s40 lpg, lpi
Ik ben opzoek naar een auto die goed op lpg g3 kan rijden.
Volvo s40 heeft mijn aandacht getrokken, vandaar deze onderstaande vraagjes.
Welke ervaringen hebben mensen met een s40 op lpg?
wat voor een merk (fabrikant) motor er in een s40 ligt?
Voor hoeveel km is deze motor ontwikkeld en hoeveel km kan deze rijden op lpg?
Wie kan mij vertellen na hoeveel km een koprevisie nodig is(bij LPG)?
Hoe kan ik zien dat een auto uitgerust is met een bifuel kop?
Hoe kan ik zien of het een LPI systeem is?
Waren alle s40 die door de fabriek geleverd werden op gas voorzien van een lpi systeem?
wat is/zijn de verschillen tussen een lpg en een lpi systeem?
Alle tips zijn welkom, waar ik eventueel op moet letten etc
s40 lpg, lpi
-
- 4th Gear member
bifeul is fabriek af en op kenteken te zien (www.rdw.nl) toets het betreffende kenteken in en je krijgt de gegevens te zien.
ik zou bifeul kiezen , makkelijk 3/4 ton.
achteraf ingebouwde lpi is vaak zonder een gaskop dus bij 2 ton revisie.
de motoren zijn van volvo ,zeer goede , ik geloof de diesels van renault.
succes ermee,
mijn auto heb ik gekocht bij broekhuis =zeer goede service en redelijke prijzen, orginele volvodealer. (te hoogeveen)en ze doen wat ze zeggen , heb ik wel eens anders meegemaakt.
www.eenbroekhuisauto.nl
ik zou bifeul kiezen , makkelijk 3/4 ton.
achteraf ingebouwde lpi is vaak zonder een gaskop dus bij 2 ton revisie.
de motoren zijn van volvo ,zeer goede , ik geloof de diesels van renault.
succes ermee,
mijn auto heb ik gekocht bij broekhuis =zeer goede service en redelijke prijzen, orginele volvodealer. (te hoogeveen)en ze doen wat ze zeggen , heb ik wel eens anders meegemaakt.
www.eenbroekhuisauto.nl
-
- 6th Gear member
nee, LPi is nooit geleverd als BI-FUEL systeem.racer schreef: Waren alle s40 die door de fabriek geleverd werden op gas voorzien van een lpi systeem?
BI-FUEL systemen zijn van Necam-Koltec
LPi herken je aan de injectors die op het inlaatspruitstuk zijn gemonteerd.
bi gasinjectie zitten de injectors op een aparte rail.
- joost
- 7th Gear member
1. Ik heb tot op heden goede ervaringen met LPG (G3 uiteraard). Ik heb hiervoor een diesel gehad. Voordeel van de diesel is de tankinhoud en het verbruik zodat je een flink actieradius hebt. Nadeel is de wegenbelasting en de al maar stijgende dieselprijs. LPG heeft een hoger verbruik en een kleinere tankinhoud. Je staat dus vaker bij de pomp. Gasprijs en wegenbelasting zijn aanzienlijk lager dan bij diesel. Verder merk je geen verschil tussen het rijden op gas en het rijden op benzine.racer schreef:s40 lpg, lpi
1. Welke ervaringen hebben mensen met een s40 op lpg?
2. wat is/zijn de verschillen tussen een lpg en een lpi systeem?
2. Met LPI behoren een aantal gasgerelateerde problemen, waaronder backfire, tot het verleden. Er is geen verlies van prestaties t.o.v. het rijden op benzine. De G3 installatie levert t.o.v de vroegere LPG installaties een lager wegenbelastingstarief op.
LPG is zeer goed te doen. Ik zou, als ik opnieuw een V40 op LPG zou zoeken, gaan voor een Bi-fuel. Het voordeel is dat het systeem er af fabriek in zit, wat eveneens betekent dat benzinemeter en boordcomputer ook werken indien (bijna altijd!) je op LPG rijdt. De benzinemeter geeft dan ook de hoeveelheid LPG aan. Geen geklooi met LEDjes, zoals bij mij nu. Overigens is mij Vialle LPI installatie wel destijds door de dealer ingebouwd. Daarnaast beschikt de Bi-fuel over de verzwaarde kop.
Verschil in Kilometerstanden tussen een Bi-fuel en een achteraf ingebouwd systeem, lijkt mij moeilijk in te schatten en ook sterk afhankelijk van hoe er met de auto wordt gereden.
G3 installaties en LPI installatie zijn alweer een tijdje op de markt, dus die zijn volop te krijgen. Ik weet zelfs niet of je een X40 kan krijgen die niet G3 is. Evengoed kun je beter na een PhaseII kijken, niet in de laatste plaats voor de houdbaarheidsdatum!
Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000