Hoi allemaal, ben sinds vanavond geregistreerd lid en gelijk al een vraag.
Na 3x 460 waarvan de laatste een T.sport heb ik enorm veel zin in een 95er 850 T2.3 met 160.000km.
Rij per jaar minstens 40.000 km en ben bang dat het met deze auto wel erg duur gaat worden en wil daarom LPG in laten bouwen.
Verstandig of dom.
Johan
850 2.3 T op LPG??
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 21.08.2006 - 01:12
- Contacteer:
Jup, zeker doen 
Wel effe een onderhouden exemplaar zoeken.
Kosten Lpi circa 2500 euro
Meer info op www.volvo850forum.nl

Wel effe een onderhouden exemplaar zoeken.
Kosten Lpi circa 2500 euro
Meer info op www.volvo850forum.nl
- marsm104
- 5th Gear member
- Berichten: 1168
- Lid geworden op: 30.05.2006 - 18:35
- Locatie: Harderwijk
- Contacteer:
TDI geen optie?
Ik zit een heel klein beetje met hetzelfde...
Gebruikte auto op G3 -> 150.000 km of meer, motor niet meer betrouwbaar
Gebruikte auto op diesel -> met 200.000 kan hij nog jááren mee!
En inbouwen twv 2500 euro, op een auto met een waarde van 5000... kan ook niet echt uit.
Ik zit een heel klein beetje met hetzelfde...
Gebruikte auto op G3 -> 150.000 km of meer, motor niet meer betrouwbaar
Gebruikte auto op diesel -> met 200.000 kan hij nog jááren mee!
En inbouwen twv 2500 euro, op een auto met een waarde van 5000... kan ook niet echt uit.
Groeten, Rick Marsman

Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994

Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994

-
- 6th Gear member
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
wat is dit voor een redenatie. :roll:marsm104 schreef:Gebruikte auto op G3 -> 150.000 km of meer, motor niet meer betrouwbaar
Gebruikte auto op diesel -> met 200.000 kan hij nog jááren mee!
als die gebruikte diesel een gebrekkige staat van onderhoud heeft en de G3 auto een uitmuntende staat van onderhoud?.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 21.08.2006 - 01:12
- Contacteer:
Mm, mijn 850 heeft er zonder al te veel problemen er al 450.000km opzitten, rij wekelijks zo'n slordige 1200 kmmarsm104 schreef:TDI geen optie?
Gebruikte auto op G3 -> 150.000 km of meer, motor niet meer betrouwbaar
En inbouwen twv 2500 euro, op een auto met een waarde van 5000... kan ook niet echt uit.
En ik ben echt niet de enige met deze km stand op LPG

- BartjeBrrrrrrrrrrroem
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 27.08.2006 - 00:11
- Locatie: Deventer
... en ik moet daytonawim gelijk geven. Mijn 850 heeft ong. 537.900 op de teller en gaat nog altijd als de brandweer. Maar ik dacht ooit eens iets opgevangen te hebben met Turbo's en LPG installaties. Voor zover ik weet zijn in 850 turbo's (mss wel turbo's in het algemeen) géén LPG-installaties in te bouwen .... Ik kan natuurlijk ongelijk hebben maar dat is het geen ik ervan weet. Mss is het verstandig om navraag te doen bij een Volvo-dealer of bij Volvo Nederland.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
nooit klakkeloos alles geloven wat men zegt Bartje.BartjeBrrrrrrrrrrroem schreef:... ik dacht ooit eens iets opgevangen te hebben met Turbo's en LPG installaties. Voor zover ik weet zijn in 850 turbo's (mss wel turbo's in het algemeen) géén LPG-installaties in te bouwen ....
d'r zijn er al teveel die wel een klokje horen luiden maar niet willen weten waar de klepel hangt...

- Gmid
- 3rd Gear member
- Berichten: 347
- Lid geworden op: 23.05.2006 - 19:11
- Locatie: Veenendaal
- Contacteer:
Er zijn er genoeg die in een t-5 of 2.5t lpi hebben laten zetten. Er zijn echter niet heel veel inbouwers die het willen doen. Ik geloof dat Mesman een hele goeie is, die het wil doen, en die ook veel ervaring met de 850 heeft.
En zolang je de turbo gewoon goed onderhoud, kan deze gemakkelijk ook tot een half miljoen of verder gaan.
En zolang je de turbo gewoon goed onderhoud, kan deze gemakkelijk ook tot een half miljoen of verder gaan.
- BartjeBrrrrrrrrrrroem
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 27.08.2006 - 00:11
- Locatie: Deventer
Zoals ik al zei: ... ik kan ongelijk hebben (mss moet je die quote ook meenemen, anders is het suggestief!!). Jij weet dus zeker dat het kan Ludo? Als jij zeker weet dat het kan heb ik dus ongelijk en kan er dus zonder enig probleem een LPG installatie in de 2.3T van Motuma begrijp ik. We horen het dan wel van Motuma als hij zijn installatie in wil laten bouwen.
Hou ons op de hoogte Motuma.
Hou ons op de hoogte Motuma.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
dat had ik eigenlijk wel moeten doen ja. :oops:BartjeBrrrrrrrrrrroem schreef:Zoals ik al zei: ... ik kan ongelijk hebben (mss moet je die quote ook meenemen, anders is het suggestief!!).
ja hoor, jullie mogen beiden gerust eens komen kijken.BartjeBrrrrrrrrrrroem schreef: Jij weet dus zeker dat het kan Ludo? Als jij zeker weet dat het kan heb ik dus ongelijk en kan er dus zonder enig probleem een LPG installatie in de 2.3T van Motuma begrijp ik.
dan doen we ook wel even een ritje...
- BartjeBrrrrrrrrrrroem
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 27.08.2006 - 00:11
- Locatie: Deventer
... was niet de bedoeling je te laten blozen
BTW ben jij lid van de 850 Club Nederland, Ludo? Ben namelijk benieuwd of het wat is. Een stel 850 idioten is natuurlijk altijd goed, maar ik wil wel eens wat meer horen van leden zelf.
BTW ben jij lid van de 850 Club Nederland, Ludo? Ben namelijk benieuwd of het wat is. Een stel 850 idioten is natuurlijk altijd goed, maar ik wil wel eens wat meer horen van leden zelf.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
ja hoor, ben al een 5tal jaren lid van de 850 club.
wat wil je precies weten?.
evenementen en meetings zijn altijd wel leuk, gezellige sfeer, soms ook nog leerrijk...
zo'n beetje als dit en het 850 forum maar dan in levende lijve.
en ja, gezellige idioten zitten er ook wel tussen.

wat wil je precies weten?.
evenementen en meetings zijn altijd wel leuk, gezellige sfeer, soms ook nog leerrijk...
zo'n beetje als dit en het 850 forum maar dan in levende lijve.
en ja, gezellige idioten zitten er ook wel tussen.

-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 17.08.2006 - 14:55
Tsja, zo is het een rekensommetje, maar de auto en de onderhoudshistorie zijn okee en waar vindt ik voor € 7.500,-- en even goede en luxe uitgevoerde TDI met < 200.000 km. Voor mij is eigenlijk de vraag of er mensen zijn met een 850T2.3 op LPG en wat hun ervaringen zijn.
Johan
Johan
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
er zijn al een aantal mensen met een 850 T-5 op lpg.
de ervaringen zijn gewoon goed, zéér weinig of geen problemen mee.
lees zelf maar op het 850 forum: http://www.volvo850forum.nl
de ervaringen zijn gewoon goed, zéér weinig of geen problemen mee.
lees zelf maar op het 850 forum: http://www.volvo850forum.nl
- Marc O.
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 30.10.2005 - 10:06
- Locatie: Tilburg
Die redenatie klopt niet helemaal. Als je een goed onderhouden 850/V70 koopt en daar LPG in laat leggen dan heb je waarschijnlijk een betere auto dan wanneer je een slecht onderhouden TDI koopt.marsm104 schreef:TDI geen optie?
Ik zit een heel klein beetje met hetzelfde...
Gebruikte auto op G3 -> 150.000 km of meer, motor niet meer betrouwbaar
Gebruikte auto op diesel -> met 200.000 kan hij nog jááren mee!
En inbouwen twv 2500 euro, op een auto met een waarde van 5000... kan ook niet echt uit.
Zelf heb ik anderhalve maand geleden een gasinstallatie laten inbouwen in mijn V70Classic met 240.000km op de teller. Guess what: het rijdt geweldig en ik ben ervan overtuigd dat ik daar nog vele jaren (met weken van 1000km of meer) mee kan rijden.
Overigens kan ik je aanbevelen om eens contact op te nemen met Mesman in Son. Die staat bekend als een van de betere specialisten op het gebied van LPG installaties voor Volvo's met een turbo motor. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat hun service perfect is.
Zoals al eerder aangegeven: kijk ook eens op volvo850forum.nl, daar zitten veel mensen met een T5 op LPG.
Succes!
Marc
...The Nile isn't just a river in Africa....
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 21.08.2006 - 01:12
- Contacteer:
De keuze die je zelf moet afwegen is om een auto met relatief "veel"km te kopen waar reeds een LPG/LPi installatie inzit ( aanbod ligt meestal zo rond de 240 tot 300.000 km.marsm104 schreef:TDI geen optie?
En inbouwen twv 2500 euro, op een auto met een waarde van 5000... kan ook niet echt uit.
Of je koopt een benzine auto met relatief "weinig" km, deze worden doorgaans wel aangeboden tussen de 160 en 200.000 km.
Naast de lagere km stand van de motor, kan hierdoor ook het interieur en exterieur wat knapper zijn.
De lpg installatie bij bestaande inbouw heeft ook al het e.a. meegemaakt, en als je em nieuwe laat inbouwen, heb je daar in elk geval wel weer garantie op

Mijn persoonlijke keuze was een S70 T5 met weinig Km op benzine, deze wordt (hopenlijk) later dit jaar omgebouwd naar LPi