Aankoopadvies V50 2.0D

Dit is de rubriek voor de 30, 40 en 50 series vanaf bouwjaar 2004.
Plaats reactie
Summum87
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 27.09.2012 - 11:03

Dag allemaal,

Ik zal me eerst eens netjes voorstellen.

Ik ben Chiel, 25 jaar oud en kom uit Wierden. Ik rij op dit moment met veel plezier in een Opel Vectra 1.8 uit 2003. Ik rij echter 100km per dag naar mn werk en dan nog prive-kilometers, dus een diesel is veel voordeliger voor mij.

Tot nu toe ben ik veel op het Opel Forum te zien, maar mijn oog is op een V50 gevallen, dus wend ik mij tot jullie kenners van het Volvo Forum :)

Ik heb een Volvo V50 2.0D Summum van mei 2005 op het oog. De auto heeft een stand van 250.000 km en staat (particulier) te koop voor € 5.950,00. Naast alle Summum opties (leer, PDC, Xenon, autom. vertelbare bestuurders stoel) heeft de auto navigatie (klapscherm bovenop dashboard) en geintegreerde telefoon. Recentelijk is de luchtfilter, distributieset, waterpomp en multiriem vervangen (rond de 225.000 km).

Zaterdag gaan we kijken en hem eventueel kopen. Hebben jullie tips voor mij waar ik goed op moet letten? En is de prijs redelijk? Eigenlijk wil ik er wat minder voor betalen.
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Prijs is voor een particuluer te hoog, dat is een dealerprijs.

Zie de link:
http://www.gaspedaal.nl/Volvo/V50/?pmin ... sel&srt=pr
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Summum87
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 27.09.2012 - 11:03

Wat is een redelijke prijs dan?
fjrene
3rd Gear member
Berichten: 289
Lid geworden op: 20.11.2005 - 22:35
Locatie: houten

Is een vraagprijs ,eerst kijken hoe alles eruitziet en de algehele staat is dan zou ik beginnen met 4750 te bieden.
Summum87
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 27.09.2012 - 11:03

Oke, dat zal ik in mijn achterhoofd houden.

Iemand nog tips waar ik goed op moet letten? Heb natuurlijk geen brug bij de hand, dus wat ik zo goed kan controleren.

Een lokale Volvo specialist vertelde dat ik even op moet leten bij een koude start of het wel soepel loopt en de speling in wielen moet controleren, alsmede de airco.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Summum87 schreef:Dag allemaal,

Ik zal me eerst eens netjes voorstellen.

Ik ben Chiel, 25 jaar oud en kom uit Wierden. Ik rij op dit moment met veel plezier in een Opel Vectra 1.8 uit 2003. Ik rij echter 100km per dag naar mn werk en dan nog prive-kilometers, dus een diesel is veel voordeliger voor mij.

Tot nu toe ben ik veel op het Opel Forum te zien, maar mijn oog is op een V50 gevallen, dus wend ik mij tot jullie kenners van het Volvo Forum :)

Ik heb een Volvo V50 2.0D Summum van mei 2005 op het oog. De auto heeft een stand van 250.000 km en staat (particulier) te koop voor € 5.950,00. Naast alle Summum opties (leer, PDC, Xenon, autom. vertelbare bestuurders stoel) heeft de auto navigatie (klapscherm bovenop dashboard) en geintegreerde telefoon. Recentelijk is de luchtfilter, distributieset, waterpomp en multiriem vervangen (rond de 225.000 km).

Zaterdag gaan we kijken en hem eventueel kopen. Hebben jullie tips voor mij waar ik goed op moet letten? En is de prijs redelijk? Eigenlijk wil ik er wat minder voor betalen.

Heb je een kenteken van die auto,misschien kan ik in het onderhoudsschema kijken!
Mits dealer onderhouden natuurlijk.
Gebruikersavatar
V50-Mart
4th Gear member
Berichten: 601
Lid geworden op: 02.06.2010 - 21:42

1. onderhoudsboekje --> is vorige eigenaar zuinig geweest op zijn auto, of op zijn portomonnee.
2. bij proefrit even stevig remmen op recht stuk zonder handen aan het stuur...wijkt de auto uit?
3. roetfilter aanwezig op de auto? zoja, wanneer is die aan vervanging toe?
4. 1e turbo nog?
5. motor afdekplaat erafschroeven. is de motor droog, geen olievlekken, lekkende verstuivers etc.
6. staat van de banden. als die ook al aan het minimum voor de apk zitten, dan is dat extra kostenpost.

Staar je ook niet alleen blind op de motor. Check het interieur. werkt alles nog? radio, navigatie, stoelen, centrale vergrendeling etc.

Ik zou afspraak maken met een volvo dealer voor een aankoop keuring (kost 99 euro). Je weet dan gelijk heel veel over de auto en kunt dan goed bepalen of je em wel of niet wilt hebben. Als je goede afspraken maakt, kun je misschien wel in je proefrit gelijk even langs bij volvodealer daar in de buurt.
Volvo V50 1.6D Kinetic 2006. Xenon 6000k/LED stadslicht, Privacy Shades, 17 inch RRE Easyrun matzwarte velgen-225/45/17
Gebruikersavatar
eeltje69
2nd Gear member
Berichten: 87
Lid geworden op: 12.09.2012 - 11:55
Locatie: Leiden

Goeie tips hierboven.
Vraag ook of er schade is geweest en bekijk of reparaties netjes zijn gedaan.
Vallen alle deuren netjes dicht en hoe dit het net de kofferbak en de motorkap.
Renault Laguna blauw metalic 2.2 Dci Grand tour 150PK 283.000 km
Volvo V50 Black Saphire 2.0D Kinetic MY2006 --- 282.000 km. Tuning naar 170PK
Volvo V50 Saville Gray Metallic 2.0D automaat Edition II MY2009 met 289.000 km
Volvo V60 Black Sapphire Metallic D4 automaat Ocean Race(?) MY2014 met 146.500 km
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1524
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

"Voel" ook even of de auto goed doortrekt bij het accelereren. Hapering of twijfel in de motor kan duiden op een rotte EGR (Probleem bij de 2.0D)

Test ook de airco even!
Gebruikersavatar
V50-Mart
4th Gear member
Berichten: 601
Lid geworden op: 02.06.2010 - 21:42

360Degreez schreef:"Voel" ook even of de auto goed doortrekt bij het accelereren. Hapering of twijfel in de motor kan duiden op een rotte EGR (Probleem bij de 2.0D)

Test ook de airco even!
Nou dat lijkt bij elke volvo diesel wel een probleem..wat een onding
Volvo V50 1.6D Kinetic 2006. Xenon 6000k/LED stadslicht, Privacy Shades, 17 inch RRE Easyrun matzwarte velgen-225/45/17
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1524
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

V50-Mart schreef:
360Degreez schreef:"Voel" ook even of de auto goed doortrekt bij het accelereren. Hapering of twijfel in de motor kan duiden op een rotte EGR (Probleem bij de 2.0D)

Test ook de airco even!
Nou dat lijkt bij elke volvo diesel wel een probleem..wat een onding
Indeed, niet goed doordacht en je wint er niets mee. Het enige voordeel is dat je motor in de winter sneller op temperatuur is.

Daarom: In de zomer een plaatje ertussen, en in de winter plaatje ertussenuit.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Vreemd dat de topic starter niet meer reageerd?
fjrene
3rd Gear member
Berichten: 289
Lid geworden op: 20.11.2005 - 22:35
Locatie: houten

Zeker met zijn nieuwe v50 op stap.
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27342
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

360Degreez schreef:"Voel" ook even of de auto goed doortrekt bij het accelereren. Hapering of twijfel in de motor kan duiden op een rotte EGR (Probleem bij de 2.0D)

Test ook de airco even!
Inhouden/haperen kan ook in een vervuilde sensor zitten die de luchtstroom meet.
Die zat bij mij destijds op een gegeven moment vol met troep en dat gaf eenzelfde resultaat.

Buisje schoongemaakt, weer terug geplaatst en probleem opgelost.

Alleen is de kans ook inderdaad groot dat het aan de EGR ligt
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1524
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

fredhead schreef:
360Degreez schreef:"Voel" ook even of de auto goed doortrekt bij het accelereren. Hapering of twijfel in de motor kan duiden op een rotte EGR (Probleem bij de 2.0D)

Test ook de airco even!
Inhouden/haperen kan ook in een vervuilde sensor zitten die de luchtstroom meet.
Die zat bij mij destijds op een gegeven moment vol met troep en dat gaf eenzelfde resultaat.

Buisje schoongemaakt, weer terug geplaatst en probleem opgelost.

Alleen is de kans ook inderdaad groot dat het aan de EGR ligt
Sensor in de luchtmassameter bedoel je? Deze heb ik ooit eens met remmenreiniger schoongemaakt in mijn zoektocht naar waarom de turbo het niet meer deed.

Bleek achteraf een lekkend T-Stukje in het vacuumtraject te zijn. Probeer die maar eens te vinden! ;-)
Plaats reactie

Terug naar “De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004”