Krijg hem niet gestart.

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Pantagorian
2nd Gear member

Hallo allemaal. Eventjes weg geweest, maar ben er weer!
Ivm met bezuinigingen wil ik mijn 96er S40 1.8i handgesch. wegdoen, ( ga een andere delen met een bekende vriend )

Ik zit met het volgende probleem,

Ik ben vorige zondag door de wasstraat gereden, en had opeens een lekke rechterachterband. Na deze bij de pomp weer te hebben opgeblazen, is daar nu niets meer aan de hand. ( vreemd? )

Maar nu komt het, sindsdien heb ik ook een lambda sensor lampje brandden op het dashboard. Tijdens het rijden viel het vermogen weg en door het gaspedaal iets dieper in te drukken herstelde het vermogen. ( Lijkt op haperende gaspedaal ) Nu heb ik hem maandag voor het huis gezet en sinds vandaag weer gestart ( woensdag ). Lambda brand niet meer. Maar auto start ook niet meer. Ik hoor de startmotor , maar ABS, SRS, motorolie, accu, blijven branden. Er is niets mis met de accu want het starten klinkt niet als een lege accu.

Ik ga nu de plus pool van de accu halen en de motormanagment resetten. Ik kan voor de rest niet bedenken wat het zou kunnen zijn. En waardoor hij stoort als ik een wasstraat in rij. Iemand een idee of zelfde ervaringen gehad?

Met vriendelijke groet, Tomas :(
Nu: Volvo S40 1.8i 16v 1996, ca 188.000.
Vorige: Volvo 440 1.6i 1996, 110.000.
Pantagorian
2nd Gear member

Edit, de reset heeft er toe geleidt dat accu helemaal leeg is.

Ik verbaas me als het wel de accu blijkt de zijn, want daar is toch een specifieke waarschuwing voor? Wat heeft dan het lambda/motorman. hiermee te maken? En vooral na een wasbeurt. ( ok dit is dan wel de laatste keer dat ik zo'n straat in rijdt, maar zou er tegen moeten kunnen ! ) Ook startmotor lijkt me niet de reden.

Maar ik hoor het graag van jullie :)
v402t
2nd Gear member

water (lees: wasstraat), accu leeg, niet meer starten maar de startmotor hoor je rondgaan? Lijkt me een verdeler probleem. Verlies van vermogen? Ik denk dan aan het dis-functioneren van een bobine (je hebt er twee, voor elke 2 cilinders een). m.a.w: kijk de verdeler eens na op vocht, laat je bobines ff doormeten incl. de kabels. Ook die kunnen poreus worden na verloop van tijd. Ik kan me voorstellen dat de lamba door een 'rare' verbranding storingen aan gaat geven....
Succes!
V40 2.0 T sports edition navigator '04
Pantagorian
2nd Gear member

Ik ga er van de week naar kijken.

Bij het proberen van het starten ruik ik overigens ook een overweldigende geur van benzine. Nou weet ik dat dat altijd gebeurd als je auto niet start. Maar het is heel erg. Waarschijnlijk is hij ook verzopen.

Vandaag ook de auto aangeduwd, maar niet aan te krijgen. de inlaat krijgt een backfire. Ik ga de verdelerkap er van de week afhalen om te kijken of hij onderstaat. Ik denk alleen niet dat het de kabels zijn. Als ze poreus worden zal dat niet METEEN na een wasstraat kapot zijn. hooguit kortsluiting. Maar ik ga het voor de zekerheid meenemen. Bedankt voor de tip.
Ramon&Ramon
7th Gear member

Bobines stuk vrees ik!
Een verdelerkap zul je niet vinden op je motor,wel een vliegwielsensor en twee bobines..
Plus een nokkenassensor..
In eerste instantie moet je kijken of de bougiekables vonken,je hebt 1 bobine per twee cilinders..
v402t
2nd Gear member

Geen verdeler kap?
Heb zelf een '97er gereden, En die had toch echt een verdelerkap dacht ik. In Italie gestaan met pech toen, een van de twee bobines kapot. Ze hebben toen de bobines incl. kabels en de verdelerkap vervangen. Of heet dat anders?
V40 2.0 T sports edition navigator '04
sjoerdb
5th Gear member

voortaan altijd met de hand wassen om krassen te voorkomen. succes met de storing!
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”