aankoop V50 16d of 20d motor
- robbie2
- 2nd Gear member
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 13.05.2010 - 16:01
- Locatie: Apeldoorn
Verplaatst naar een nieuw onderwerp.
V40 cc 2.0 T4 AWD, 190 pk, Silver Metallic 2017, Geartronic
V40 2.0 D2, 120 pk, Zwart metallic 2017, Geartronic
V50 1.6 D2, 115 pk Sport zwart metallic RTI 2010
V40 2.0 136 pk Nordic zwart metallic 2004
V40 1.8 zwart metallic 1998[/i]
V40 2.0 D2, 120 pk, Zwart metallic 2017, Geartronic
V50 1.6 D2, 115 pk Sport zwart metallic RTI 2010
V40 2.0 136 pk Nordic zwart metallic 2004
V40 1.8 zwart metallic 1998[/i]
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
En wat denk je dat er bij de dealer uit dat vulpistool in de werkplaats komt?Schorpioen schreef:En dat is nu één van de redenen waarom ik tegen universele garages ben.blacklizard schreef:Ik doe mijn onderhoud altijd zelf bij een kameraad/garagist. Deze zijn olie is 10w40 en koopt het enkel in vaten van 200liter. Hij heeft ook maar 1 soort.
Ze kopen voor het gemak en uit zuinigheid maar 1 soort olie en mieteren dat overal in.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Schorpioen
- 5th Gear member
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: 04.07.2011 - 20:10
- Locatie: Westland
Bij ons in iedergeval de olie die de fabrikant voorschrijft.Oceanracer schreef:En wat denk je dat er bij de dealer uit dat vulpistool in de werkplaats komt?Schorpioen schreef:En dat is nu één van de redenen waarom ik tegen universele garages ben.blacklizard schreef:Ik doe mijn onderhoud altijd zelf bij een kameraad/garagist. Deze zijn olie is 10w40 en koopt het enkel in vaten van 200liter. Hij heeft ook maar 1 soort.
Ze kopen voor het gemak en uit zuinigheid maar 1 soort olie en mieteren dat overal in.
En zo hebben we meerdere vulpistolen met elk een ander soor olie.
";Hakuna matata: Geen zorgen, zorg dat je geniet";.
Het leven is al kort genoeg.
Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)

V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)

Het leven is al kort genoeg.
Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)

V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)

-
- 2nd Gear member
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 27.08.2005 - 10:39
Tja mieteren de olie er in maar heb ook al meegemaakt dat ze olie filter zogezegd vervangen en het niet doen maar hem wel aanrekenen.
Overbuur heeft dit meegemaakt. Ging naar de Volvo garage met c70 voor onderhoud en kwam tot constatie na een week dat zijn olie filter niet vervangen was. Hij had een keer opgemerkt dat zijn filter nog vuil was na onderhoud en merkte dan zijn filter met er een kras op te zetten. Laatste onderhoud zat deze filter er nog op maar was er wel een nieuwe aangerekend.
Op de koop toe hadden ze ook nog 2 nieuwe banden gestoken vooraan zonder dat de overbuur er van wist. de eurotjes liepen dus hoog op.
Ik wil hiermee zeggen die kleine garages zijn niet altijd slecht. Doen het misschien soms beter dan de grote garages en kosten een pak minder.
Overbuur heeft dit meegemaakt. Ging naar de Volvo garage met c70 voor onderhoud en kwam tot constatie na een week dat zijn olie filter niet vervangen was. Hij had een keer opgemerkt dat zijn filter nog vuil was na onderhoud en merkte dan zijn filter met er een kras op te zetten. Laatste onderhoud zat deze filter er nog op maar was er wel een nieuwe aangerekend.
Op de koop toe hadden ze ook nog 2 nieuwe banden gestoken vooraan zonder dat de overbuur er van wist. de eurotjes liepen dus hoog op.
Ik wil hiermee zeggen die kleine garages zijn niet altijd slecht. Doen het misschien soms beter dan de grote garages en kosten een pak minder.
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Er zijn ook zó veel verschillende motoren met elk hun eigen voorgeschreven motorolie, je kunt als garagist dan ook niet al die olieen op voorraad hebben, denk ik. Maar om er dan standaard maar altijd 10W40 in te gooien is natuurlijk het andere uiterste.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 27.08.2005 - 10:39
Juist. Ik bekijk het en koop desnoods zelf mijn olie als ik een V50 koop of gekocht heb.
Ik heb nu ook al een s60 zien staan van bouwjaar 2005. 24d http://www.2dehands.be/autos/autos/volv ... dium=email
Heb just wa schrik van het verbruik.
Wie rijdt er hier allemaal met dit soort wagen? Wat is jullie verbruik??
Ik heb nu ook al een s60 zien staan van bouwjaar 2005. 24d http://www.2dehands.be/autos/autos/volv ... dium=email
Heb just wa schrik van het verbruik.
Wie rijdt er hier allemaal met dit soort wagen? Wat is jullie verbruik??
- Phacoid
- 3rd Gear member
- Berichten: 364
- Lid geworden op: 19.08.2011 - 15:18
Blacklizard: er is een verkoopstopic van die auto; http://www.autoforum.be/showthread.php? ... lvo-S60-D5
Is geen D5, maar een 2.4D die gechipped is tot D5. Wel betrouwbaar en mooie auto, wellicht te hoog geprijsd. Als particulier kun je geen BTW terugvorderen, hou daar rekening mee.
Is geen D5, maar een 2.4D die gechipped is tot D5. Wel betrouwbaar en mooie auto, wellicht te hoog geprijsd. Als particulier kun je geen BTW terugvorderen, hou daar rekening mee.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 27.08.2005 - 10:39
Oeps die topic had ik nog niet gezien. Ja is naar de dure kant misschien ja. Staan er zo veel te koop eigenlijk.
- eeltje69
- 2nd Gear member
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 12.09.2012 - 11:55
- Locatie: Leiden
Heb mijzelf een V50 2.0d '05 kado gedaan. Eerst lopen zoeken naar een 1.6D, die zou goed genoeg moeten zijn. Heb er in diverse gereden en allemaal reden ze anders.
De 2.0D die ik begin deze week tegenkwam .... na het proefritje wist ik het.
Geen 1.6D als je een 2.0D kan rijden!!
Wat een verschil in power en daardoor ook veel rustiger.
En wat er gezegd wordt over de storingen op een 1.6D motor is allemaal waar. Maar er zijn meer dan genoeg van die motoren die het wel goed doen.
Blacklizard, waarom keek je eerst naar een V50 en nu naar een S60?
De 2.0D die ik begin deze week tegenkwam .... na het proefritje wist ik het.
Geen 1.6D als je een 2.0D kan rijden!!
Wat een verschil in power en daardoor ook veel rustiger.
En wat er gezegd wordt over de storingen op een 1.6D motor is allemaal waar. Maar er zijn meer dan genoeg van die motoren die het wel goed doen.
Blacklizard, waarom keek je eerst naar een V50 en nu naar een S60?
Renault Laguna blauw metalic 2.2 Dci Grand tour 150PK 283.000 km
Volvo V50 Black Saphire 2.0D Kinetic MY2006 --- 282.000 km. Tuning naar 170PK
Volvo V50 Saville Gray Metallic 2.0D automaat Edition II MY2009 met 289.000 km
Volvo V60 Black Sapphire Metallic D4 automaat Ocean Race(?) MY2014 met 146.500 km
Volvo V50 Black Saphire 2.0D Kinetic MY2006 --- 282.000 km. Tuning naar 170PK
Volvo V50 Saville Gray Metallic 2.0D automaat Edition II MY2009 met 289.000 km
Volvo V60 Black Sapphire Metallic D4 automaat Ocean Race(?) MY2014 met 146.500 km
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 27.08.2005 - 10:39
Gewoon ik zag die s60 staan en dacht das nog een goeie auto se.
Maar het wat schrik van het verbruik. Daarom gaat mijn voorkeur nog uit naar een V50 met 20d motor.
Maar het wat schrik van het verbruik. Daarom gaat mijn voorkeur nog uit naar een V50 met 20d motor.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 303
- Lid geworden op: 21.02.2012 - 15:33
Koop een 2.0 D.
Alleen al het feit datje de vraag stelt bevestigd dat de 1.6D te licht gaat zijn.
Je gaat je continu afvragen, had ik toch niet beter een 2.0D genomen bij gelijk wel ongemakje.
Ik heb een 2.0D, nu 110K km, verbruik zakt merkwaardig genoeg nog altijd, ik rij korte afstanden, in de stad, en heb absoluut geen lichte voet, zit nu op 6 liter, dat is 1/16.5. Als test heb ik eens 120 km rustiger gereden (sorry maar met ene 2.0D rustig rijden is er niet bij, ik kan je verzsekeren dat na die 120km mijn tenen opkrulden, mijn tong kurkdroog was en een oog niet meer open ging....saaaaiii), toen zat hij op 4.8 liter, das is 1/21.
Eigenlijk let ik niet op het verbruik, maar het viel me laatst op toen ik wat met de BC knop zat te spelen.
Heb al een 1.6D gehad als vervanger toen mijne binnen was voor onderhoud.
Auto reed opmerkelijk vlot mee in het verkeer, maar nog snel effe inhalen was er niet bij, die extra hap die de 2.0D heeft tussen de 2000 en 3000 had die 1.6D gewoon niet.
Alleen al het feit datje de vraag stelt bevestigd dat de 1.6D te licht gaat zijn.
Je gaat je continu afvragen, had ik toch niet beter een 2.0D genomen bij gelijk wel ongemakje.
Ik heb een 2.0D, nu 110K km, verbruik zakt merkwaardig genoeg nog altijd, ik rij korte afstanden, in de stad, en heb absoluut geen lichte voet, zit nu op 6 liter, dat is 1/16.5. Als test heb ik eens 120 km rustiger gereden (sorry maar met ene 2.0D rustig rijden is er niet bij, ik kan je verzsekeren dat na die 120km mijn tenen opkrulden, mijn tong kurkdroog was en een oog niet meer open ging....saaaaiii), toen zat hij op 4.8 liter, das is 1/21.
Eigenlijk let ik niet op het verbruik, maar het viel me laatst op toen ik wat met de BC knop zat te spelen.
Heb al een 1.6D gehad als vervanger toen mijne binnen was voor onderhoud.
Auto reed opmerkelijk vlot mee in het verkeer, maar nog snel effe inhalen was er niet bij, die extra hap die de 2.0D heeft tussen de 2000 en 3000 had die 1.6D gewoon niet.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 27.08.2005 - 10:39
Ja denk ik ook. Nu nog ééntje vinde he want ze liggen niet voor te rapen.
16d genoeg maar 20d met weinig km moeilijk
16d genoeg maar 20d met weinig km moeilijk
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1370
- Lid geworden op: 27.12.2008 - 19:41
Ik heb nog wel een 2.0D te koop die is net ingelopen
(210.000km)
Toen ik die kocht heb ik ook proefgereden in een 1.6D en die vond ik te tam, de 2.0 heeft echt meer te vertellen in een V50.
Wil je echt iets leuks, ik zag op marktplaats een witte V50 bj 2008 (met zwart dak) voor minder dan 10.000 euro. Een D5, wel over de 2 ton gelopen maar ik zou dat zeker aandurven, die motoren zijn oersterk. Ik vind de prijs zo laag dat je wel alles goed moet uitzoeken.

Toen ik die kocht heb ik ook proefgereden in een 1.6D en die vond ik te tam, de 2.0 heeft echt meer te vertellen in een V50.
Wil je echt iets leuks, ik zag op marktplaats een witte V50 bj 2008 (met zwart dak) voor minder dan 10.000 euro. Een D5, wel over de 2 ton gelopen maar ik zou dat zeker aandurven, die motoren zijn oersterk. Ik vind de prijs zo laag dat je wel alles goed moet uitzoeken.

V40 T2 Nordic+
- rona222
- 2nd Gear member
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 26.06.2007 - 09:02
- Locatie: Antwerpen
Ze steken zelfs een 1.6D drive in een s-v-60, een v-70, een s-80, zouden ze dan toch zo slecht zijn of te zwak voor een v50 ?
XC60 D4 181 PK (Black Sapphire metallic) R-Design
V60 D3 136 PK (Bright Silver metallic) MY 2014
V60 1.6D Start & Stop (saville grey) momentum, motion, MY2012
V50 1.6D Start & Stop | black sapphire metallic | Business Pack | MY10
V60 D3 136 PK (Bright Silver metallic) MY 2014
V60 1.6D Start & Stop (saville grey) momentum, motion, MY2012
V50 1.6D Start & Stop | black sapphire metallic | Business Pack | MY10
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 13.02.2012 - 21:25
Die 1.6d is een prima motor voor id v50. Groter zoals in de s80 heb ik ook merkwaardig gevonden en ben benieuwd hoe die motor het in dat soort slagschepen doet. Overigens namen we in de jaren negentig genoegen met dieseltjes die amper 60 pk bevatten. Het is maar vanuit welk perspectief je naar 'voldoende vermogen' kijkt.
VOLVO V50 Edition II
- robbie2
- 2nd Gear member
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 13.05.2010 - 16:01
- Locatie: Apeldoorn
Precies. Als je bijvoorbeeld binnen 5 sec van 0 naar 100 Km/h wil, neem dan geen 1.6D.Janhertogh schreef:Die 1.6d is een prima motor voor id v50. Groter zoals in de s80 heb ik ook merkwaardig gevonden en ben benieuwd hoe die motor het in dat soort slagschepen doet. Overigens namen we in de jaren negentig genoegen met dieseltjes die amper 60 pk bevatten. Het is maar vanuit welk perspectief je naar 'voldoende vermogen' kijkt.

Voor rest een prima motor en ik heb er na 1 jaar in rijden nog geen spijt van gehad ! Tuurlijk een 2.0d id natuurlijk sterker, maar is ook duurder.
't is maar wat je wilt.....
V40 cc 2.0 T4 AWD, 190 pk, Silver Metallic 2017, Geartronic
V40 2.0 D2, 120 pk, Zwart metallic 2017, Geartronic
V50 1.6 D2, 115 pk Sport zwart metallic RTI 2010
V40 2.0 136 pk Nordic zwart metallic 2004
V40 1.8 zwart metallic 1998[/i]
V40 2.0 D2, 120 pk, Zwart metallic 2017, Geartronic
V50 1.6 D2, 115 pk Sport zwart metallic RTI 2010
V40 2.0 136 pk Nordic zwart metallic 2004
V40 1.8 zwart metallic 1998[/i]
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 290
- Lid geworden op: 02.09.2010 - 20:36
Juist Robbie dat is het precies wat je zegt: "het is maar wat je wilt".
Je kunt hier nog vele pagina's over de voors en tegens van de verschillende motoren schrijven.
Ik rijd een 1.6 d en zou geen andere motor willen. Gewoonweg omdat dit (op afstand) de zuinigste motor is. De trekkracht bv. van 120 tot 140 is voor mij niet interessant want ik rijd niet harder dan 100. Als ik ga tanken geeft de bc een gemiddeld verbruik aan van 3.8 tot 4.2. Echt verbruik is dan 1:22 tot 1:24.
Als je een 2.0 hebt die je stevig berijdt tussen de 120 en 140 kom je zo aan 1:12 (vertelde een collega me) Met een 2.4 gaat dat nog een stapje verder. Deze laatste rijdt zeker het fijnst maar ik heb dat meerverbruik er niet voor over. Als je op cc 90 rijdt hoor je amper verschil tussen de motoren. Heb dit zelf getest.
Het is wat je eisen zijn en wat je ervoor uit wil geven.
Je kunt hier nog vele pagina's over de voors en tegens van de verschillende motoren schrijven.
Ik rijd een 1.6 d en zou geen andere motor willen. Gewoonweg omdat dit (op afstand) de zuinigste motor is. De trekkracht bv. van 120 tot 140 is voor mij niet interessant want ik rijd niet harder dan 100. Als ik ga tanken geeft de bc een gemiddeld verbruik aan van 3.8 tot 4.2. Echt verbruik is dan 1:22 tot 1:24.
Als je een 2.0 hebt die je stevig berijdt tussen de 120 en 140 kom je zo aan 1:12 (vertelde een collega me) Met een 2.4 gaat dat nog een stapje verder. Deze laatste rijdt zeker het fijnst maar ik heb dat meerverbruik er niet voor over. Als je op cc 90 rijdt hoor je amper verschil tussen de motoren. Heb dit zelf getest.
Het is wat je eisen zijn en wat je ervoor uit wil geven.
- Migaddo
- 2nd Gear member
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 29.06.2010 - 21:31
- Locatie: Amsterdam
Lage kilometers zijn leuk, maar persoonlijk heb ik een wat hogere kilometerstand met een goede onderhoudshistorie. Een diesel die minder dan 20K gemiddeld per jaar gereden heeft vertrouw ik niet, dan vraag ik me af of de vorige eigenaar de omslagpunt diesel/benzine wel begrepen heeft.blacklizard schreef:Ja denk ik ook. Nu nog ééntje vinde he want ze liggen niet voor te rapen.
16d genoeg maar 20d met weinig km moeilijk
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Aan bovenstaande is verder weinig aan toe te voegen lijkt me. En daarom, voor janvanmeer: +1
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
En dat omslagpuntenverhaal heeft migaddo wel begrepen?
meerprijs 1.6D tov 1.8B was nw max € 2.000,--
mrb B per jaar v.a. € 608,--
mrb D per jaar v.a. € 1.232,--
Neem als vertrekpunt eens 15.000km/jr
bij een B met een verbruik van 1 op 10 heb je nodig 1.500ltr a 1.80 = € 2.700,-
bij een B met een verbruik van 1 op 15 heb je nodig 1.000ltr a 1.80 = € 1.800,--
bij een D met een verbruik van 1 op 15 heb je nodig 1.000ltr a 1.50 = € 1.500,-
bij een D met een verbruik van 1 op 20 heb je nodig 750ltr a 1.50 = € 1.125,--
Een benzine kost je p/jr bij 15.000km minimaal € 3.300,-- waar een diesel je minimaal € 2.700,-- kost, met ruim 3 jaar heb je de meerprijs eruit.
Bij 20.000km/jr heb je het lek nog eerder boven (< 2 jr)
Doe mij maar een diesel met een lage stand (ipv een moegestreden exemplaar van een leaserijder die het allemaal toch weinig uitmaakte) daar ga je nog veel langer plezier van hebben.
En van het begin aan heb je het veel lekkerdere koppel beschikbaar van een 1.6D, een 1.8 is een tamelijk dood ding
meerprijs 1.6D tov 1.8B was nw max € 2.000,--
mrb B per jaar v.a. € 608,--
mrb D per jaar v.a. € 1.232,--
Neem als vertrekpunt eens 15.000km/jr
bij een B met een verbruik van 1 op 10 heb je nodig 1.500ltr a 1.80 = € 2.700,-
bij een B met een verbruik van 1 op 15 heb je nodig 1.000ltr a 1.80 = € 1.800,--
bij een D met een verbruik van 1 op 15 heb je nodig 1.000ltr a 1.50 = € 1.500,-
bij een D met een verbruik van 1 op 20 heb je nodig 750ltr a 1.50 = € 1.125,--
Een benzine kost je p/jr bij 15.000km minimaal € 3.300,-- waar een diesel je minimaal € 2.700,-- kost, met ruim 3 jaar heb je de meerprijs eruit.
Bij 20.000km/jr heb je het lek nog eerder boven (< 2 jr)
Doe mij maar een diesel met een lage stand (ipv een moegestreden exemplaar van een leaserijder die het allemaal toch weinig uitmaakte) daar ga je nog veel langer plezier van hebben.
En van het begin aan heb je het veel lekkerdere koppel beschikbaar van een 1.6D, een 1.8 is een tamelijk dood ding
Volvo for life