Hallo,Het betreft een v40 2.0 B4204 S Bouwjaar 1997.
Km stand 260000
Ik heb de versnellings bak er achter weg gehaald en laat ik even reviseren .
Ik ga gelijk even de krukas keerring vervangen drukgroep druklager koppelingsplaat maar ik wil even weten met wat voor soort bouten het vliegwiel vast zit gewone bouten of rekbouten moet ik nieuwe bouten plaatsen of gewoon weer vast zetten met 45 Nm of met een graden boog .
Groetjes Marcel
vliegwiel monteren
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 31.03.2008 - 17:28
- Locatie: Friesland
Marcel V40 2.0l & 2.0T Sports edition
V70 T6 Heico
V70 T6 Heico
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21392
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Volgens mij ben je al behoorlijk op de hoogte als ik lees dat er met 45 Nm aangedraaid moet worden.
Ergens is een topic waar een link staat met Skydrive. Daar is veel 400-serie-informatie neergezet. Heel handig lijkt mij.
Ergens is een topic waar een link staat met Skydrive. Daar is veel 400-serie-informatie neergezet. Heel handig lijkt mij.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Het gaat om een V40 toch,niet om een 400?Msuidgeest schreef:Volgens mij ben je al behoorlijk op de hoogte als ik lees dat er met 45 Nm aangedraaid moet worden.
Ergens is een topic waar een link staat met Skydrive. Daar is veel 400-serie-informatie neergezet. Heel handig lijkt mij.
eerste stap is 45 nm en dan 50 graden verder,nieuwe bouten gebruiken...
Wat is er mis met de bak als ik vragen mag?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 31.03.2008 - 17:28
- Locatie: Friesland
De bak schakkeld slecht in de 1e en in de achteruit ,en de synchronisatie van de 2e gaat slecht .Wij hebben vorig jaar zonder het te weten een paar maanden met een lekke koppelings cylinder gereden . Dus niet voldoende ontkoppeld .
Misschien is bak revisie iets teveel van het goede maar ik heb hem er nu achterweg en wij willen de auto voorlopig nog niet missen want het is een auto waar de afgelopen jaren veel in is geinvesteerd .
De Schakel busjes zijn al vervangen dat doe ik ieder jaar .
De krukas keerring is lek vandaar deze manier van aanpak .
Ramon bedankt voor de reactie .
Mvg Marcel
Misschien is bak revisie iets teveel van het goede maar ik heb hem er nu achterweg en wij willen de auto voorlopig nog niet missen want het is een auto waar de afgelopen jaren veel in is geinvesteerd .
De Schakel busjes zijn al vervangen dat doe ik ieder jaar .
De krukas keerring is lek vandaar deze manier van aanpak .
Ramon bedankt voor de reactie .
Mvg Marcel
Marcel V40 2.0l & 2.0T Sports edition
V70 T6 Heico
V70 T6 Heico
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21392
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
hmmm.
Blijkbaar eerst gereageerd en dan pas goed gelezen ...
Blijkbaar eerst gereageerd en dan pas goed gelezen ...
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Ik denk dat je beter kunt gaan voor een goeie sloopbak,reviseren is vrij prijzig.