Beste forum bezoeker,
Mijn boardcomputer geeft steeds vaker meldingen over 'ABS REM SERVICE VEREIST', 'STC SERVICE VEREIST' en 'EMISSIES SERVICE VEREIST'. De cruisecontrol valt direct uit wanneer de meldingen komen. Ze komen onregelmatig en verdwijnen soms spontaan tijdens het rijden. De laatste dagen verschijnen ze bij iedere rit, maar dat is eerder ook al het geval geweest. Dan ineens is het weer een paar weken over. De 'EMISSIES SERVICE VEREIST' melding komt het minst vaak, deze blijft echter altijd staan, totdat het contact even uit en weer aangezet wordt. De andere twee meldingen komen veel vaker en verdwijnen soms tijdens de rit. De corresponderende lampjes aan de rechterkant van de tellers branden tegelijk met de melding, het is niet alleen een melding op de boordcomputer.
Is mijn boordcomputer in de war? Ik kan mij niet voorstellen dat de meldingen serieus zijn, dan zouden ze moeten blijven staan. Bovendien heb ik ABS even uitgeprobeerd op een glibberig wegdek en dat werkte nog prima, ondanks de melding op de boordcomputer.
Ik kan over dit onderwerp, vooral de combinatie van deze meldingen, niets terugvinden in dit Forum, het lijkt dus niet een van de vele kinderziektes te zijn die mijn V70 2.4T uit januari 2001 (een van de eerste) had. Het probleem zou zich dan waarschijnlijk ook eerder hebben voorgedaan.
Ik zie uit naar jullie reactie!
Harold
Draadje los?
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Heb je de boel al eens laten resetten door de dealer?
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- Starter
Nee, denk je dat dat helpt? Er is een nieuw probleem bijgekomen, dacht zojuist even een lampje te moeten vervangen omdat er een melding bij kwam over een defect dimlicht. Lampjes links en rechts zijn niet defect en de zekering is ook nog goed. Zou dit ermee te maken kunnen hebben? Of is dit een op zichzelf staand probleem?
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Retourtje dealer lijkt me aan te bevelen. Daar hangen ze de auto aan de computer en kunnen dan zien wat er eventueel niet in orde is.
Als het 'jouw' dealer is rekenen ze er misschien niets voor, anders ben je een paar tientjes kwijt. En als er iets mis is kunnen ze het nog repareren ook
Als het 'jouw' dealer is rekenen ze er misschien niets voor, anders ben je een paar tientjes kwijt. En als er iets mis is kunnen ze het nog repareren ook

Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gokje: rempedaal sensor, gezien de combinatie met het uitvallen van de cruise control.haroldjaspers schreef:'ABS REM SERVICE VEREIST', 'STC SERVICE VEREIST'
Waarschijnlijk meerder storingen in verschilende onderdelen.
Uitlezen geeft meestal toch een goed beeld.
Ik denk niet dat de computer in de war is.haroldjaspers schreef: 'EMISSIES SERVICE VEREIST' melding komt het minst vaak, deze blijft echter altijd staan, totdat het contact even uit en weer aangezet wordt. De andere twee meldingen komen veel vaker en verdwijnen soms tijdens de rit. De corresponderende lampjes aan de rechterkant van de tellers branden tegelijk met de melding, het is niet alleen een melding op de boordcomputer.
Is mijn boordcomputer in de war?
Bovenstaande melding kan van alles zijn.
Bijvoorbeeld:
Gasklephuis (ETM)
Luchtmassameter
Lambdasonde
enz.
Advies uitlezen, heel soms wil een update helpen, maar meestal niet.
Ik heb dit geluk in ieder geval nog nooit gehad, wel de kosten.
Trouwens wat is de km stand?
Heb je nog garantie?
Zitten dubbele lampjes in de achterlichten. (totaal 4 dus)haroldjaspers schreef:Nee, denk je dat dat helpt? Er is een nieuw probleem bijgekomen, dacht zojuist even een lampje te moeten vervangen omdat er een melding bij kwam over een defect dimlicht. Lampjes links en rechts zijn niet defect en de zekering is ook nog goed. Zou dit ermee te maken kunnen hebben? Of is dit een op zichzelf staand probleem?

Waarvan 1 (dus 2) een combinatie (weet niet zeker meer) is met het remlicht.
Zo niet wordt ik hier wel op mijn vingers getikt

-
- Starter
De achterlichten branden alle vier, het gaat echt om de voorlampen, want die branden niet. Ik weet niet hoe dat licht heet, ik geloof dimlicht. Het minder felle licht (dat is dan stadslicht?) brandt wel. Ik heb geconstateerd dat er geen spanning op de connectors staat als de verlichting ingeschakeld is. Dat zou dus een zekering kunnen zijn, maar die is niet defect. Overigens kloppen niet alle omschrijvingen bij de zekeringen, het label aan de binnenkant van het klepje toont her en der een andere omschrijving dan die in de gebruiksaanwijzing van de auto.
@AlexV70: de km stand is 170.000 en het gasklephuis is zo'n twee jaar geleden vervangen. Ik zal de computer volgende week maar eens laten uitlezen.
@AlexV70: de km stand is 170.000 en het gasklephuis is zo'n twee jaar geleden vervangen. Ik zal de computer volgende week maar eens laten uitlezen.
-
- Starter
Vandaag de computer laten uitlezen: er wordt geen informatie ontvangen van een sensor in het linker voorwiel. Dat veroorzaakt de meldingen in de boordcomputer. De oplossing is nog onbekend ik heb een afspraak moeten maken voor nader onderzoek.
De verlichting doet het weer, er was iets mis ergens onder het stuur, de bedrading was dusdanig heet geworden dat er ergens iets gesmolten was, kan het zijn dat ik 'SIS' opving als omschrijving voor dit probleem?
Iemand enig idee waarom de sensor in het linkervoorwiel geen informatie verstuurd naar de boordcomputer?
De verlichting doet het weer, er was iets mis ergens onder het stuur, de bedrading was dusdanig heet geworden dat er ergens iets gesmolten was, kan het zijn dat ik 'SIS' opving als omschrijving voor dit probleem?
Iemand enig idee waarom de sensor in het linkervoorwiel geen informatie verstuurd naar de boordcomputer?
- Richard
- 7th Gear member
- Contacteer:
De sensor in het voorwiel kan de meldingen mbt 'ABS REM SERVICE VEREIST', 'STC SERVICE VEREIST' verklaren maar de melding 'EMISSIES SERVICE VEREIST' heeft daar niks mee te maken. De laatste melding heb ik ook een aantal keren gehad. Bij de dealer hebben ze toen van alles vervangen. 2x EGR klep, 1x luchtmassameter, etc. Uiteindelijk hebben ze de massakabels vervangen en was de melding weg.
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
Twee jaar geleden, bij welke km-stand?haroldjaspers schreef:@AlexV70: de km stand is 170.000 en het gasklephuis is zo'n twee jaar geleden vervangen. Ik zal de computer volgende week maar eens laten uitlezen.
Heb je nu één met een gele sticker erop?
Op dit forum wordt wel meer gesproken over ETM's die het binnen 2 jaar weer begeven (tussen de 6.000 en 60.000 km).
Ook gereviseerden (eigen ervaring)
Allemaal?Richard S schreef:Uiteindelijk hebben ze de massakabels vervangen en was de melding weg.
-
- Starter
@Richard S: dat dacht ik eerlijk gezegd ook al, maar volgens de dealer veroorzaakt die ene sensor een kettingreactie waardoor alle meldingen verklaarbaar zouden zijn. Ik heb 19 september een afspraak, uiteraard meldt ik me dan weer.
@AlexV70: ik weet niet meer bij welke km-stand de ETM vervangen is, ik wist toen nog niets over de klachten daaromtrent, hij is dus door de dealer vervangen door een origineel nieuw exemplaar. Ik hoop niet dat het ding weer defect is, ik neem aan dat de kosten in dat geval voor Volvo zijn?
@AlexV70: ik weet niet meer bij welke km-stand de ETM vervangen is, ik wist toen nog niets over de klachten daaromtrent, hij is dus door de dealer vervangen door een origineel nieuw exemplaar. Ik hoop niet dat het ding weer defect is, ik neem aan dat de kosten in dat geval voor Volvo zijn?
2 jaar geleden en garantie bij Volvo? :oops:haroldjaspers schreef:ik weer niet meer bij welke km-stand de ETM vervangen is, ik wist toen nog niets over de klachten daaromtrent, hij is dus door de dealer vervangen door een origineel nieuw exemplaar. Ik hoop niet dat het ding weer defect is, ik neem aan dat de kosten in dat geval voor Volvo zijn?

19 september? Kon jij niet eerder of de dealer?
Hoe was die reclame ook al weer, dat wij als klanten alles maar gewoon gaan vinden?
-
- Starter
Een gasklephuis is toch zeker geen verbruiksartikel? In dat geval mag je verwachten dat het langer meegaat dan twee jaar.
Helaas kon de dealer niet eerder....
Helaas kon de dealer niet eerder....