hallo,
is het normaal dat het heel moeilijk is om je handrem normaal omhoog te krijgen (je moet heel veel kracht zetten) en als je hem eenmaal een heel klein beetje hoog heb, want hij kan niet echt hoog.
is het ook nog eens een klus om hem weer naar beneden te krijgen.
alvast bedankt
zeer vaste handrem
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
lijkt me dat je de hendel even moet smeren, omlaag gaat nl enkel stroef doordat de hendel zelf stroef zou lopen. kabel gaat via veer terug.
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 442
- Lid geworden op: 28.02.2012 - 15:42
nou je hebt echt het gevoel of het hee erg strak zit. je komt ook bijna niet omhoog.( en dan is het rare dat hij wel gewoon blijft staan op de handrem) en laatst bij de sloop ging dat zo soepel en kon vrij hoog de handrem getrokken worden. maar ik dan maar eens die hendel smeren. maar bedoel je bij die soort van schanier helemaal onder die stang?
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Ik denk dat ie iets te strak staat afgesteld.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 442
- Lid geworden op: 28.02.2012 - 15:42
2 keer of als je heel veel kracht zet 3 keer maar dan krijg je hem bijna niet meer naar beneden.
- Auk
- 6th Gear member
- Berichten: 3524
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
- Locatie: Randstad
Is dit nooit anders geweest sinds je de auto hebt? Werkt de handrem wel gewoon naar behoren?
+1!Poika schreef:Ik denk dat ie iets te strak staat afgesteld.
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

-
- 3rd Gear member
- Berichten: 442
- Lid geworden op: 28.02.2012 - 15:42
hij werkt naar behoren en het is altijd zo geweest.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 442
- Lid geworden op: 28.02.2012 - 15:42
maar kan die niet soepeler?
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Zolang de handrem niet aanloopt als die niet gebruikt wordt lekker zo laten. Eventueel binnenkabel van de handrem onder de auto smeren waar die de buitenkabel ingaat en bij het verdeelpunt waar die van 1 in twee overgaat.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
Naar beneden gaat ook slecht, vandaar dat ik denk aan hendel smeren, gewoon van onderuit bij de handrem wat WD40 erop sprayen of kruipolie met grafiet.
Me een rietje aan de spuitbus richt je wat beter.
Me een rietje aan de spuitbus richt je wat beter.
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 442
- Lid geworden op: 28.02.2012 - 15:42
nou naar beneden gaat goed, maar je moet hem eerst een klein beetje omhoog trekken om dat knopje dan in te drukken maar dan krijg je die handrem bijna niet omhoog meer.
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Als je beschrijving klopt staat de hadrem gewoon een beetje strak afgesteld. Die kan je wat losser stellen door de handremkabel iets losser te stellen onder de auto. Er zit in de kabel bij de verdeler van 1 naar 2 kabels een stel bout. Die iets losser draaien om wat meer speling op de kabel te krijgen. Je handrem loopt toch niet aan mag ik hopen? Als je een stuk hebt gereden voelen de achter schijven dan heet aan? Moet je natuurlijk niet net voor het stilzetten hard geremd hebben!
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
klopt zoals Iroll zegt. Wat "Dutch Volco" bedoelt is dat je heb lastig kunt klikken op de hoogste klik en losmaken ook. Je moet altijd iets omhoog trekken om de knop in te drukken.
Losser zetten: 0.5 slag is al veel. Linksom is losser
Dan heb je enig idee waar je moet beginnen
Losser zetten: 0.5 slag is al veel. Linksom is losser
Dan heb je enig idee waar je moet beginnen
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 442
- Lid geworden op: 28.02.2012 - 15:42
oke dan ga ik maar eens die kabel iets losser draaien.
bedankt voor jullie reactie's
oh en ik ga ook nog eens kijken (voelen) of de handrem aanloopt
bedankt voor jullie reactie's
oh en ik ga ook nog eens kijken (voelen) of de handrem aanloopt