kilometerteller verlichting werkt niet

Dus niet Amazone, zoals veel gezegd wordt.
Plaats reactie
xnozemx
2nd Gear member
Berichten: 106
Lid geworden op: 28.01.2010 - 16:46
Locatie: maastricht

Al enkele kleinigheden opgelost, maar hier kom ik niet uit:
KMteller verlichting deed het, daarna 1 dag niet, toen weer wel en nu al een aantal dagen niet meer. (ben teleurgesteld in het zelf-herstellend vermogen, maar goed, toch gaan speuren.
Ik ben elektronisch niet volledig achterlijk, maar zeker niet bijzonder goed onderlegd.)

Op de lichtschakelaar meet ik 12V, waar de 2 rode kabels vertrekken en 12V op de witte.
MAAR: zodra de rode kabels zijn aangesloten, meet ik nog amper 3,.. V?
Mijn ama is uitgerust met een optionele toerenteller, klokje, econometer en een voltmeter, deze zijn alle verlicht en doorverbonden vanaf de kmteller-verlichtingsbedrading. (al weet ik niet zeker of elk klokje via ditzelfde punt wordt gevoed, kan ook dat er per lampje is doorverbonden, of via andere punten van de schakelaar).

Wat is de oorzaak van het verschil van bijna 9 volt zodra het rode stekertje met de lichtschakelaar is verbonden? Zeker de combinatie met het wel en niet werken in het begin is voor mij een raadsel.

O, ja, ik heb geen dimmer er tussen zitten.

Wie helpt?
Volvo 245 1980. B23, overdrive, el.raambediening voor, stuurbekrachtiging, centrale vergrendeling, schuif/kanteldak
'vier deurs' Volvo Amazon 1966.
Gebruikersavatar
oudevolvo
3rd Gear member
Berichten: 408
Lid geworden op: 26.04.2007 - 20:12

Heb je de dimmer er dan tussenuit gehaald?
Standaard zit die er namelijk wel tussen (draaien aan je lichtschakelaar). De storing lijkt wel erg op een niet helemaal naar rechts (met de klok mee) gedraaide schakelaar.
_________________
Lees meer over mijn Volvo's, Amazon cabrio foto's en tips op http://www.oudevolvo.nl/ of mijn weblog op http://www.oudevolvo.nl/blog
xnozemx
2nd Gear member
Berichten: 106
Lid geworden op: 28.01.2010 - 16:46
Locatie: maastricht

Ik was vanmorgen bij 'mijn monteur' die was ook van mening dat er een dimmer in zit.
En ik heb kinderen.....die mogen soms in de auto, zodat ik kan klungelen zonder gezeur.
Dimmer zag ik niet in schema getekend, of niet goed gekeken.
Loop nú naar de auto.....Het is te licht om het goed te kunnen zien, maar het lampje van de econometer doet het wel, als ik het lampje achter de teller eruit trek doet die het niet, gisteren lampje doorgemeten, is niet stuk.
Als het donker is nog eens kijken.
Maar ik denk dat je wel gelijk hebt met het draaien. (schaam)

Wat een blunder.......bedankt voor de tip! Alles doet het.
Volvo 245 1980. B23, overdrive, el.raambediening voor, stuurbekrachtiging, centrale vergrendeling, schuif/kanteldak
'vier deurs' Volvo Amazon 1966.
Plaats reactie

Terug naar “De Amazon”