoemde waardes beschikt, is het volkomen normaal dat de boel met een caravan aan de haak de soep is ingedraaid.

Een goede tuner had erop gewezen dat deze exorbitante stijging problemen zou gaan opleveren, dit nog los van de wettelijke 20%-regeling. Als je als een beest te keer wilt gaan, neem dan een T5. Dan mag je hier ook klagen als die na een paar kilometer caravannen de geest geeft.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gesloten

Terug naar “De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004”