Sinds een paar weken ben ik in het bezit van een 2.3 T5van 2001. Klmst 215000.Particulier gekocht dus niets aan te verhalen.Als de bak koud is en ik schakel van de N in z`n Drive dan gebeurt er 2 seconden niets en dan ploft hij met een knal in de versnelling. Verder schakelt hij prima.
Heb hem laten flushen maar dat hielp niets.Volgens reviciebedrijf is de automaat versleten en moet hij gereviseerd worden, kosten 1875 euro excl. btw en in en uit bouwen.
Verder blijkt de nokkenaskering lek te zijn wordt dus een duur grapje.
Mijn vraag, is dit normaal voor een T5 met deze kilometerstand en weet iemand een betrouwbaar adres waar je 2e hands automaten kunt kopen.
V70 T5 2001
- rvo033467
- 4th Gear member
Bij deze kilometerstand kun je dat wel verwachten ja. Zeker met een T5 die waarschijnlijk wel wat meer op z'n staart is getrapt.
Je kunt is informeren bij Verwijst forumsponser.
Je kunt is informeren bij Verwijst forumsponser.
Rolf
Volvo 440 1.8
Volvo S80 2.4 1999
Volvo 440 1.8
Volvo S80 2.4 1999
- black smoke
- 3rd Gear member
igy schreef:Sinds een paar weken ben ik in het bezit van een 2.3 T5van 2001. Klmst 215000.Particulier gekocht dus niets aan te verhalen.
volgens mij klopt dat niet ! hang me er niet aan op, maar volgens mij is 't toch al enkele jaren zo, dat als je particulier iets koopt wat niet blijkt
te deugen, wel degelijk rechten hebt !! iets om ff in te verdiepen !
heb je dat niet bij de proefrit gemerkt dan ? ( of was ie vantevoren al warm gereden ? )
dus als je het de eerst-volgende koude start gemerkt hebt, was 't euvel er bij aankoop al !
en dat heet dan verborgen gebreken ! was op dat moment niet waarneembaar, omdat tie al warm was !
let wel: dan moet bovenstaand verhaaltje wel kloppen
al zijn we wel al 'n paar weken verder :?
http://www.anwb.nl/rechtshulp,/koop-en- ... ulier.html
V70 D5 in black.. MY '04... MT.... 270dkm
- JosW
- 5th Gear member
black smoke schreef:igy schreef:Sinds een paar weken ben ik in het bezit van een 2.3 T5van 2001. Klmst 215000.Particulier gekocht dus niets aan te verhalen.
volgens mij klopt dat niet ! hang me er niet aan op, maar volgens mij is 't toch al enkele jaren zo, dat als je particulier iets koopt wat niet blijkt
heb je dat niet bij de proefrit gemerkt dan ? ( of was ie vantevoren al warm gereden ? )
dus als je het de eerst-volgende koude start gemerkt hebt, was 't euvel er bij aankoop al !
"Ook als een particulier een auto verkoopt, moet hij instaan voor de gebreken die de auto heeft. De verkoper is verplicht je in te lichten over bestaande gebreken aan de auto waarvoor hij op de hoogte is. Als de verkoper niet voldoet aan deze mededelingsplicht, kunt je hem daarop aanspreken. Maar alleen als je bewijs hebt dat de verkoper informatie achterhield, kunt je hem succesvol aansprakelijk stellen of de koop ontbinden."
Tot zover de theorie. De verkoper zal in dit geval ontkennen dat hij wist van het euvel. Wordt dus juridisch gezien een heel getouwtrek. Als TS een rechtsbijstandverzekering heeft zou ik daar eens informeren, maar geef hem weinig kans.
- black smoke
- 3rd Gear member
JosW schreef:black smoke schreef:igy schreef:Sinds een paar weken ben ik in het bezit van een 2.3 T5van 2001. Klmst 215000.Particulier gekocht dus niets aan te verhalen.
"Ook als een particulier een auto verkoopt, moet hij instaan voor de gebreken die de auto heeft. De verkoper is verplicht je in te lichten over bestaande gebreken aan de auto waarvoor hij op de hoogte is. Als de verkoper niet voldoet aan deze mededelingsplicht, kunt je hem daarop aanspreken. Maar alleen als je bewijs hebt dat de verkoper informatie achterhield, kunt je hem succesvol aansprakelijk stellen of de koop ontbinden."
Tot zover de theorie. De verkoper zal in dit geval ontkennen dat hij wist van het euvel. Wordt dus juridisch gezien een heel getouwtrek. Als TS een rechtsbijstandverzekering heeft zou ik daar eens informeren, maar geef hem weinig kans.
zou 't toch is proberen als ik 'm was !
zo,n automaat aan gort gebeurt echt niet bij 1 koude start !
ts heeft actie ondernomen, en vernomen, dat de automaat kaduuk is !
100% zeker dat verkoper dat wist (althans, dat er problemen mee waren )
- black smoke
- 3rd Gear member
JosW schreef:Tja, zo kun je het ook bekijken. Maar dat wordt dan waarschijnlijk wel een gang naar de rechter.
tja... so be it dan maar !!
maar zou 't verhaaltje is ff bij de rechtsbijstand neerleggen (als ie die heeft)
is zien wat hun mening is !
kijk, we hebben 't niet over 25 euro hé..
- rvo033467
- 4th Gear member
Geen schijn van kans, dit krijg je particulier nooit bewezen en verhaald.black smoke schreef:JosW schreef:Tja, zo kun je het ook bekijken. Maar dat wordt dan waarschijnlijk wel een gang naar de rechter.
tja... so be it dan maar !!
maar zou 't verhaaltje is ff bij de rechtsbijstand neerleggen (als ie die heeft)
is zien wat hun mening is !
kijk, we hebben 't niet over 25 euro hé..
Misschien beter geweest om vooraf eerst een keuring te laten verrichten.
Rolf
Volvo 440 1.8
Volvo S80 2.4 1999
Volvo 440 1.8
Volvo S80 2.4 1999
-
- 2nd Gear member
ik heb een aankoopkeuring laten doen bij een volvodealer in Zevenaar, daar kwam naar voren dat de automaat niet 100% schakelde en dat 9 van de 10 keer flushen afdoende zou zijn. maar de bak was warm dus het echte euvel trad niet op. En hij lekte iets olie aan de distributie kant dat zou ongeveer (natte vinger werk)250 euro gaan kosten.Helaas word dat hoogstwaarschijnlijk 4 keer zoveel.Nieuwe distributieriem, spanrollen en waterpomp meegerekent.
De vorige eigenaar heb ik benaderd maar hij houd stug vol dat hij het niet wist. Einde oefening.
De vorige eigenaar heb ik benaderd maar hij houd stug vol dat hij het niet wist. Einde oefening.
- Turbodesk
- 5th Gear member
De nokkenas keerring heb ik vorig jaar bij 210.000 km laten vervangen. Deze lekte behoorlijk wat olie. Kostte bij de dealer 550 euro inclusief nieuwe riemen omdat ze onder de olie zaten.
Ik zou AlexV70 eens even een PM sturen. Hij weet een adres waar je je automaatbak voor veel minder kan laten reviseren.
Ik zou AlexV70 eens even een PM sturen. Hij weet een adres waar je je automaatbak voor veel minder kan laten reviseren.
-
- 4th Gear member
nog even heel wat anders; als je de auto start en hijs koud, dan alleen doet ie het he? Als je nou eens een paar keer van de N naar de D schakelt (maar die in minder dan 2 seconden weer schakelen, dus voor hij "springt/bonkt"), doet ie het dan ook?
Die van mij doet ook een heel enthousiast sprongetje elke ochtend tenzij de olie even word rond geroerd.
Gaat ie heel oud mee worden (als ik er verder normaal mee rijd en flush
) zei de garage (en Gery).
Die van mij doet ook een heel enthousiast sprongetje elke ochtend tenzij de olie even word rond geroerd.
Gaat ie heel oud mee worden (als ik er verder normaal mee rijd en flush

Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
- black smoke
- 3rd Gear member
igy schreef: De vorige eigenaar heb ik benaderd maar hij houd stug vol dat hij het niet wist.
nee dat zal nie............. :^o
-
- 2nd Gear member
ik zal morgenvroeg bij koude motor het snel in en uit schakelen eens proberen kijken of hij dan nog springt. Maar eigenlijk moet de automaat het gewoon goed doen.
Hoe kom ik aan het mailadres van AlexV70?
550 euro is dat zonder spanrollen en waterpomp?
Hoe kom ik aan het mailadres van AlexV70?
550 euro is dat zonder spanrollen en waterpomp?
- JosW
- 5th Gear member
- black smoke
- 3rd Gear member
kan me vanuit 't volvo850forum nog wel herinneren, dat men de hendel rap 'n aantal maal op en neer duwde....kijk anders daar is ff
http://www.volvo850forum.nl/index.php?P ... 305d77247a
http://www.volvo850forum.nl/index.php?P ... 305d77247a
-
- 4th Gear member
Als beide koude start iets meer moeite doet en het boeltje vervolgens soepel werkt, is het wel heel duur om 1 leefbaar euveltje weg te werken.
Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3
-
- 2nd Gear member
T5 is toch weer 12 jaar oud, met 2 ton op de teller. De gebreken die nu komen komen dus niet helemaal uit de lucht vallen, al rijdt de één probleemloos tot 4 ton en de ander loopt leeg na 1 ton. Dan mag je je gelukkig prijzen dat je geen AWD hebt.
Mijn vriend heeft nog niet zo lang geleden een V70 T5 gekocht uit 2004 met 120k op de teller. Zonder automaat en AWD, dat zit goed zou je denken... Turbo is tweemaal vervangen, stuurhuis eenmaal, en dat alles binnen 2 maanden na aankoop. Gelukkig voor mijn vriend heeft hij 1 jaar Volvo Select garantie, anders was hij helemaal leeg gelopen.
Mijn vriend heeft nog niet zo lang geleden een V70 T5 gekocht uit 2004 met 120k op de teller. Zonder automaat en AWD, dat zit goed zou je denken... Turbo is tweemaal vervangen, stuurhuis eenmaal, en dat alles binnen 2 maanden na aankoop. Gelukkig voor mijn vriend heeft hij 1 jaar Volvo Select garantie, anders was hij helemaal leeg gelopen.
Volvo XC40 T5 Recharge R-Design Automaat (2020)
BMW X1 E84 sDrive 20iA xLine Automaat (2014)
Volvo V70 T4 Momentum Handgeschakeld (2011)
BMW E91 325i Executive Handgeschakeld (2006)
BMW X1 E84 sDrive 20iA xLine Automaat (2014)
Volvo V70 T4 Momentum Handgeschakeld (2011)
BMW E91 325i Executive Handgeschakeld (2006)