:evil:
dit was het plan: van schiphol naar rijswijk naar huis naar Vakantiehuisje (Giethmenseveld, Ommen).
Bij leidschendam gaat het niet goed, een lager van een poelie waar de v-snaar over draait loop vast.
V-snaar geknapt en dat is niet goed voor de distributieriem die ook knapt. auto naar de kant, politie meteen ter plaatse want het was in een tunnel. auto afgesleept naar een dealer in het forepark. Er is dus een behoorlijke motorschade, nieuw kleppendeksel en mischien cilinderkop.
We hadden vervangend vervoer nodig en dat mag je bij volvo huren (!) voor een idioot bedrag, niet doen dus! in een Touran van VW 500 km gereden van en naar ommen.
Mijn vraag: is dit 'normaal' (in de zin van; komt zo'n vastgelopen lager vaker voor) voor een d5 uit 2002 die bijna 120000km heeft gelopen?
en dan heeft volvo nog zo'n spreuk: Volvo for life! wel een kort leven hoor!
De V70 heeft alweer pech....
- menjo
- 7th Gear member
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
- Locatie: Los Angeles
Tja balen, na zo'n schade moet je eigenlijk wel doorrijden, om de kosten van de reparatie wat te spreiden, anders heb je deze auto wel heel duur gereden.
Of de/een dealer/garage moet er een redelijk mooi bod op doen (voor het repareren) bij het inruilen, maar dat zit er denk ik ook niet echt in.
En ik denk niet dat het normaal is, maar het kan gewoon gebeuren.
Of de/een dealer/garage moet er een redelijk mooi bod op doen (voor het repareren) bij het inruilen, maar dat zit er denk ik ook niet echt in.
En ik denk niet dat het normaal is, maar het kan gewoon gebeuren.
- NOS
- 7th Gear member
- Berichten: 6567
- Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
- Locatie: Pijnacker
of het normaal is, ach alles aan deze auto is al een keer kapot gegaan of gaat nog kapot, het was ook al een prestatie dat de auto het vanaf pasen zonder gedoe het gedaan.
m'n vader zal hem nu trouwens niet gaan inruilen maar ik ben gewoon benieuwd of hier nou hetzelfde wordt gezegd of niet
m'n vader zal hem nu trouwens niet gaan inruilen maar ik ben gewoon benieuwd of hier nou hetzelfde wordt gezegd of niet
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Mijn ervaring is dat er dan zaken kapot blijven gaan. Je rijd er ook niet meer met een lekker gevoel in. Inruilen is de enige optie om van dat gevoel af te komen. Maandag morgen auto's bestaan nog steeds.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Het was toch een importauto? Weet je heel zeker dat de kilometerstand echt is??
Echt lullig voor jullie. Die dure reparaties zijn nooit leuk. Zeker niet bij zo'n jonge auto die je eigenlijk nog zo'n net nieuw gevoel geeft
Echt lullig voor jullie. Die dure reparaties zijn nooit leuk. Zeker niet bij zo'n jonge auto die je eigenlijk nog zo'n net nieuw gevoel geeft
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Klopt, maar zeker weten doe je het nooit. Ze bestaan hoor! D5 met 185K in 1,5 jaar. Ik moet er niet aan denken om zoveel te rijden....
Volgens mij is inruilen nou geen optie. Je zult 'm toch moeten laten repareren. Of de dealer moet je erg matsen, maar dat zal niet gebeuren.
Ik denk altijd maar zo, wat er gerepareerd is zal niet zomaar weer kapot gaan. En een klapper als deze zal na reparatie niet meer voorkomen. Alhoewel niets zeker is in het leven.
Volgens mij is inruilen nou geen optie. Je zult 'm toch moeten laten repareren. Of de dealer moet je erg matsen, maar dat zal niet gebeuren.
Ik denk altijd maar zo, wat er gerepareerd is zal niet zomaar weer kapot gaan. En een klapper als deze zal na reparatie niet meer voorkomen. Alhoewel niets zeker is in het leven.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Wat was er met Pasen dan stuk? Ben verigens wel benieuwd wat er nog meer aan stuk is geweest.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Ben je zelf een beetje handig?
Zoja, dan ging op zoek naar 2e hands motorblokje, zeker gezien jouw verhaal.......
Repareren zou ik zowiezo.
Trouwens welk lager is nu vast gelopen, want ik kan mij niet voor de geest halen dat een lager van een poelie waar de multieriem over loopt, de oorzaak kan zijn van het kapot gaan van de distributieriem.
Heb je misschien een specifiekere diagnose. FOTO's?
Ps: een Volvo met motorstoring brengt helemaal niets op.
Doe me maar een PM als je er toch van af wil.
Zoja, dan ging op zoek naar 2e hands motorblokje, zeker gezien jouw verhaal.......
Repareren zou ik zowiezo.
Trouwens welk lager is nu vast gelopen, want ik kan mij niet voor de geest halen dat een lager van een poelie waar de multieriem over loopt, de oorzaak kan zijn van het kapot gaan van de distributieriem.
Heb je misschien een specifiekere diagnose. FOTO's?
Ps: een Volvo met motorstoring brengt helemaal niets op.
Doe me maar een PM als je er toch van af wil.
- NOS
- 7th Gear member
- Berichten: 6567
- Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
- Locatie: Pijnacker
diagnose:
- april 110000 km beurt: dure reparatie aan enkele normale slijtages (stuurkogel etc) en electra-ellende totenmet plaatsing nieuwe software!
nagevraagd of vervanging distributieriem nodig was: nee, absoluut niet, pas bij 150000.
- volgorde van gebeurtenissen nu:
poelie vastgelopen - multiriem gebroken - heeft distributieriem (aan de onderkant niet beschermd!) geraakt - distributieriem gebroken - schade aan cylinderkop. Ik heb de motor gezien en dat lijkt inderdaad het meest waarschijnlijk.
- Gebeld met dealer waar de auto in onderhoud is en met Volvo customer service: gewoon pech. Inspectie van de multiriem en lagers (zoals poelie) kent GEEN vervangingsregime.
Vragen van mijn kant nu:
- is er geen vervangingsregime voor de lagers van de multiriem? Zo ja, hoe kom ik er dan achter of dit is uitgevoerd?
- is deze gang van zaken gewoon pech en heeft Volvo geen enkele (morele) verantwoordelijkheid?
- welke zekerheid heb ik dat niet hetzelfde (met een ander lager) optreedt binnenkort? En dat geldt dus voor alle volvo rijders (als de distributieriem niet geheel is beschermd)
(m'n vader achter het toetsenbord!)
het blok wordt nu toch al gerepareerd dus een nieuw blokkie zit er niet in. (zou wel leuk zijn om te plaatsen)
- april 110000 km beurt: dure reparatie aan enkele normale slijtages (stuurkogel etc) en electra-ellende totenmet plaatsing nieuwe software!
nagevraagd of vervanging distributieriem nodig was: nee, absoluut niet, pas bij 150000.
- volgorde van gebeurtenissen nu:
poelie vastgelopen - multiriem gebroken - heeft distributieriem (aan de onderkant niet beschermd!) geraakt - distributieriem gebroken - schade aan cylinderkop. Ik heb de motor gezien en dat lijkt inderdaad het meest waarschijnlijk.
- Gebeld met dealer waar de auto in onderhoud is en met Volvo customer service: gewoon pech. Inspectie van de multiriem en lagers (zoals poelie) kent GEEN vervangingsregime.
Vragen van mijn kant nu:
- is er geen vervangingsregime voor de lagers van de multiriem? Zo ja, hoe kom ik er dan achter of dit is uitgevoerd?
- is deze gang van zaken gewoon pech en heeft Volvo geen enkele (morele) verantwoordelijkheid?
- welke zekerheid heb ik dat niet hetzelfde (met een ander lager) optreedt binnenkort? En dat geldt dus voor alle volvo rijders (als de distributieriem niet geheel is beschermd)
(m'n vader achter het toetsenbord!)
het blok wordt nu toch al gerepareerd dus een nieuw blokkie zit er niet in. (zou wel leuk zijn om te plaatsen)
Nu weet ik dat de trillingsdempers (op krukas) kapot gaan en daardoor wordt de multiesnaar niet meer aangedreven.NOS schreef: diagnose:
- volgorde van gebeurtenissen nu:
poelie vastgelopen - multiriem gebroken - heeft distributieriem (aan de onderkant niet beschermd!) geraakt - distributieriem gebroken - schade aan cylinderkop.
Maar vast lopen? Misschien zie ik het verkeerd, volgens mij klopt er iets niet in het verhaal.
Wat bijvoorbeeld mogelijk is, dat de trillingsdemper los is geraakt of is gaan slingeren, die heeft vervolgens de afschermkap vernield. Hierna kunnen kleinere onderdelen tussen de distributieriem en andere delen zijn geraakt.
Wie (monteur?) heeft nog een ander optie, nog beter een gelijke ervaring met het zelfde eindresultaat.
Heb ik het goed begrepen dat het kleppendeksel ook kapot is gegaan?
Want dan is er behoorlijk veel geweld bij gepaard gegaan. De zuigers hebben dan dmv de kleppen de nokkenassen omhoog gedrukt. :?
Hoe is het dan met de krukaslagers?
- NOS
- 7th Gear member
- Berichten: 6567
- Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
- Locatie: Pijnacker
de hele cilinderkop wordt vervangen.AlexV70 schreef:Heb ik het goed begrepen dat het kleppendeksel ook kapot is gegaan?
die diagnose: helemaal zeker is het niet maar dit lijkt (tot nu toe) het meest waarschijnlijke, ik zal het eens aan m'n vader vragen, en aan de 'vakantiewerkdealer'
- Frumpy
- 5th Gear member
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
- Locatie: Haaglanden
In deze Thread is het verhaal van de trillingsdemper ook aan de orde geweest:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... ingsdemper
NOS, zwaar kl*te dat jullie weer met de gebakken peren zitten.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... ingsdemper
NOS, zwaar kl*te dat jullie weer met de gebakken peren zitten.
- NOS
- 7th Gear member
- Berichten: 6567
- Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
- Locatie: Pijnacker
Dat had ik idd gezien, alleen is dat wel de 2.5d motor en geen D5, maar het natuurlijk ook kunnen, ik was er zelf niet bij toen het gebeurde dus precieze informatie heb ik niet.
m'n vader zegt zonet: die hele poelie lag los in het motorblok, dus is die waarschijnlijk vastgelopen.
m'n vader zegt zonet: die hele poelie lag los in het motorblok, dus is die waarschijnlijk vastgelopen.
- Richard
- 7th Gear member
- Berichten: 8657
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 13:45
- Locatie: Steenwijk
- Contacteer:
Als de poelie los in het motorblok lag is ie dan niet afgebroken?
Zwaar balle zeg zulke pech. Maar het is inderdaad niet verstandig na de uitgaven die jullie al gedaan hebben om de auto te verkopen. Dat geld krijg je er nooit meer uit.
Zwaar balle zeg zulke pech. Maar het is inderdaad niet verstandig na de uitgaven die jullie al gedaan hebben om de auto te verkopen. Dat geld krijg je er nooit meer uit.
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
- NOS
- 7th Gear member
- Berichten: 6567
- Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
- Locatie: Pijnacker
ja wist ik dat maarRichard S schreef:Als de poelie los in het motorblok lag is ie dan niet afgebroken
wat ik beschreven heb is het meest waarschijnlijke maar niks is natuurlijk zeker, het gebeurt in een klap dus het is niet geheel duidelijk
- Richard
- 7th Gear member
- Berichten: 8657
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 13:45
- Locatie: Steenwijk
- Contacteer:
Nou hopen dat na deze reparatie de auto weer helemaal top is.
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Tuurlijk is ie dat
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013