Hoi allemaal,
Mijn Volvo S80 2.4 Automaat uit 1999 (km 199.000), trekt bij remmen naar links. Als ik dan het stuur los laat, draait het stuurwiel een tikje naar rechts waarna hij wel rechtuit remt. Ook merk ik dat na een scherpere bocht de stuurinrichting geneigd is nog een tijdje de kant van die laatste bocht op te trekken; oftewel zorgt er iets voor dat het geheel niet goed in de middenstand terugkomt o.i.d. Ik heb wel de ervaring dat een (oudere) Volvo minder soepel stuurt dan bijv. een nissan, ook met terugkomen van het stuur, maar ik vind dit vreemd stuurgedrag...
De draagarmen, schokbrekers, veerpootlagers en veerzittingen aan de voorzijde zijn al vervangen, en geen enkel bedrijf kan ergens speling op constateren. Enkel de fuseekogels zijn niet vervangen toen, ik meld het er maar even bij.
Op de remmentestbank kwam er ook geen noemenswaardig verschil uit, dus ik ben bijna einde raad. Kan iemand mij hiermee helpen? Alvast bedankt!
Rens
S80 1999 trekt bij remmen naar links = eindelijk gevonden
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 17.04.2012 - 19:59
- Locatie: Tilburg
- jan weemering
- 4th Gear member
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
- Locatie: Rotterdam
zomaar een vraag om te beginnen.
zijn je voorbanden van een zelfde merk en type en profieldiepte
zijn je voorbanden van een zelfde merk en type en profieldiepte
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 17.04.2012 - 19:59
- Locatie: Tilburg
Ja, alle 4 bridgestones van 1 week oud, omdat ik niet tevreden was over mijn falkens.
Gr, Rens
Gr, Rens
- jan weemering
- 4th Gear member
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
- Locatie: Rotterdam
durf het bijna niet te vragen, maar liggen ze de goede rijrichting opVolvoS801999 schreef:Ja, alle 4 bridgestones van 1 week oud, omdat ik niet tevreden was over mijn falkens.
Gr, Rens
en sinds wanneer heb je dit probleem???
is er toen wat gedaan aan de auto waaraan dit kan liggen
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 17.04.2012 - 19:59
- Locatie: Tilburg
De bridgestones hebben geen specifieke rijrichting. Het probleem lijkt er langzaam ingeslopen, de dingen die ik in het eerste berichtje noemde zijn gedaan...tussendoor is wel nog een keer de remklauw rechtsvoor gereviseerd. Op de remmentestbank komt er echter geen verschil in werking uit.
Rens
Rens
- streetie
- 5th Gear member
- Berichten: 1062
- Lid geworden op: 31.03.2005 - 19:54
- Locatie: Beuningen, lieflijk dorpje onder de rook van de ARN (afvalverwerker, nijmegen)
en heb je al naar de spoorstangen gekeken en de stuurbekrachtiging?
en de stuurkogels. daar kunnen ook vreemde effecten uit voortkomen.
en de stuurkogels. daar kunnen ook vreemde effecten uit voortkomen.
Geniet van het leven en van elkaar.
maar ook van een Volvo s80 D5 summum.
maar ook van een Volvo s80 D5 summum.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 17.04.2012 - 19:59
- Locatie: Tilburg
Morgen moet ie voor een spanrol naar de garage, dan zal ik ze er nogmaals goed onder laten duiken hahaha, bedankt in ieder geval voor nu. Ik ben benieuwd of ze morgen wel iets kunnen vinden.
Rens
Rens
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 17.04.2012 - 19:59
- Locatie: Tilburg
Nou, er is niets gevonden aan de ophanging of wat dan ook....wat is dit nou weer, zoiets moet toch te vinden zijn?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 17.04.2012 - 19:59
- Locatie: Tilburg
Even een update: ik heb zelf net gekeken, en het lijkt erop alsof er in de voorste draagarmrubber rechts een haarscheurtje zit....kan dit ermee te maken hebben? Dan ga ik zoiezo terug naar de garage want die draagarmen zijn nog geen half jaar oud. Ik ben benieuwd!
Gr, Rens
Gr, Rens
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Zijn de bovenste schotels nog goed,geen speling?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 17.04.2012 - 19:59
- Locatie: Tilburg
Die zijn toen ook vervangen...
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Remtangen gangbaar plus de remblokken?
Als er een remtang niet goed schuift,pennen vast,dan heb je dit probleem ook.
Als er een remtang niet goed schuift,pennen vast,dan heb je dit probleem ook.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 17.04.2012 - 19:59
- Locatie: Tilburg
Hee,
Sorry, maar de remmentestbank gaf geen verschil aan. Kan het dan toch nog aan een klauw of misschien een remleiding liggen? En dat scheurtje in die draagarmrubber, heeft dat er nog iets mee te maken?
Gr, Rens
Sorry, maar de remmentestbank gaf geen verschil aan. Kan het dan toch nog aan een klauw of misschien een remleiding liggen? En dat scheurtje in die draagarmrubber, heeft dat er nog iets mee te maken?
Gr, Rens
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Fuseekogel kan ook.
bouten van stuurhuis los,komt ook wel is voor enz enz.het moet toch simpel te vinden zijn lijkt mij!
bouten van stuurhuis los,komt ook wel is voor enz enz.het moet toch simpel te vinden zijn lijkt mij!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 17.04.2012 - 19:59
- Locatie: Tilburg
Hee, welke bouten van stuurhuis bedoel je? Probleem is dat de fusees ook geen speling vertoonden...
Gr, Rens
Gr, Rens
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
VolvoS801999 schreef:Hee, welke bouten van stuurhuis bedoel je? Probleem is dat de fusees ook geen speling vertoonden...
Gr, Rens
Waar het stuurhuis mee op het subframe vast zit,vind het vreemd dat een bedrijf nergens speling vindt met dit probleem,of ze kijken niet goed,dat kan ook nog!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 17.04.2012 - 19:59
- Locatie: Tilburg
Ik weet het ook niet meer, ik ga hem wel weer een keer terugbrengen om die draagarmrubbers goed te laten nakijken, en wil hem niet terug voordat het opgelost is...het zijn wel imitatie draagarmen en dus ook rubbers, misschien ligt het daar aan? .Het begint gewoon irritant te worden zo.
Gr, Rens
Gr, Rens
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 17.04.2012 - 19:59
- Locatie: Tilburg
Zo, weer even een update:
De auto heeft vanmiddag bij een apk-keuringsstation op de remmentestbank en de brug gestaan, en er was echt niks aan te zien! Ook opvallend WEINIG verschil op de rembank! Die brug had van die bewegende platen zodat ze de ophanging konden testen, en nergens zit speling op. Vanmiddag, bij een keer heel hard remmen, sprong het abs-lampje aan om aan te blijven. De abs zelf ging niet in werking, de wielen blokkeerden niet.
Het enige waar ik nu nog aan denk is:
-hoofdremcilinder? Rempedaal sist wel bij remmen, maar zakt niet weg...
-remleidingen? Misschien eentje beschadigd o.i.d.
-lucht in het remsysteem, misschien t.h.v. de abs pomp? De auto is toendertijd alleen ontlucht op de ouderwetse manier, dus d.m.v 1 man nippel opendraaien en de ander pompt met het rempedaal. Dus zonder apparaat en zonder draaiende motor/abs-pomp...
Ik weet het niet meer....
Gr, Rens
De auto heeft vanmiddag bij een apk-keuringsstation op de remmentestbank en de brug gestaan, en er was echt niks aan te zien! Ook opvallend WEINIG verschil op de rembank! Die brug had van die bewegende platen zodat ze de ophanging konden testen, en nergens zit speling op. Vanmiddag, bij een keer heel hard remmen, sprong het abs-lampje aan om aan te blijven. De abs zelf ging niet in werking, de wielen blokkeerden niet.
Het enige waar ik nu nog aan denk is:
-hoofdremcilinder? Rempedaal sist wel bij remmen, maar zakt niet weg...
-remleidingen? Misschien eentje beschadigd o.i.d.
-lucht in het remsysteem, misschien t.h.v. de abs pomp? De auto is toendertijd alleen ontlucht op de ouderwetse manier, dus d.m.v 1 man nippel opendraaien en de ander pompt met het rempedaal. Dus zonder apparaat en zonder draaiende motor/abs-pomp...
Ik weet het niet meer....
Gr, Rens
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
jammer dat je zo ver weg woont!Anders konden we is kijken naar het probleem.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Ik weet niet of je deze tip aleen had gekregen, maar (rubberen) remslangen willen wel eens verstopt raken. Je krijgt dan ook heel vreemde remverschijnselen zoals je omschrijft. Je zou dat nog eens kunnen checken? Of was de remmentest voldoende om dit uit te sluiten?
Ik lees overigens nergens dat de auto al eens goed is uitgelijnd. Dat kan ook vreemde stuurreacties geven.
Ik lees overigens nergens dat de auto al eens goed is uitgelijnd. Dat kan ook vreemde stuurreacties geven.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95