aankoop volvo 440

Alles over de 440 / 460
Johnson1
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 17.09.2012 - 16:08

Ik ben vrij nieuw in het volvo 440 gebeuren, ik ga er een kopen maar heb afgezien van de standaard dingen waar je op moet letten bij aanschaf, geen idee of er ook specifieke dingen zijn waar je bij een 440 op moet letten. Nou ga ik woensdag naar deze kijken in Almelo:

http://auto.marktplaats.nl/volvo/594617 ... 4-wit.html

Iemand tips/tricks of suggesties waar ik op moet letten en of deze auto n verstandige keus is?
Nogmaals ben nog een 440 leek dusss....... :P
Dutch Volvo
3rd Gear member
Berichten: 442
Lid geworden op: 28.02.2012 - 15:42

nou, bij deze kan je op de automaat letten in de 1.8 waren die niet de beste.
Johnson1
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 17.09.2012 - 16:08

ok, maar waar moet ik op letten? of de overgangen van versnelling soepel zijn en of er geen rare geluiden/trillingen te horen zijn?
Dutch Volvo
3rd Gear member
Berichten: 442
Lid geworden op: 28.02.2012 - 15:42

nou volgens mij wouden die cvt automaten snel kapot gaan.
Johnson1
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 17.09.2012 - 16:08

ok dr zit sowieso n cvt automaat in?
hoorde ook ergens anders al dat dat niet de geweldigste bakken zijn...
Dutch Volvo
3rd Gear member
Berichten: 442
Lid geworden op: 28.02.2012 - 15:42

ja,
in de 1.8 zit altijd een CVT
dan kan je beter een 2.0l aut nemen
of van de oudere model de 1.7
wpee
5th Gear member
Berichten: 1369
Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
Locatie: Kessel lb

Het lijkt alsof je ook op de radiateur moet letten
Wim

Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Dutch Volvo
3rd Gear member
Berichten: 442
Lid geworden op: 28.02.2012 - 15:42

daar wist ik niks van
Gebruikersavatar
Gutti
2nd Gear member
Berichten: 115
Lid geworden op: 05.04.2012 - 00:01

Niet kopen. In geen enkel geval de 1.8 AUT.
Deze is op 90.000 dat hij de eerste kuren krijgt.
Kijk uit voor een andere automaat maar zonder de 1.8 motor !
Johnson1
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 17.09.2012 - 16:08

ok bedankt jongens, dus beter de 1.7 of de 2.0 of handgeschakeld. Apart, nu ik daar op let valt t me ook ineens pas op dat er zo veel 1.8i automaten op marktplaats staan!:P
Gebruikersavatar
rvo033467
4th Gear member
Berichten: 818
Lid geworden op: 01.08.2011 - 15:18
Locatie: Oss

Automaat is niet best inderdaad. Verder zijn de wielkast randen een zwak punt, roesten erg snel. Kijk ook of de achterbak droog is, wil nog al eens lekken bij de achterlichten.
Rolf
Volvo 440 1.8
Volvo S80 2.4 1999
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2265
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Ik zou zowieso de automaten laten voor wat ze zijn en een handbak kiezen.

Verder goed op roest letten, verder zijn het redelijk goede autos hoor, het is tenslotte een Renault :)
Gebruikersavatar
Schilder
3rd Gear member
Berichten: 404
Lid geworden op: 14.09.2008 - 01:38
Locatie: Omg. Arnhem

Nou daar haak ik dan maar in, ik heb zo`n Renault 460 hahaha, achter de plastieke sideskirts..bij de wielkastrand-achter wil het ook weleens flink rotten, en kijk even naar de peilstok, even eruit trekken, is deze gitzwart, dan laat de onderhoud ook achter zich, en kijk ook even naar de uitlaat, zit er veel roet (erg zwart) dan kan het olie verbruik hoog zijn.
Test de schokbrekers voor te lang door veren.

Een troost, dat geldt voor elke 2e hands auto!

Schilder
Liever niet dan wel sleutelen

Opel Kadett B
Volkswagen Kever 6 volt 1969
Opel Kadett D 1980
Mitsubishi Galant 1980
Opel Kadett E 1986 1,6 special
Volkswagen transporter 1980
Fiat Regata weekend
Ford Escort bestel 1989 1.6
Mazda 323F
Renault 460 B18U 1993
Tonkey
2nd Gear member
Berichten: 71
Lid geworden op: 13.01.2011 - 20:06

Let ook op simpele dingen als, hoe zijn de banden, de remmen etc...

Zijn kleine dingen, maar als blijkt dat je na een week 4 nieuwe banden nodig hebt kan het toch aardig in de papieren lopen.
En inderdaad op water in de achterbak letten, is vaak zo gemaakt door een nieuw rubber te plaatsen (van de sloop halen, kost ongeveer 5/10 euro). Maar als blijkt dat er lang water in heeft gestaan kan de schade al gedaan zijn.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Is een wat oudere S of V40 geen betere optie,dan heb je tenminste nog een beetje Volvo,zo,n 440 is een franse perenkist vind ik,maar dat is mijn mening..
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2265
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Maar bij zon oud type s40/v40 zitten toch ook een hoop renault onderdelen in ? Zoals de versnellingsbak ?
Gebruikersavatar
rvo033467
4th Gear member
Berichten: 818
Lid geworden op: 01.08.2011 - 15:18
Locatie: Oss

Maar hoe was de auto waar je de 18e geweest bent?
Rolf
Volvo 440 1.8
Volvo S80 2.4 1999
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Poika schreef:Maar bij zon oud type s40/v40 zitten toch ook een hoop renault onderdelen in ? Zoals de versnellingsbak ?
De bak wel,maar de rest niet,motor enz,die motoren zijn stuk beter dan die renault motoren..
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2265
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

nee de rest is mitsubishi toch ? (op het blokje na dan, hoewel gdi ook mitsu is)
maarten/'sbargh
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 23.10.2012 - 20:03

SCHOP! Deze Volvo heb ik gekocht. Johnson is een vriend van mij en had zich even hier aangemeld.

Deze auto heb ik van een dame van bouwjaar 1928 gekocht. Stond dus inderdaad 73.250 km op de teller. Is wel een cvt automaat. Heeft nu 1x bij garage gestaan en dat was omdat een vacuümslang verstopt zat.

Schijnt dat Volvo die 440's toentertijd heeft teruggeroepen vanwege de (vacuüm)slangen.
Weet iemand hier meer van cq heeft iemand zo'n setje nog liggen cq moet ik dit nog gaan vervangen? Deze slangen zijn verder nog allemaal ori.

Rijdt verder superlekker. Lekker beetje 80-130 rijden en verbruik is tussen de 1:12 en 1:14. dus netjes!

Groeten Maarten
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”