Advies gevraagd

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
herbert (c5)
2nd Gear member
Berichten: 73
Lid geworden op: 05.08.2012 - 16:37

Hallo mede forum leden
Ben me wel aan het inlezen maar zie door alle modellen en motoren het bos niet meer :)
Wij zagen deze auto en willen daar lpi in (laten) bouwen , wat zeggen de kenners hierover
http://www.autotrader.nl/auto/volvo/lel ... --automaat
Alvast bedankt voor jullie moeite gr herbert
Gebruikersavatar
evert65
6th Gear member
Berichten: 2825
Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
Locatie: Gelderse Vallei

moeilijk te zeggen, ik dacht dat standkachel en gas niet samen gingen
keep calm!, your randomizer is running
herbert (c5)
2nd Gear member
Berichten: 73
Lid geworden op: 05.08.2012 - 16:37

En wat is het verhaal van die luchtvering dan , is dat een optie geweest of ...
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Voor een beetje meer euro,s heb je er eentje van 2001,ik vind hem knap aan de prijs..voor eentje van 1998

http://www.autokooy.nl/CORE/index.php?o ... 6&Itemid=9
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

http://www.autokooy.nl/CORE/index.php?o ... 0&Itemid=9


Ook leuk voor die prijs..


LPG inbouwen kost je rond de 2300 euro,daar heb je een mooie diesel voor als je dat erbij optelt.
Gebruikersavatar
waver
2nd Gear member
Berichten: 70
Lid geworden op: 30.09.2011 - 11:20

Kilometers zijn laag zijn die NAP?
Wordt er met de luchtvering misschien nivomats bedoeld
Denk om distributiereim, waterpomp en multiriem. Bij twijfel over leeftijd vervangen!!
Als hij ECHT goed is zou het de moeite kunnen zijn om er G3 in te bouwen. Die heb je er met de huidige brandstofprijzen zo weer uit.
Je zou ook kunnen zoeken naar een v70 op gas (bij voorkeur LPI) die moet je voor dit bedrag ook kunnen vinden. Kilometers maken niet zoveel uit. vijf of zes ton is voor deze autoś geen uitzondering. Maar realiseer je dat je geen nieuwe auto koopt. Dus zal er regelmatig wat te repareren zijn omdat zelfs een volvo soms slijt.
- Airco
- Homokineet + Rubbers
- ontsteking (bougies, kabels, rotor, verdelerkap
- automaat flushen
Als je lief bent voor een v70classic gaat ie nog heel lang mee.
Op dit forum en het 850 forum zijn heel veel hobbytechneuten die je willen helpen als je een vraag hebt.

succes
Waver V70 classic 2.5 20V '97, Vialle LPI, 481.000km V70 D5 2003, 440000km Volvo v50 T5 2004, 361000km
potje13
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 09.08.2007 - 21:59

wat is de interval voor het vervangen van de distributie voor een 2.5T?
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

potje13 schreef:wat is de interval voor het vervangen van de distributie voor een 2.5T?

Modeljaar?????
Gebruikersavatar
waver
2nd Gear member
Berichten: 70
Lid geworden op: 30.09.2011 - 11:20

tussen de motortypes zit er geen verschil.
wel in de bouwjaren, vanaf 99 is de termijn verhoogd naar 150.000km.
tot en met 98 is het iedere 120.000km voor de distributiriem, en 90.000km voor de multiriem.
Waver V70 classic 2.5 20V '97, Vialle LPI, 481.000km V70 D5 2003, 440000km Volvo v50 T5 2004, 361000km
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4321
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

Vanaf MY99 zijn het andere motoren met ETM. Kwa kleppen stellen zit er ook een verschil in

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
herbert (c5)
2nd Gear member
Berichten: 73
Lid geworden op: 05.08.2012 - 16:37

waver schreef:Kilometers zijn laag zijn die NAP?
Wordt er met de luchtvering misschien nivomats bedoeld
Denk om distributiereim, waterpomp en multiriem. Bij twijfel over leeftijd vervangen!!
Als hij ECHT goed is zou het de moeite kunnen zijn om er G3 in te bouwen. Die heb je er met de huidige brandstofprijzen zo weer uit.
Je zou ook kunnen zoeken naar een v70 op gas (bij voorkeur LPI) die moet je voor dit bedrag ook kunnen vinden. Kilometers maken niet zoveel uit. vijf of zes ton is voor deze auto? geen uitzondering. Maar realiseer je dat je geen nieuwe auto koopt. Dus zal er regelmatig wat te repareren zijn omdat zelfs een volvo soms slijt.
- Airco
- Homokineet + Rubbers
- ontsteking (bougies, kabels, rotor, verdelerkap
- automaat flushen
Als je lief bent voor een v70classic gaat ie nog heel lang mee.
Op dit forum en het 850 forum zijn heel veel hobbytechneuten die je willen helpen als je een vraag hebt.

succes
Bedankt voor het meedenken , wat betreft het onderhoud daar zullen wij nooit op bezuinigen. We hebben nu een c5 hdi uit 2003 en gem 1000 euro per jaar bij de dealer
Deze heeft nu 300000 km gelopen en de koppeling word slecht stoelen zitten niet meer zo goed en de jaarlijkse hitte problemen in Italie met de carvan erachter (motor temp)
Ik dacht dat je de 2,5 liter moest hebben ivm de kleppen voor het lopen op gas
Gr Herbert
Gebruikersavatar
Gouwe
7th Gear member
Berichten: 6696
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Herbert,

De 850/V70 classic hebben een kop met hydraulische klepstoters. Deze kunnen zonder kleppen stellen mega lang op gas rijden. 5 a 6 honderduizend of meer is geen uitzondering (kijk ook maar eens op het volvo850forum).
De nieuwe 2.4 motoren (Let op! zitten ook in de laatste V70 classics vanaf MY1999 of 2000) hebben vaste klepstoters. Deze kunnen ook prima op gas rijden met een flashlube systeem. Echter hierbij moet je de kleppen laten stellen en dat schijnt zomaar tussen de 500 en 1000 euro te kunnen kosten. De interval weet ik niet.

Ik zou voor die 4000 euro lekker een D5 of een V70 met reeds ingebouwd LPi systeem kopen en de investering voor de nieuwe LPG installatie lekker reserveren voor onderhoud.......
Hoge kilometerstanden zijn echt geen probleem voor de V70, als ze maar aantoonbaar (goed) onderhouden zijn.
Christiaan
herbert (c5)
2nd Gear member
Berichten: 73
Lid geworden op: 05.08.2012 - 16:37

Nog bedankt voor het meedenken we zijn na lang wikken en wegen "gevallen "voor een 940 polar op gas (g3) en hebben er vandaag een aangeschaft \:D/
Gebruikersavatar
Gouwe
7th Gear member
Berichten: 6696
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Gefeliciteerd! Mooie wagens blijven dat toch.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

herbert (c5) schreef:Nog bedankt voor het meedenken we zijn na lang wikken en wegen "gevallen "voor een 940 polar op gas (g3) en hebben er vandaag een aangeschaft \:D/

Wel kleppen stellen om de 10000km op LPG...
Gebruikersavatar
Laguna-S60
7th Gear member
Berichten: 5798
Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
Locatie: Zuid West Friesland
Contacteer:

Zo vaak!??
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

zo vaak inderdaad@
Gebruikersavatar
Laguna-S60
7th Gear member
Berichten: 5798
Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
Locatie: Zuid West Friesland
Contacteer:

owke..., zouden we dus met ons kmtrage om de 6 maanden bij de garage moeten staan...
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Ik zeg niet dat je het moet doen,het is alleen een advies!
Als er geen lpg kop opzit,is de kans dat ze inzakken erg groot.
Is mijn ervaring,maar die is minimaal.
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”