hallo,
na het vervangen van mijn schijven en blokken voor, blijf ik een sponzig gevoel houden tijdens het remmen.bouwt pas druk op na een paar keer rem intrappen maar kan dan weer doortrappen tot op de bodem. auto remt op zich wel goed maar dat sponzige gevoel is er wel bijgekomen.
V70 2.4 140PK uit 2001. 215.000 km
sponzige remmen na vervangen schijven en blokken
- Iroll
- 6th Gear member
Pedaal mag je nooit kunnen doortrappen tot op de bodem, dan is er wat mis. Dat heeft niets met inslijten van blokken/schijven te maken en is gewoonweg gevaarlijk. Of er zit nog lucht in het systeem of de hoofdremcilinder lekt.
Maar probeer eerst eens goed te ontluchten, liefst met een systeem op luchtdruk.
Heb je hem ontlucht dmv pompen v.h pedaal en het pedaal elke keer tot de bodem ingetrapt? Dan kan het gebeuren dat je een rubber van de h.remcilinder hebt beschadigd waardoor die lekt. Je moet het rempedaal nl nooit helemaal tot op de bodem intrappen bij het ontluchten.
Maar probeer eerst eens goed te ontluchten, liefst met een systeem op luchtdruk.
Heb je hem ontlucht dmv pompen v.h pedaal en het pedaal elke keer tot de bodem ingetrapt? Dan kan het gebeuren dat je een rubber van de h.remcilinder hebt beschadigd waardoor die lekt. Je moet het rempedaal nl nooit helemaal tot op de bodem intrappen bij het ontluchten.
Bij het verwisselen van blokken hoef je niet je remmen te ontluchten (maar dat hoeven we jou niet te vertellen - jij hebt daar denk ik voldoende ervaring mee). TS schrijft daar verder ook niets over.Iroll schreef:Pedaal mag je nooit kunnen doortrappen tot op de bodem, dan is er wat mis. Dat heeft niets met inslijten van blokken/schijven te maken en is gewoonweg gevaarlijk. Of er zit nog lucht in het systeem of de hoofdremcilinder lekt.
Het eerste wat in zo'n geval in mij opkomt is het feit dat blokken en schijven op elkaar in moeten slijten. Uiteraard mag je het pedaal niet tot op de bodem kunnen indrukken.
- Iroll
- 6th Gear member
Ik ging ervan uit dat met het vervangen van de schijven en blokken de vloeistof ook is vervangen. Dat is wat ik zelf altijd doe, als je de remmen aanpakt neem ik alles mee. De mogelijkheid van een lekke h.remcilinder geopperd door de ts hebben me op het verkeerde been gezet. Maar de verschijnselen lijken daar iig wel op.
maar doortrappen tot op de bodem is niet goed, dat duidt wel op een lekke hoofdremcilinder (toch?)
- Renkel
- 5th Gear member
- Contacteer:
Heb ik ook gehad, maar verdwijnt langzaam, of ik wen eraan.. Heb je ABS, kan zijn dat de ABS pomp ontlucht moet worden.
S40 2.0 ltr. '98, Luxury line
Nissan Sunny 1.4LX
Nissan Sunny 1.4LX
-
- Starter
Probleem is opgelost.het veertje dat de buitenste blokken op z'n plek moet houden zaten verkeerd gemonteerd.zat onder de nok en moest er boven.veertje verplaatst en probleem was over.scheelde toch het vervangen van de hoofdremcilinder.
- Auk
- 6th Gear member
Beeld in het me nu verkeerd in of snap ik dan niet waarom je het pedaal dan helemaal door kunt duwen?
Dat veertje heeft toch niets te maken met de "weg" die het pedaal af moet leggen?! :-k
Dat veertje heeft toch niets te maken met de "weg" die het pedaal af moet leggen?! :-k
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

-
- 2nd Gear member
Nou, ik kan me voorstellen dat die veer ervoor zorgt, wanneer de rem een tijdje niet ingetrapt wordt, dat er ruimte ontstaat tussen remtang en buitenste remblok. De zuiger wordt door de veer teruggedrukt. Intrappen resulteert dan dat er een lange weg afgelegd moet worden.Auk schreef:Beeld in het me nu verkeerd in of snap ik dan niet waarom je het pedaal dan helemaal door kunt duwen?
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
Ik had het ook Auke, dat maakt echt uit. Het is net of je de klauw dan wegduwt met remmen ipv alleen de blokken.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!