Op hol geslagen V50. Wie heeft het dat ook gehad?

Geleverd vanaf 2003
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21224
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Ik heb het idee dat consumentbescherming in Dld net even beter is geregeld toz van NL.
Indien het mij zou overkomen en Volvo NL trok zijn handen er vanaf zou het mijn 4e en laatste Volvo zijn, men mag van geluk spreken dat er geen doden zijn gevallen.
Als ik om mij heen kijk zijn er een hoop mensen die in totale paniek desastreuse keuzes zouden maken.
ik wens je succes met de afhandeling.
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 41161
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Als het een Duitse auto is kan ik me voorstellen dat Volvo NL er niets mee kan.

Maar nu kun je wel je onderschrift gaan waarmaken :-)
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
djibber
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 06.08.2009 - 10:41

Ben schreef:Als het een Duitse auto is kan ik me voorstellen dat Volvo NL er niets mee kan.

Maar nu kun je wel je onderschrift gaan waarmaken :-)
na het verlossende telefoontje van de dealer weet ik nu wel dat dit mijn eerste en tevens laatste moderne Volvo is geweest. De herstelkosten liegen er niet om en ik moet reeel zijn; dat is een 5 jaar oude V50 niet meer waard.

Kosten revisieblok: € 4200 (ex BTW en montage)
Aantal uren werk : 16-24u
waarschijnlijk de injectoren en wat ander spul; voorlopige schatting € 1500

Serieus geld dus waar ik liever een mooie C70 / 780 op de stoep zet
Volvo C70 2.0D wit
Volvo V50 2.0D Momentum - 2007 - Barentz Blau - 17'' zaurak
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 41161
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Mooi vooruitzicht.
Succes met zoeken
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
Herbe089
2nd Gear member
Berichten: 207
Lid geworden op: 11.10.2011 - 08:37
Locatie: Maarssen, 1102 km ten ZW van Torslanda

Vraag die me bezig houdt: "Hoe kan dit ontstaan?" Het is me nogal iets, van het ene op het andere moment heb je gewoon geen auto meer. Filmpjes zeggen alles. En laten we eerlijk zijn, het is echt véél geld voor de reparatie. Ik heb het in ieder geval niet op de plank liggen. Succes en sterkte met het zoeken naar een mooie 780 of C70!
Volvo V70 D5 Edition DPF 185 pk MY2007 Handgeschakeld 6-bak Zilver Metallic met Volvo Forum kentekenplaatsticker, Nivomats en HU-650 High Performance Audio icm iMIV LE+.
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1524
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

Jezus wat een verhaal Djibber. Blij dat er in de paniek geen ongelukken zijn gebeurd en alleen de motor er gehavend uitgekomen is.

Succes met het zoeken naar een nieuwe auto. Je zou eventueel nog bij een universeel garage een offerte kunnen laten opmaken en een weekje wat autodemontagebedrijven contacten voor een ruilmotor van een schadebak OID.

Mijn 2,0D is April 2011 naar Auto Rima gegaan. Van achter in elkaar, maar motor was prima! Wellicht ligt 'ie er nog compleet.
Gebruikersavatar
EVV
5th Gear member
Berichten: 1457
Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20

Of anders zou je kunnen kijken of je deze motor zou kunnen kopen en laten monteren, scheelt toch weer de helft met een hagel nieuwe.
2024 V90 B4 Plus Bright
Afbeelding
Gebruikersavatar
Morgenstond
5th Gear member
Berichten: 1867
Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
Locatie: Den Haag

Ben schreef:Ik kan me niet herinneren er de afgelopen 7 jaar iets over op het forum gelezen te hebben.
Toch staat er een dergelijk verhaal vermeld: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=46513

In het topic vermeldde een zeer gewaardeerd lid van het forum:
Ramon&Ramon schreef:Het komt meestal na het olievullen bij een diesel,bij het olievullen bij een motor met een apart olievultankje,zoals bij een commonraildiesel is het zaak 10 minuten te wachten voor je start.
Doe je dat niet,dan zuigt de carterventilatie die daar op aangesloten zit de olie naar binnen het inlaattraject in.
Het olievulgedeelte loopt maar langzaam leeg,vandaar het op hol slaan.
De inlaatslang dichtknijpen is de oplossing.
De topicstarter heeft er helaas niets meer aan. Het lijkt me echt verschrikkelijk om mee te maken.
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
Gebruikersavatar
BlackSapphire
6th Gear member
Berichten: 4157
Lid geworden op: 31.01.2007 - 15:30
Locatie: Keistad

Wat ontzettend balen. Sterkte man! Om dat mee te maken lijkt me echt ontzettend afzien. Het kan overigens met elke moderne diesel gebeuren. Maar wat een afknapper als het je overkomt.
Roel

2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011

- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5303
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

ken het probleem van olie aanzuigende diesel motoren via een kapotte turbo van renault nog nooit van gehoord bij Volvo. Kan mensen die die gehad hebben en de motor konden redden door hem "dood" te remmen (dus NIET ontkoppelen mij bijna stilstand). Vaak overigens ging de turbo kapot nadat de intercooler vervangen was en de turbo dus langere tijd overbelast is geweest in een poging de vuldruk te halen.

Kan me overigens goed voorstellen dat je in jouw geval denkt wegwezen !
Gebruikersavatar
Laguna-S60
7th Gear member
Berichten: 5798
Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
Locatie: Zuid West Friesland
Contacteer:

ken het fenomeen vooral uit de Renault wereld(ook al eens gehoord bij andere V50's hoor), wanneer de turbo overmatige slijtage krijgt gaat de motor motor gebruiken waardoor deze op hol slaat.

enige manier om het uit te krijgen is door te laten afslaan, vaak gebeurt dit niet en te laat waardoor je het blok kunt afschrijven..

succes!
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
Gast

Heel bijzonder, dat heb ik lang niet meer gezien. Van oude VW diesels ken ik dit nog wel.
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 41161
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Laguna-S60 schreef:ken het fenomeen vooral uit de Renault wereld(ook al eens gehoord bij andere V50's hoor), wanneer de turbo overmatige slijtage krijgt gaat de motor motor gebruiken waardoor deze op hol slaat.

enige manier om het uit te krijgen is door te laten afslaan, vaak gebeurt dit niet en te laat waardoor je het blok kunt afschrijven..

succes!
Wat weet jij toch veel.
En je bent pas 16 !
ik voorzie een grote toekomst !
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

op je 16e kun je voor het laten afslaan al een ISO certficaat halen
Volvo for life
Gebruikersavatar
Laguna-S60
7th Gear member
Berichten: 5798
Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
Locatie: Zuid West Friesland
Contacteer:

Ben schreef: Ik kan me niet herinneren er de afgelopen 7 jaar iets over op het forum gelezen te hebben.
Wellicht kan de dealer de computer uitlezen en zo ontdekken wat er gebeurd is.
tijdje geleden kwam er nog een V40 langs met een 1.9D(CI) en een V50 2.0D..

zelfde gehad..
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
Gebruikersavatar
koen.s
4th Gear member
Berichten: 525
Lid geworden op: 11.07.2010 - 19:08

In hooge versnelling zetten, rempendaal intrappen en koppling snel oplaten komen. Heb het op mn werk ook een keer gehad.
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

bart simpson schreef:ik heb het ueberhaupt nog nooit gezien bij Volvo
Google dan eens op: Volvo diesel op hol

Problemen met de turbo en lekkages te over. Plus het bekende stijgende oliepeil, waarbij het woord regenereren bijzonder vaak wordt gebruikt...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Janhertogh
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 13.02.2012 - 21:25

Maar dan moet dit bij Ford, Peugeot en citroen toch net zo vaak gebeuren? Immers zelfde motor. Zeer onaangenaam om mee te maken denk ik, zeker indien je kinderen achterin zou hebben oid. Lijkt mij (bij goed onderhouden Volvo) een kwestie van claimen bij importeur want het is een gevaarlijke productgerelateerde tekortkoming en blijkbaar al lang bekend bij de producent.
VOLVO V50 Edition II
Gebruikersavatar
EVV
5th Gear member
Berichten: 1457
Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20

Janhertogh schreef:Lijkt mij (bij goed onderhouden Volvo) een kwestie van claimen bij importeur want het is een gevaarlijke productgerelateerde tekortkoming en blijkbaar al lang bekend bij de producent.
Wat ik uit andere topics van djibber lees is de motor niet helemaal meer zoals die ooit de fabriek verlaten heeft, dus claimen bij de importeur lijkt me niet heel kansrijk.
2024 V90 B4 Plus Bright
Afbeelding
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Janhertogh schreef:Maar dan moet dit bij Ford, Peugeot en citroen toch net zo vaak gebeuren? Immers zelfde motor. Zeer onaangenaam om mee te maken denk ik, zeker indien je kinderen achterin zou hebben oid. Lijkt mij (bij goed onderhouden Volvo) een kwestie van claimen bij importeur want het is een gevaarlijke productgerelateerde tekortkoming en blijkbaar al lang bekend bij de producent.
het is zeker GEEN bekende tekortkoming, heb het nog nooit meegemaakt en heb echt veel van deze motoren verkocht c.q in onderhoud.

Deze V50 had ook geen regulier onderhoud gehad als bij 130.000km het RFP gereinigd geworden is, dit had bij 120.000km gewoon vervangen moeten zijn
Volvo for life
Gesloten

Terug naar “S40 - V50 series”