Misschien kan iemand me tips geven omtrent het volgende ik heb sinds 2 jaar het motormanagementlampje branden en ben altijd probleemloos door de APK gekomen wat betreft de CO meting.
Wel gaf een universeel uitleesapparaat van het apk keuringsstation aan dat er misschien een storing in de voorwarming kan zitten van de lambdasonde.
Graag wil ik weten hoe ik dit probleem kan oplossen zonder dat mijn volvo garage begint met het vernieuwen van de voorste lambdasonde kosten 300 euro en eindigt met .....................................................
Indien ik hier goed lees kan het probleem ook nog te maken hebben met valseluchtintrek of vcarterventilatieprobleem of ......................
Ik ben voornemens om mijn auto te laten uitlezen en eerst eens met de garage te praten over welke foutcode's hierop staan en dan verder hetprobleem te analijseren.
Indien iemand me tips kan geven zijn die natuurlijk welkom misschien kan ik de storing dan ook nog zelf oplossen/of mee discusieren met de analijse van het uitleesrapport
Groetjes
Te hoog CO gehalte Volvo S60
- EVV
- 5th Gear member
- Berichten: 1458
- Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20
De melding dat de storing in het voorverwarmen van de lambda sonde zit lijkt me toch wel duidelijk een probleem in de sonde, niet iets met valse lucht o.i.d. Het kan nog een draad breuk zijn, dat zou je na kunnen meten.
Je beseft overigens wel dat dat lampje niet voor niets brand? Een slecht werkende lambda sonde kan je katalysator vernielen, waardoor het inderdaad begint met het vervangen van de voorste sonde en eindigt met een nieuwe kat.
Je beseft overigens wel dat dat lampje niet voor niets brand? Een slecht werkende lambda sonde kan je katalysator vernielen, waardoor het inderdaad begint met het vervangen van de voorste sonde en eindigt met een nieuwe kat.
- rvo033467
- 4th Gear member
- Berichten: 818
- Lid geworden op: 01.08.2011 - 15:18
- Locatie: Oss
Ik ben al weken bezig om mijn auto door de apk te krijgen ivm hoge CO.
Kan echt vanalles zijn: lambdasonde, valse lucht, lekke uitlaat, kapotte katalysator. Mijn auto gaf echter geen foutmelding dus zou de dealer de auto laten uitlezen.
Kan echt vanalles zijn: lambdasonde, valse lucht, lekke uitlaat, kapotte katalysator. Mijn auto gaf echter geen foutmelding dus zou de dealer de auto laten uitlezen.
Rolf
Volvo 440 1.8
Volvo S80 2.4 1999
Volvo 440 1.8
Volvo S80 2.4 1999
-
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 03.06.2010 - 20:17
Hoi vandaag ben ik bij de volvo dealer geweest hier kwamen 2 foutmeldingen uit n.l
1. ECM-2110 voorste verwarmde lambdasonde, voorverwarming signaal te hoog
2. CCM-0003 Ventilatormotor binnentemperatuursensor onjuist signaal.
Wie kan me de vbeide foutcode's verklaren ik ga ervanuit dat alleen de foutcode ECM-2110 te maken heeft met het te hoog CO gehalte.
Groetjes
1. ECM-2110 voorste verwarmde lambdasonde, voorverwarming signaal te hoog
2. CCM-0003 Ventilatormotor binnentemperatuursensor onjuist signaal.
Wie kan me de vbeide foutcode's verklaren ik ga ervanuit dat alleen de foutcode ECM-2110 te maken heeft met het te hoog CO gehalte.
Groetjes
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
ja klopt, en volgens mij moet je niet te lang rijden met een kapotte voorste lambda van dat kan je katalysator kosten begreep ik...
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
- kalkaanslag
- 1st Gear member
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 30.06.2008 - 21:48
- Locatie: Wijdewormer
Lambda sonde defect. Kan geen kwaad, kom je alleen niet mee door de APK. Lampje zal ook na vervanging blijven branden in dashboard. Gaat waarschijnlijk af-en-toe aan en uit. Kan ook geen kwaad.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 03.06.2010 - 20:17
Was inderdaad de voorste lambdasonde alles werkt weer perfect