Ik rij gemiddeld zo'n 25.000 km per jaar.
Het AWD princiepe wijkt volgens mij af van de XC modellen. Ik heb mij laten vertellen dat het een 2wd is die desgevraagd 4wd wordt. Niet permanent dus.
Ratio of Emotie
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Met 25K per jaar maakt diesel of benzine elkaar niet zoveel uit. En al helemaal niet als je het gas er zelf nog in moet leggen, dan is diesel denk ik wel wat in het voordeel.
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- Bakboord1
- 4th Gear member
- Berichten: 962
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 13:08
- Locatie: Eindhoven
Met 25k is het volgens mij zeker diesel.
Opel Zafira 1.6cdti Business+
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
+1!Met 25k is het volgens mij zeker diesel.
Dan is een diesel goedkoper!
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
- Locatie: Duiven
Oei, weer wat geleerd, altijd gedacht dat de Bi-fuel wel geschikt was voor LPG. :oops: :oops:AlexV70 schreef:Ook de Bi-Fuel uit de advertentie, hebben het zelfde "probleem".bartv70 schreef:Misschien is ZOIETS een optie
Ook tijdig kleppen stellen.... De mijne was ook een Bi-Fuel.
Nou zag ik DEZE net over de grens.
Bij Volvodealer(niet de goedkoopste) en daar ook in onderhoud geweest met een heel mooie km.stand
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6696
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
+2 Diesel is zeker een optie in jou geval. Ik heb daar zelf ook voor gekozen na vroeger jaren op LPG te hebben gereden.
In ieder geval heb je nu meer keuze vrijheid.......... en het scheelt je een slordige 2 mille aan investering voor de LPG installatie.
In ieder geval heb je nu meer keuze vrijheid.......... en het scheelt je een slordige 2 mille aan investering voor de LPG installatie.
- Snellebaksteen
- 2nd Gear member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 27.05.2007 - 14:10
- Locatie: Standdaarbuiten
En je hoeft niet zo irritant vaak te tanken. Dat is 1 van de dingen die ik het prettigst vindt eigenlijk. Ik heb jaren LPG gereden, met veel plezier, maar ik geniet van het display in de D5 dat me verteld dat ik nog 1300km kan tot de volgende tankbeurt.
Dummy's love Volvo's!
940 2.3 LPG 1992, 850 2.5 10v LPG 1994, V70 D5 2003 Blackstone, Estate-line, Comfort-line, V60 D6 PiH 2014 Pearlblack, Summum, winterline, Saaie Silver S40 '99 on the Side
940 2.3 LPG 1992, 850 2.5 10v LPG 1994, V70 D5 2003 Blackstone, Estate-line, Comfort-line, V60 D6 PiH 2014 Pearlblack, Summum, winterline, Saaie Silver S40 '99 on the Side
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
+1Bakboord1 schreef:Met 25k is het volgens mij zeker diesel.
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- joost
- 7th Gear member
- Berichten: 5400
- Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
- Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002
Het zal niet heel veel schelen, maar na enig rekenwerk kom ik uit op 20.000 per jaar. Dat is inclusief twee autovakanties. Dat zal natuurlijk niet altijd zo blijven. Ik denk dat ik eerder minder dan meer ga rijden.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
- Locatie: Duiven
Heb je meegenomen dat je 2 autovakanties(buitenland?) duurder uitvallen door hogere LPG prijzen.
Wij rijden ook zo'n 25.000km p/j daarvan 7.000km aan buitenlandse vakantie km's.
Diesel is overal, ongeveer, net zo duur..voor ons is dieselen voordeliger + je kunt
echt in elk gat tanken en dat is met LPG lastiger.
Wij rijden ook zo'n 25.000km p/j daarvan 7.000km aan buitenlandse vakantie km's.
Diesel is overal, ongeveer, net zo duur..voor ons is dieselen voordeliger + je kunt
echt in elk gat tanken en dat is met LPG lastiger.
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
Ga eens in een D5 rijden, en je bent verkocht.
Helemaal in vergelijking met een 2.4 op gas.
Zoek in het forum maar eens een en ander op betreffende LPG in een V70N. Ik vind het niet helemaal opbeurend.
Uiteraard hebben diesels ook hun dingen.
Zelfs als mijn kilometrage onder de 20k per jaar zou zakken werd het nog een diesel.
veel wijsheid!
Helemaal in vergelijking met een 2.4 op gas.
Zoek in het forum maar eens een en ander op betreffende LPG in een V70N. Ik vind het niet helemaal opbeurend.
Uiteraard hebben diesels ook hun dingen.
Zelfs als mijn kilometrage onder de 20k per jaar zou zakken werd het nog een diesel.
veel wijsheid!
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21203
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
+1Rippie V70 schreef:Ga eens in een D5 rijden, en je bent verkocht.
Helemaal in vergelijking met een 2.4 op gas.
Zoek in het forum maar eens een en ander op betreffende LPG in een V70N. Ik vind het niet helemaal opbeurend.
Uiteraard hebben diesels ook hun dingen.
Zelfs als mijn kilometrage onder de 20k per jaar zou zakken werd het nog een diesel.
veel wijsheid!
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4457
- Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07
Ga eens in een 2.4T of 2.5T op gas rijden, en je bent verkocht.
Helemaal in vergelijking met een D5.
Zoek in het forum maar eens een en ander op betreffende moderne diesels(*). Ik vind het niet helemaal opbeurend.
Uiteraard hebben lpg motoren(**) ook hun dingen.
Zelfs als mijn kilometrage onder de 20k per jaar zou zakken werd het nog een lpg auto.
(*) wervelklep, vervuilende ecr's, diesel in de olie, injectoren door de kop
(**)hoewel mijn motor nog geen issues gehad heeft. Inmiddels 170.000 lpg kilometers op 285.000km totaal. Kleppen nooit gesteld. Compressie is als nieuw.
veel wijsheid!
Helemaal in vergelijking met een D5.
Zoek in het forum maar eens een en ander op betreffende moderne diesels(*). Ik vind het niet helemaal opbeurend.
Uiteraard hebben lpg motoren(**) ook hun dingen.
Zelfs als mijn kilometrage onder de 20k per jaar zou zakken werd het nog een lpg auto.
(*) wervelklep, vervuilende ecr's, diesel in de olie, injectoren door de kop
(**)hoewel mijn motor nog geen issues gehad heeft. Inmiddels 170.000 lpg kilometers op 285.000km totaal. Kleppen nooit gesteld. Compressie is als nieuw.
veel wijsheid!
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
Goeie tekst Marcel!Ga eens in een 2.4T of 2.5T op gas rijden, en je bent verkocht.
Helemaal in vergelijking met een D5.
Zoek in het forum maar eens een en ander op betreffende moderne diesels(*). Ik vind het niet helemaal opbeurend.
Uiteraard hebben lpg motoren(**) ook hun dingen.
Zelfs als mijn kilometrage onder de 20k per jaar zou zakken werd het nog een lpg auto.
(*) wervelklep, vervuilende ecr's, diesel in de olie, injectoren door de kop
(**)hoewel mijn motor nog geen issues gehad heeft. Inmiddels 170.000 lpg kilometers op 285.000km totaal. Kleppen nooit gesteld. Compressie is als nieuw.
veel wijsheid!

V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Mijn overtuiging, is dat ik pas bij 15K km per jaar of minder serieus zal kijken naar een andere brandstof dan diesel...
Zoals Rippie al zei, ga er eens mee rijden.
Een auto kies je volgens mij met gevoel, en koop je wanneer je dat gevoel obv rationele aspecten verantwoord kunt laten lijken...
Zoals Rippie al zei, ga er eens mee rijden.
Een auto kies je volgens mij met gevoel, en koop je wanneer je dat gevoel obv rationele aspecten verantwoord kunt laten lijken...
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05
https://www.bva-auctions.com/auction/lot/5813/2503347joost schreef:Ik ben op zoek naar een waardig opvolger van mijn V70 classic 1997 op LPG.
Ik heb op dit moment twee auto's in het vizier, beiden op LPG (nieuw) en rond de 145.000 op de klok.
De een is een complete V70 2.4 140pk handgeschakeld uit 2004 de ander een 2.4T AWD automaat uit 2002 met alles erop en eraan, waaronder dvd schermen in de hoofdsteunen. Wat prijs betreft komen ze met elkaar overeen.
Ratio en Emotie... Van de eerste verwacht ik weinig problemen, maar de tweede heeft een paar ingrediënten waarmee je in de gevarenzone terecht kunt komen: turbo, AWD, Automaat.
Wie kan mij vertellen of het ècht zo slecht gesteld is met de automaten en of turbo's en AWD zwakke punten zijn?
komt wel +21% btw en +16% veilinggeld
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
Die bij BVA zijn miles.
kmstand is onlogisch.
Be careful dus!
kmstand is onlogisch.
Be careful dus!
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4457
- Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07
Het kwam zomaar ineens :roll:Rippie V70 schreef:Goeie tekst Marcel!Ga eens in een 2.4T of 2.5T op gas rijden, en je bent verkocht.
Helemaal in vergelijking met een D5.
Zoek in het forum maar eens een en ander op betreffende moderne diesels(*). Ik vind het niet helemaal opbeurend.
Uiteraard hebben lpg motoren(**) ook hun dingen.
Zelfs als mijn kilometrage onder de 20k per jaar zou zakken werd het nog een lpg auto.
(*) wervelklep, vervuilende ecr's, diesel in de olie, injectoren door de kop
(**)hoewel mijn motor nog geen issues gehad heeft. Inmiddels 170.000 lpg kilometers op 285.000km totaal. Kleppen nooit gesteld. Compressie is als nieuw.
veel wijsheid!
