Inmiddels al heel wat meer kilometers. Daarmee ook nieuwe bevindingen. Vergeet niet; Ik maak geen lijstje van de positieve punten, die zou vele malen groter zijn
* Het lijkt alsof de knoppen op slaap stand gaan. Zowel de cruisecontrol als de audio bediening reageren soms gewoon niet de 1e keer. Laatst reageerde de cruisecontrol knoppen totaal niet meer, na +-20 seconden wachten weer wel. Het hele midden console is ook zeer onbetrouwbaar qua reactie op het drukken. Soms reageert het wel in 1 keer, soms moet ik 2 keer drukken en soms werkt 10x drukken niet eens. Ik vind dit punt wel zeer vervelend.
* Als ik de auto nog niet geopend heb, gaat de approach verlichting bij de 1ste poging aan en na 0.5 seconden direct weer uit. Daarna wilde de binnenverlichting binnen ook niet meer uit, hij stond op auto stand. Na op slot zetten en open maken van de auto werkte het weer.
* Mijn rechts-voor deurpaneel trilt bij muziek mee.
* Armleuning in het midden bevat aan de zijkant hoog opstaande plastic randen (onder het t-tec matriaal), dit 'snijdt' als je er langdurig op leunt. In mijn S40 was dit gehele onderdeel zacht. Naar mijn smaak had hij overigens ook iets breder gemogen.
* Bij stationair draaien van de motor, flikkeren de lampen. Alsof ze net niet genoeg stroom krijgen
* Mijn telefoon verliest geregeld de verbinding met de auto, waarbij ik continue (en soms meerdere malen per minuut) op OK moet klikken, ik zou liever zien dat de auto automatisch opnieuw verbinding legt. Ik heb een Nokia Lumnia 800, 1 van de nieuwste telefoons. In mijn S40 had ik hier nooit problemen mee.
en voor de volgende v41

een upgrade van het ACC; laat de ACC rekening houden met links verkeer, zodat je niet rechts gaat inhalen. Voor de volgende auto

Verder werkt de ACC prachtig!