Hallo Volvo liefhebbers,
Ik lees al lange tijd annoniem mee op dit forum.
Ben in het bezit van een volvo v70 classic 2.4 140 pk bouwjaar 2000.
Omdat ik meer kilometers ga rijden ben ik op zoek naar een oerdegelijke diesel. Ik heb al proefgereden in een v70 d5, handgeschakelde 5 bak wat een heerlijk koppel!
Onderhoudshistorie was niet aanwezig, dus laat maar zitten.
Afgelopen vrijdag in een v70 d5 met geartronic gereden uit bouwjaar 2004 net 310.000 op de teller, ook geen onderhoudshistorie aanwezig. Ik vond het rijden met een automaatbak niet echt je dat, handgeschakeld vind ik toch prettiger. Verbruik is ook minder.....
Dus moet het een handgeschakelde v70 d5 worden.
Ik heb er nu 2 op het oog.
Van allebei heb ik de onderhoudshistorie vanaf ongeveer 2008 via de garage weten te achterhalen.
zonder reclame te willen maken.....
http://auto.marktplaats.nl/volvo/588555 ... vigat.html
Is net wat duurder in wegenbelastig, vanwege 1590 kg.
http://external.autotrader.nl/dealer/Ca ... &largeid=0
Weegt 1528 kg.
Ik rij ongeveer 60.000 km/jaar 4 x in de week 250 km woonwerk vv.
Graag jullie input
Jullie mening
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Wat is je budget? Vind beide auto's nogal aan de prijs v oor geïmporteerde auto's met dergelijke km standen...
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10692
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
@Boeme,
Ik nodig je graag uit om in een echte Geartronic te komen sturen. RETE goed onderhouden waar ik 100% achter sta.
De mijne mag helaas vertrekken. 245K op de teller en van 2005.
V70 2.4D SUMMUM Geartronic bj 2005 MY 2006.
Ik nodig je graag uit om in een echte Geartronic te komen sturen. RETE goed onderhouden waar ik 100% achter sta.
De mijne mag helaas vertrekken. 245K op de teller en van 2005.
V70 2.4D SUMMUM Geartronic bj 2005 MY 2006.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Vanaf eind Aug.: C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed
MGB GT British Racing Green Classic Rally Car 1969 > SOLD!!!!!
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Vanaf eind Aug.: C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed
MGB GT British Racing Green Classic Rally Car 1969 > SOLD!!!!!
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1084
- Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06
Tja Boeme, wat valt erover te zeggen... Ik heb uitgebreid getest tussen de D5 163 pk H5 en de D5 185 pk H6. Ik heb de laatste gekozen, omdat ik dat kleine beetje extra vermogen en de stilte van de 6-bak op de snelweg erg waardeer. Dat de 185 pk standaard een roetfilter heeft was voor mij ook een plus, maar er zijn ook wel wat horrorverhalen van bekend. Mijn risico-indekking was het kopen van een Volvo bij een Volvo-dealer waar ook al het onderhoud heeft plaatsgevonden. En dat bevalt totnogtoe prima; er is wel e.e.a. gerepareerd, maar binnen de garantietermijn.
Belangrijkste is dat ik nog altijd met een grote lach in de V70 stap. Ik vind het echt een prachtige auto om te zien en te rijden. Alleen die stoelen al...
Succes met je keuze!
Belangrijkste is dat ik nog altijd met een grote lach in de V70 stap. Ik vind het echt een prachtige auto om te zien en te rijden. Alleen die stoelen al...

Succes met je keuze!
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
-
- 4th Gear member
- Berichten: 508
- Lid geworden op: 09.10.2011 - 11:12
- Locatie: West-Friesland
Kijk eens bij dealers of specialisten, oke je bent [misschien]iets meer wijt maar dan heb je ook wat.
Welke regio woon je?
Het is persoonlijk maar zo'n heerlijke rijders wagen verdiend een automaat.
Succes
Welke regio woon je?
Het is persoonlijk maar zo'n heerlijke rijders wagen verdiend een automaat.
Succes
Nissan QQ 1.6 black FWD 2008
BMW 520i lci e60 RWD black 2009
VOLVO V70 D5 FWD AUTOMAAT VENETIAN RED PEARL 2002 verkocht
VOLVO V70 D5 AWD GEARTRONIC MISTRAL GREEN METALLIC 2002 verkocht
AUDI 80 CS 1.6 FWD AUTOMAAT KALAHARI BEIGE 1985
BMW 520i lci e60 RWD black 2009
VOLVO V70 D5 FWD AUTOMAAT VENETIAN RED PEARL 2002 verkocht
VOLVO V70 D5 AWD GEARTRONIC MISTRAL GREEN METALLIC 2002 verkocht
AUDI 80 CS 1.6 FWD AUTOMAAT KALAHARI BEIGE 1985
- black smoke
- 3rd Gear member
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 17.10.2010 - 20:35
- Locatie: oost-brabant
mijn ervaring...heb m,n d5 nu bijna 2 jaar, gekocht met 198k op de teller, en nu op 270k ! tot nog toe géén problemen gehad,
en steeds soepel van beurt naar beurt gestuurd
verbruik ligt op 6.3 ltr/100
je bent al wel zo verstandig om op onderhouds historie te letten,
al biedt dit geen garantie op probleemloos rijden !
'n Volvo is ook niks meer dan 'n auto, waar ook legio problemen mee voor kúnnen komen !
'n beetje mazzel, moet je ook met 'n goed (dealer) onderhouden Volvo hebben !
al wordt 't risico op 'n mis-kleun bij 'n aantoonbaar goed onderhouden exemplaar wel aardig verkleind !
hoe lang wil je eigenlijk met je nieuwe aanwinst rijden ?
de eerste is 'n import auto (2008) waarvan ik iig de kmst. ff zou laten checken...2002 en 240 op de klok kan natuurlijk wel,
maar gewoon voor de zekerheid hé.......(onder 't motto: better save than sorry.....)
verder is zo'n V70 diesel 'n pracht wagen die heerlijk rijdt...
en steeds soepel van beurt naar beurt gestuurd

verbruik ligt op 6.3 ltr/100
je bent al wel zo verstandig om op onderhouds historie te letten,
al biedt dit geen garantie op probleemloos rijden !
'n Volvo is ook niks meer dan 'n auto, waar ook legio problemen mee voor kúnnen komen !
'n beetje mazzel, moet je ook met 'n goed (dealer) onderhouden Volvo hebben !
al wordt 't risico op 'n mis-kleun bij 'n aantoonbaar goed onderhouden exemplaar wel aardig verkleind !
hoe lang wil je eigenlijk met je nieuwe aanwinst rijden ?
de eerste is 'n import auto (2008) waarvan ik iig de kmst. ff zou laten checken...2002 en 240 op de klok kan natuurlijk wel,
maar gewoon voor de zekerheid hé.......(onder 't motto: better save than sorry.....)
verder is zo'n V70 diesel 'n pracht wagen die heerlijk rijdt...

V70 D5 in black.. MY '04... MT.... 270dkm
- Voorn
- 4th Gear member
- Berichten: 612
- Lid geworden op: 06.06.2009 - 00:22
Wat ? Hans je hebt hem net ingereden. Nu al weg doen. Net de bak laten flushen. Mijne heeft nu 315000 km gereden en rijdt nog als nieuw man. Houden die bakHans oet Twent schreef:@Boeme,
Ik nodig je graag uit om in een echte Geartronic te komen sturen. RETE goed onderhouden waar ik 100% achter sta.
De mijne mag helaas vertrekken. 245K op de teller en van 2005.
V70 2.4D SUMMUM Geartronic bj 2005 MY 2006.

Heb net met iemand gepraat over die nieuwe 2.4D (dus zelfde motor als wij maar 185pK heeft hij getuned naar 200 PK. Spijt als haren op zijn hoofd dat hij de oude (2004 D5 geartronic) had weggedaan. En hij is al de zoveelste die mij dit verhaal verteld. Houwen die bak

Groeten van Eddy
________________
Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 410.100 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
________________
Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 410.100 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
- Voorn
- 4th Gear member
- Berichten: 612
- Lid geworden op: 06.06.2009 - 00:22
Ohja en die man vertelde dat de nieuwe 2.4D ook veel meer diesel verbruikte dan de oude D5......
Groeten van Eddy
________________
Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 410.100 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
________________
Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 410.100 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
- Voorn
- 4th Gear member
- Berichten: 612
- Lid geworden op: 06.06.2009 - 00:22
Juist door dat roetfilter en die nieuwe luchtmassameter ?Voorn schreef:Ohja en die man vertelde dat de nieuwe 2.4D ook veel meer diesel verbruikte dan de oude D5......
Groeten van Eddy
________________
Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 410.100 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
________________
Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 410.100 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
- Locatie: Duiven
Je kunt een skijken over de grens, de diesels zijn daar niet veel goedkoper als hier, maar de km. standen liggen veelal lager.
DEZE BIJVOORBEELD , bij de off.Volvo dealer.
DEZE BIJVOORBEELD , bij de off.Volvo dealer.
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
welnu hier nog iemand met wat persoonlijke ervaringen.
Ik heb de auto nu anderhalf en heb er 50K km bijgezet op de teller. Ik kwam van de oude 2.5D die door velen "de tractor" werd genoemd door het rijkelijk nagelen van de motor (alleen buiten te horen).
positieve verschillen:
* kracht en souplesse van de motor
* 6 bak maakt dat de auto een stuk stiller is op de snelweg en maar marginaal onzuiniger dan de oude
* Ik heb voor de zekerheid nagevraagd of de softwareupdate die nodig is ivm het stijgende oliepeil geinstalleerd was (auto was dealeronderhouden ex-lease). Dit was bij mij dus nog niet gebeurd.
* minder rammels en kraakjes (nu geen, voorheen een paar)
* Betere wegligging, zeker ook op wat hogere snelheden voelt de auto veel vertrouwder en betrouwbaarder aan dan de classic, het gaat allemaal wat makkelijker en relaxter.
Nadelige verschillen:
* zwarte stalen velgen met winterbanden stond stoer op de classic, maar slaat echt nergens op onder mijn huidige auto, daar ga je dus eventueel ook nog extra geld aan kwijt zijn.
* motor is een stuk krachtiger en soepeler, maar verbruikt wel meer diesel (nu 1 op 16,1 tegen 1 op 18,7 voor de classic).
Overall ben word ik nog steeds erg gelukkig van de auto, ik kan er na 50K km nog steeds van genieten en raad het je dus ook zeker aan. Kijk goed naar de onderhoudshistorie, laat een volvo aankoopkeuring altijd onderdeel zijn van de deal en vertrouw op je gevoel.
Persoonlijk zou ik iets langer doorsparen of overwegen om alsnog gas in de classic te laten leggen... Het blijft immers toch een hoop geld en je schrijft behoorlijk af op de nieuwe, terwijl dat bij de huidige een stuk minder zal zijn.
Ik heb de auto nu anderhalf en heb er 50K km bijgezet op de teller. Ik kwam van de oude 2.5D die door velen "de tractor" werd genoemd door het rijkelijk nagelen van de motor (alleen buiten te horen).
positieve verschillen:
* kracht en souplesse van de motor
* 6 bak maakt dat de auto een stuk stiller is op de snelweg en maar marginaal onzuiniger dan de oude
* Ik heb voor de zekerheid nagevraagd of de softwareupdate die nodig is ivm het stijgende oliepeil geinstalleerd was (auto was dealeronderhouden ex-lease). Dit was bij mij dus nog niet gebeurd.
* minder rammels en kraakjes (nu geen, voorheen een paar)
* Betere wegligging, zeker ook op wat hogere snelheden voelt de auto veel vertrouwder en betrouwbaarder aan dan de classic, het gaat allemaal wat makkelijker en relaxter.
Nadelige verschillen:
* zwarte stalen velgen met winterbanden stond stoer op de classic, maar slaat echt nergens op onder mijn huidige auto, daar ga je dus eventueel ook nog extra geld aan kwijt zijn.
* motor is een stuk krachtiger en soepeler, maar verbruikt wel meer diesel (nu 1 op 16,1 tegen 1 op 18,7 voor de classic).
Overall ben word ik nog steeds erg gelukkig van de auto, ik kan er na 50K km nog steeds van genieten en raad het je dus ook zeker aan. Kijk goed naar de onderhoudshistorie, laat een volvo aankoopkeuring altijd onderdeel zijn van de deal en vertrouw op je gevoel.
Persoonlijk zou ik iets langer doorsparen of overwegen om alsnog gas in de classic te laten leggen... Het blijft immers toch een hoop geld en je schrijft behoorlijk af op de nieuwe, terwijl dat bij de huidige een stuk minder zal zijn.
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Persoonlijk zou ik iets langer doorsparen of overwegen om alsnog gas in de classic te laten leggen... Het blijft immers toch een hoop geld en je schrijft behoorlijk af op de nieuwe, terwijl dat bij de huidige een stuk minder zal zijn.
_________________
LPG installatie kost ook zo rond de 2300 euro,tel uit je winst.
_________________
LPG installatie kost ook zo rond de 2300 euro,tel uit je winst.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
@ mario,
Tsja, ik hou bij aanschaf van een andere tweedehands auto ook rekening met een een mogelijke extra kostenpost van 2000 euro, puur omdat je ook wanneer alles lijkt te kloppen, het zo maar kan zijn dat er toch wat extra onkosten aan zitten te komen, en als je een auto net hebt gekocht, dan moet je wel laten repareren, direct weer inruilen levert meestal een groter verlies op. Van de huidige classic weet TS in ieder geval hoe betrouwbaar de auto is, en wat er aan onderhoud gedaan is.
Puur financieel denk ik dat dat de verstandigste keuze is... maar emotioneel gezien is een nieuwere auto natuurlijk vaak wel leuker.
Tsja, ik hou bij aanschaf van een andere tweedehands auto ook rekening met een een mogelijke extra kostenpost van 2000 euro, puur omdat je ook wanneer alles lijkt te kloppen, het zo maar kan zijn dat er toch wat extra onkosten aan zitten te komen, en als je een auto net hebt gekocht, dan moet je wel laten repareren, direct weer inruilen levert meestal een groter verlies op. Van de huidige classic weet TS in ieder geval hoe betrouwbaar de auto is, en wat er aan onderhoud gedaan is.
Puur financieel denk ik dat dat de verstandigste keuze is... maar emotioneel gezien is een nieuwere auto natuurlijk vaak wel leuker.
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
- Locatie: Duiven
Er is weinig leuker als een Mooie 850 Of V70Quota schreef:@ mario,
... maar emotioneel gezien is een nieuwere auto natuurlijk vaak wel leuker.
Geen idee wat dit voor garage is, maar kijken kan nooit kwaad
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd