Ik heb een nieuwe S60 en ik vind dat er niets mis is met de kwaliteitsbeleving. Hier en daar merk je wel dat er efficienter met de euro's wordt omgesprongen (de hoofdsteunen van mijn S60 voelen veel slechter aan dan die van m'n vorige Volvo (S40) en in de V40 lijkt de rugleuning weer een beetje lager geworden), maar aan de andere kant kost een Volvo ook minder dan een Audi of een BMW. En dat terwijl de kwaliteitsbeleving niet heel veel minder is. (En op sommige punten zelfs beter)
Als ik een klein verbeterpunt mag aangeven: Graag ook een parkeerkaarthouder aan de rechterkant. Ik moet de laatste tijd nogal eens fileparkeren langs een drukke weg en dan is het handig als het kaartje ook aan de rechterkant achter een clipje geschoven kan worden.
Wat Volvo zou moeten verbeteren
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8501
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Plastiek in bagageruimte ?
Bij mijn XC is de vloer en zijkanten tapijt hoor.
De nieuwe verbruiksmeter in Sensus toont de laatste 10 of de laatste 100km, er zou nog een extra schermpje bij kunnen voor de laatste 1000km, daar dit met de diesel versies kan op 1 tank.
Bij mijn XC is de vloer en zijkanten tapijt hoor.
De nieuwe verbruiksmeter in Sensus toont de laatste 10 of de laatste 100km, er zou nog een extra schermpje bij kunnen voor de laatste 1000km, daar dit met de diesel versies kan op 1 tank.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Dat is wellicht nog wel aan te passen, misschien zit de bevestigingsmogelijkheid voor het clipje er aan de rechterzijde ook, speciaal voor de RHD markten. Dan is het een kwestie van bekleding loshalen, clipje erin klikken en klaarlancer schreef:Als ik een klein verbeterpunt mag aangeven: Graag ook een parkeerkaarthouder aan de rechterkant. Ik moet de laatste tijd nogal eens fileparkeren langs een drukke weg en dan is het handig als het kaartje ook aan de rechterkant achter een clipje geschoven kan worden.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- mad
- 6th Gear member
- Berichten: 4299
- Lid geworden op: 18.03.2006 - 14:43
- Locatie: Romania
Goed plan.... ik zit altijd te klooien met roadvignetten die réchts geplakt moeten worden. Plakken wil wel, maar loshalen is een ellende.Walter schreef:Dat is wellicht nog wel aan te passen, misschien zit de bevestigingsmogelijkheid voor het clipje er aan de rechterzijde ook, speciaal voor de RHD markten. Dan is het een kwestie van bekleding loshalen, clipje erin klikken en klaarlancer schreef:Als ik een klein verbeterpunt mag aangeven: Graag ook een parkeerkaarthouder aan de rechterkant. Ik moet de laatste tijd nogal eens fileparkeren langs een drukke weg en dan is het handig als het kaartje ook aan de rechterkant achter een clipje geschoven kan worden.
XC70 D5 2009 Ocean Race
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 110
- Lid geworden op: 24.07.2007 - 18:53
- Locatie: Heerlen, Zuid Limburg
Ik vind dat ze gewoon een nieuwe 960 moeten maken.. Pure degelijkheid, veiligheid, en qua uiterlijk gewoon een echte Volvo.. Die Ford-look-a-likes van tegenwoordig zijn zeker mooi, maar als ik Volvo denk, denk ik dat vierkantige blok staal met goed afgewerkte luxe aan de binnenkant..
Volvo 340
Volvo 960 2.5 24v 1995 LP-NX-77 289.000 - 336.000 RIP
Volvo 960 2.5 24v 1994 JP-RV-09 286.000 - 293.000 RIP
Volvo S60 2.4 D5 2002 30-JF-VL 287.000 - 291.000 SOLD
Volvo V40 1.9 T4 1999 08-HH-TJ 328.000 - 329.000 SOLD
Volvo S70 2.5T 1997 RD-TX-74 187.000 - 189.000 SOLD
Volvo V70 2.5 TDI 1998 TN-TZ-21 529.000 - 575.000 RIP
Volvo 940 2.3 IC 1997 RH-TX-11 531423 -
Volvo 960 2.5 24v 1995 LP-NX-77 289.000 - 336.000 RIP
Volvo 960 2.5 24v 1994 JP-RV-09 286.000 - 293.000 RIP
Volvo S60 2.4 D5 2002 30-JF-VL 287.000 - 291.000 SOLD
Volvo V40 1.9 T4 1999 08-HH-TJ 328.000 - 329.000 SOLD
Volvo S70 2.5T 1997 RD-TX-74 187.000 - 189.000 SOLD
Volvo V70 2.5 TDI 1998 TN-TZ-21 529.000 - 575.000 RIP
Volvo 940 2.3 IC 1997 RH-TX-11 531423 -
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 09.04.2007 - 20:21
De afwerking van het interieur. Het lijkt mooi, maar wie beter kijkt en voelt merkt goedkoop kunststof op. Ook het door Volvo gebruikte leer is van een heel matige kwaliteit. Dit itt het leer van bijvoorbeeld MY 2002.
Gezien de prijzen kan het natuurlijk bijna niet anders, maar 'premium' is echt anders. Overigens zie je dezelfde ontwikkeling ook bij een merk als BMW terug. (muv de duurdere modellen waar prachtig nappaleer inzit)
En verder; de aandrijflijn. Helaas zitten we nu nog met de nasleep van het Ford-tijdperk. Een C30, zogenaamd premium, uitgerust met een ford/mazda viercylinder uit de vorige eeuw...Ik trap daar dus niet in.
Het wachten is op de nieuw in eigen beheer met Geelygeld ontwikkelde motorenlijn. Dan kunnen we eindelijk weer eens in een echte Volvo rijden.
Gezien de prijzen kan het natuurlijk bijna niet anders, maar 'premium' is echt anders. Overigens zie je dezelfde ontwikkeling ook bij een merk als BMW terug. (muv de duurdere modellen waar prachtig nappaleer inzit)
En verder; de aandrijflijn. Helaas zitten we nu nog met de nasleep van het Ford-tijdperk. Een C30, zogenaamd premium, uitgerust met een ford/mazda viercylinder uit de vorige eeuw...Ik trap daar dus niet in.
Het wachten is op de nieuw in eigen beheer met Geelygeld ontwikkelde motorenlijn. Dan kunnen we eindelijk weer eens in een echte Volvo rijden.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
........ en we dromen verder over de terugkeer van het rödblockHet wachten is op de nieuw in eigen beheer met Geelygeld ontwikkelde motorenlijn
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 09.04.2007 - 20:21
Nou, ik niet. Ik rijd oa een 940 met het redblock, en dat is nostalgie. Maar dat neemt niet weg dat het een rauwlopende, niet soepele motor was en is. Wel een herkenbaar geluid, dat dan weer wel.
Maar de techniek heeft bepaald niet stil gestaan, dus daarom ben ik zeer benieuwd waar de technici van Volvo mee komen. Het moet toch ook vreselijk zijn geweest, het afgelopen decennium, om als motoringenieur bij Volvo te werken, met al die van buitenaf ingevlogen motoren. (Yamaha,Ford/Mazda,PSA)
Maar de techniek heeft bepaald niet stil gestaan, dus daarom ben ik zeer benieuwd waar de technici van Volvo mee komen. Het moet toch ook vreselijk zijn geweest, het afgelopen decennium, om als motoringenieur bij Volvo te werken, met al die van buitenaf ingevlogen motoren. (Yamaha,Ford/Mazda,PSA)
- lancer
- 6th Gear member
- Berichten: 3140
- Lid geworden op: 31.05.2006 - 17:06
Sinds gister heb ik ook rechts een clip. Kan op een S60/V60 zo aangebracht worden.mad schreef:Goed plan.... ik zit altijd te klooien met roadvignetten die réchts geplakt moeten worden. Plakken wil wel, maar loshalen is een ellende.Walter schreef:Dat is wellicht nog wel aan te passen, misschien zit de bevestigingsmogelijkheid voor het clipje er aan de rechterzijde ook, speciaal voor de RHD markten. Dan is het een kwestie van bekleding loshalen, clipje erin klikken en klaarlancer schreef:Als ik een klein verbeterpunt mag aangeven: Graag ook een parkeerkaarthouder aan de rechterkant. Ik moet de laatste tijd nogal eens fileparkeren langs een drukke weg en dan is het handig als het kaartje ook aan de rechterkant achter een clipje geschoven kan worden.