En eenmaal op de snelweg stond er 1385 km tot lege tank..

ik rij een v40 classic en rij al 90000 km gemiddeld de fabrieksopgave aan verbruik. dus mogelijk is het zeker wel. nu 5.4 liter/100km.robert-v50 schreef:Die 3.6 l/100km is leuk, maar moeilijk te halen (in ieder geval is het mij nog nooit gelukt om een fabrieksopgave te halen, daar heb ik het geduld niet voor). Maar goed, als het je doel is om zo ver mogelijk te komen zonder tanken (wat ik kan begrijpen voor mensen die brandstof ook voor vakanties zelf moeten bekostigen)...
Ik stop wel wat vaker en hou mezelf voor dat ik blij ben dat ik het gewicht van 10 liter diesel en een grotere tank niet mee sleur, net als een reservewiel etcetera (theoretisch zou je verbruik ook omhoog gaan met een grotere tank, maar dat zal amper meetbaar zijn).
Komt misschien ook omdat ik met mijn bumwuh iedere 800 km er 50 liter in gooi. Dan berust je in het feit dat je een goede relatie met Shell opbouwt...
Oei.. als ik mezelf teruglees lijkt het alsof het mij zo om gewichtbesparing en prestaties te doen is..terwijl ik een taartschep en de nodige tupperware laat monteren en zelf ongeveer 20 kilo te veel aan stuurspier op de bestuurdersstoel plaats - wel lekker in het midden van de auto, dat dan weer wel :cyclopsani:
Dacht het ook, maar bij de dealer zeiden ze dat dat niet uitmaaktclubbtraxx schreef:Voordeel is dat je een reservewiel kwijt kunt zonder op kofferuimte in te boeten. Bij de 60ltr tank icm volwaardig reservewiel past dit net niet, met de iets plattere tank van de D2 wel.