XC70 / V70 2.4 T cross country 05/2001?

Plaats reactie
DStout
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 30.08.2012 - 11:46

Hallo,

Ik ben nieuw op het forum en heb - na het lezen van vele topics - toch nog een vraag.

Onze huidige auto - een Jaguar XJ8 4.0 V8 Sovereign van 02/2001 met 200.450 km - is minder praktisch met drie kinderen (van 1,5, 3,5 en 6). Ik kan de Jaguar nu ruilen met een particulier voor zijn XC70 / V70 2.4 T cross country van 05/2001 met 168.000 km, dealer onderhouden (Niham Den Haag). De Volvo is door hem in april 2012 bij Niham gekocht voor €11.950.

Is een ruil met de XC70 / V70 2.4 T cross country een goede keuze of kan ik beter proberen een nieuwere XC70 2.5T (of XC90) aan te schaffen en de Jaguar in te ruilen? Ik heb gelezen over de problemen bij de AWD bij de V70 cross country, maar is dit een reden om niet te kiezen voor dit model? Zijn er nog andere problemen met de XC70 / V70 2.4 T cross country die ik kan verwachten?
Gebruikersavatar
Rob2u
5th Gear member
Berichten: 1109
Lid geworden op: 10.04.2006 - 14:41
Locatie: Veldhoven

Ik heb op dit forum het volgende gelezen:
Oorspronkelijk gebruikte Volvo een Visco-koppeling voor de AWD uitvoeringen er daar hoor je wel vaker problemen over. Daarbij komt de erg kritische eis van de banden die aan beide kanten gelijk qua mm 'moeten' zijn.
Vanaf 2005 (klopt dit, heren?) past Volvo het Haldex-systeem toe wat veel beter/ betrouwbaarder is. Ik zou dus voor een type met met dit laatste systeem gaan.

Verder kan ik alleen de ETM noemen als structureel probleem, hier is veel over te lezen op dit Forum.
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

ik zou voor de 2.5T gaan met zijn haldex
Volvo for life
Gebruikersavatar
Wolfs XC
5th Gear member
Berichten: 1248
Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
Locatie: 't Gooi

Ik zou ook zeker voor de 2.5T gaan vanwege de Haldex.

Deze is vanaf einde 2002, begin 2003 geleverd.
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

juli 2002
Volvo for life
DStout
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 30.08.2012 - 11:46

Dank voor jullie reacties! Het lukt me niet om meer dan 1 pagina topics te openen, dus ik kan helaas geen oudere berichten lezen.

De reden voor de XC70 2.4T is mede de mogelijkheid om met gesloten beurzen mijn huidige Jaguar XJ8 4.0 V8 uit 2001 met 200.450 km in te ruilen. De Volvo is praktischer met drie kinderen, heeft 32.500 km minder gereden en lijkt een meer courante auto waar ik in de toekomst een hogere inruilprijs voor kan krijgen.

Ik begrijp dat de Haldex koppeling beter is. Wil dat ook zeggen dat de visco koppeling altijd problemen geeft? Zijn dat doorgaans dure problemen? De gevoeligheid voor gelijke profieldiepte van de banden kan toch worden verholpen door deze jaarlijks te rouleren?

Zijn er nog andere bekende problemen met de XC70 2.4 T van 2001?
Marc Apeldoorn
5th Gear member
Berichten: 1941
Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11

Als er problemen komen met de Visco koppeling, dan zijn dat heel snel dure problemen.....
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
DandeGraaff
2nd Gear member
Berichten: 82
Lid geworden op: 03.09.2012 - 14:39
Locatie: Maastricht

Jaguar is ook fantastisch... XC70 is goed, heb met de mijne uit 2002 550.000 km gereden...
2011 Volvo V60 D3 Geartronic Summum
2007 Jaguar XK 4.2 Convertible
2011 Mercedes-benz ML300 CDI BlueEFFICIENCY 4-Matic 259 PK
jelleeelco
2nd Gear member
Berichten: 63
Lid geworden op: 06.05.2010 - 16:02

Hmm...Ik lees veel op het forum dat er 'veel problemen' zijn met de Visco koppeling, maar niet vaak gelezen dat daadwerkelijk iemand dat probleem had.
Ik heb zelf een 2.4T (dus met Visco koppeling) uit 2001, en geen enkel probleem. Inderdaad zorgen dat je profiel diepte in de gaten houdt. Ik heb zelf bij aanschaf direct 4 nieuwe banden laten monteren.
Kennis van mij heeft een 2.5T en heeft al meerdere keren de 4x4 sensoren (?)moeten laten vervangen. Uiteraard goedkoper, maar geeft wel aan dat bij alle auto's wel iets aan de hand is.

verder is de xc70 een waanzinnige auto, juist met gezin!

Om nog antwoord te geven op je vraag of er andere problemen zijn, ik heb de afgelopen 2 jaar het volgende vervangen:
- lamdasonde
- stuurkogels
- remblokken
- groot onderhoud (distributie riem, waterpomp en spanrollen, maar bij de km stand van jouw xc70 moet dat al gedaan zijn)
- dynamo
- stuurpomp
- stabilisator stang (dat schijnt veel voorkomend probleem te zijn, maar kost niet veel; 75 euro)

Nogmaals, super betrouwbare en fijne auto. Moet helaas (wegens andere baan en meer woon/werk verkeer) er afscheid van nemen, anders had ik hier nog zeker lang mee doorgereden.
Plaats reactie

Terug naar “XC70 t/m MY2007”