LOL!
of..
- er is iets mis met de meegekregen D5
- het zit tussen de oortjes
mn buurman heeft een V50 1.6D, ik kreeg hem amper achter mijn stuur vandaan toen we van het weekend even naar de bouwmarkt gingen..says it all
S60 D5 als vervangwagen
- roadrage
- 2nd Gear member
- Berichten: 244
- Lid geworden op: 12.07.2011 - 09:50
coming up S60 D5 - Geartronic - Driver Edition II
MY06 S60 2.4D - 6 bak - Summum - HU-650 - RTI - Active Xenon - PDC - chipped 185PK 400nm - 17" Amalthea's
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Vol Creme Leder - stoel verw. - PDC - RTI - dakraam - 17" velgen
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Half leder - Stoel verw. - PDC - 18"; Team Dynamics
-- Fuck the Yellow, I Slam the Gas and Catch the Red --
MY06 S60 2.4D - 6 bak - Summum - HU-650 - RTI - Active Xenon - PDC - chipped 185PK 400nm - 17" Amalthea's
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Vol Creme Leder - stoel verw. - PDC - RTI - dakraam - 17" velgen
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Half leder - Stoel verw. - PDC - 18"; Team Dynamics
-- Fuck the Yellow, I Slam the Gas and Catch the Red --
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9335
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Daar heb je wel gelijk in kuupertje, ik krijg nog een keer een trap in mijn rug vlak voor 3000 rpm.
Ger, ik blaas dat ding af en toe wel eens schoon en dan zit 'ie zo boven de 180. Maar moet heel af en toe uit een late dienst, dat rijbewijs verdient wel m'n geld.
Ger, ik blaas dat ding af en toe wel eens schoon en dan zit 'ie zo boven de 180. Maar moet heel af en toe uit een late dienst, dat rijbewijs verdient wel m'n geld.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- ivoandriessen
- 5th Gear member
- Berichten: 1212
- Lid geworden op: 15.04.2007 - 21:04
- Locatie: Numansdorp
Als het een automaat betrof dan valt er nog wat voor te zeggen, die kan door de jaren heen, zeker met 300.000 km dusdanig ingeleerd zijn dat het optrekken wat tegenvalt. Uit eigen ervaring......
Bak gereset en trekken als de donder....
Bak gereset en trekken als de donder....

XC90 T8 Inscription MY2017 2022-
V60 PIH D6 Summum MY2014 2018-2022
XC90 D5 Summum MY2006 2015-2018
V70 D5 Summum aut MY2003 2009-2015
- Chrizzle D5
- 2nd Gear member
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 10.10.2008 - 13:30
Kobayashi schreef:Hi all,
Ik heb zojuist een vervangwagen meegekregen. Was benieuwd toen ze mij de sleutels van een S60 D5 meegaven (ik gok zo van het jaar 2002). Zal straks eens in het boekje kijken voor meer info.
Om eerlijk te zijn: valt me dat tegen seg.... Ik vind mijn v50 1.6D soepeler en (precies) heviger accelereren dan een S60 D5. Ofwel is hij al die jaren "lui" gereden, maar ben er dus allesbehalve van onder de indruk
Het zou mij niet verbazen als het idd een D5 is met "wat onder de leden". Onder het mom: niet goed genoeg voor de verkoop, laten we hem dan maar inzetten als vervangende auto, die korte ritjes redt ie voorlopig wel... ?
Mijn ervaring met mijn D5 is ook dat als anderen er in rijden, dat ze echt enthouasiast zijn. Ook bv. iemand die wel eens in een forse BMW 5-serie rijdt.
----
Volvo 480 turbo 1989
(opel corsa 1.2 2001)
Volvo S60 D5 2001 - 476.000 km
Volvo V70N D5 sport 2007 - 600.000 km
Volvo XC70NN D5 summum 2014 - 310.000 km
Volvo 480 turbo 1989
(opel corsa 1.2 2001)
Volvo S60 D5 2001 - 476.000 km
Volvo V70N D5 sport 2007 - 600.000 km
Volvo XC70NN D5 summum 2014 - 310.000 km
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 278
- Lid geworden op: 10.07.2012 - 15:39
Nu, ik heb er gisteren eens een heel ritje mee gemaakt, en hij leek idd los(ser) te komen. Ik heb ook nooit gezegd dat mijn 1.6D sneller zou zijn (ben ook niet dom.. 1.6 tov 2.4...) maar het LEEK zo in eerste instantie dat de S60 niet de power had die ik verwacht had. Soit, gisteren leek hij dan toch losser te komen.
Wat ik inderdaad merkte is dat hij vanaf 3000 toeren wel een extra duwtje geeft
Wat ik inderdaad merkte is dat hij vanaf 3000 toeren wel een extra duwtje geeft

-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Nou ja, ik moet toegeven dat ik ook niet echt in jubelstemming kwam toen ik 4 jaar geleden in een D5 stapte. Was een automaat en voelde niet echt sneller als mijn S40 2.0. Later bleek dat de 2.0 ook even snel was. Als je echt verschil wilt merken moet je een 2.5T/T5/R gaan rijden, dan merk je behoorlijk verschil.Kobayashi schreef:Nu, ik heb er gisteren eens een heel ritje mee gemaakt, en hij leek idd los(ser) te komen. Ik heb ook nooit gezegd dat mijn 1.6D sneller zou zijn (ben ook niet dom.. 1.6 tov 2.4...) maar het LEEK zo in eerste instantie dat de S60 niet de power had die ik verwacht had. Soit, gisteren leek hij dan toch losser te komen.
Wat ik inderdaad merkte is dat hij vanaf 3000 toeren wel een extra duwtje geeft
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21225
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Vergelijk je nu een S40 2.0 met een S60 D5???
Ik heb vroeger een V40 1.9D (115pk) gehad wat een pittig blok was maar die verbleekte bij het ritje wat ik mocht maken in 2 verschillende S60 D5(163pk)
Zeker een manuele S60 D5 hangt prachtig aan het gas en is een heerlijk snelle machine.
Een blok dat 300.000 heeft gelopen mag wel wat verlies hebben en zal ongetwijfeld niet meer zo kwiek zijn als één die een ton gelopen heeft.
Ik heb eens een leen S60 T5 meegehad met een respectabele kmstand die mij zwaar tegenviel.
Dergelijke auto's met kmstand en als leenauto worden veelvuldig geprobeerd door zijn berijders, iets wat de auto niet ten goede komt.
Ik heb vroeger een V40 1.9D (115pk) gehad wat een pittig blok was maar die verbleekte bij het ritje wat ik mocht maken in 2 verschillende S60 D5(163pk)
Zeker een manuele S60 D5 hangt prachtig aan het gas en is een heerlijk snelle machine.
Een blok dat 300.000 heeft gelopen mag wel wat verlies hebben en zal ongetwijfeld niet meer zo kwiek zijn als één die een ton gelopen heeft.
Ik heb eens een leen S60 T5 meegehad met een respectabele kmstand die mij zwaar tegenviel.
Dergelijke auto's met kmstand en als leenauto worden veelvuldig geprobeerd door zijn berijders, iets wat de auto niet ten goede komt.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Yep, mijn S40 uit 1997 met 2.0 blok (140 pk) en S60 automaat D5 met 163 pk. Zo raar is die ervaring toch niet? Ik weet nog dat ik de cijfers erbij zocht na de rit en toen bleek idd dat mijn s40 even snel was op de 100 (ook niet raar natuurlijk, 140 pk op 1200 kg en 163 pk op 1530 ofzo?). Klonk allemaal wel beter, die 2.0 maakt behoorlijk wat herrie. Die s40 hebben we trouwens nog steeds en ik rijd er nog wel eens in, dat gevoel wat ik toen had met die D5 heb ik echter met mijn V70 niet.diesel01 schreef:Vergelijk je nu een S40 2.0 met een S60 D5???
Ik heb vroeger een V40 1.9D (115pk) gehad wat een pittig blok was maar die verbleekte bij het ritje wat ik mocht maken in 2 verschillende S60 D5(163pk)
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27520
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
0-100 zal het inderdaad niet zoveel schelen met een 2 liter benzine in een S40.
Daarna als er eenmaal een beetje snelheid in zit of een keer gas geven om in te halen en dan gaat de S60 toch wel even flink uitlopen op de S40.
Trouwens weer wat meer on-topic:
Ik kocht na mijn S60 D5 een V50 2.0D en dat is toch wel een maatje meer dan een 1.6D, maar zelfs die leek totaal niet op een D5.
0-100 praktisch gelijke tijden, maar je mist heel duidelijk iets ten opzichte van die heerlijke 5 cilinder.
Zal dus zoals al een aantal keren is geroepen iets mis zijn met deze leenauto
Daarna als er eenmaal een beetje snelheid in zit of een keer gas geven om in te halen en dan gaat de S60 toch wel even flink uitlopen op de S40.
Trouwens weer wat meer on-topic:
Ik kocht na mijn S60 D5 een V50 2.0D en dat is toch wel een maatje meer dan een 1.6D, maar zelfs die leek totaal niet op een D5.
0-100 praktisch gelijke tijden, maar je mist heel duidelijk iets ten opzichte van die heerlijke 5 cilinder.
Zal dus zoals al een aantal keren is geroepen iets mis zijn met deze leenauto
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- jds
- 4th Gear member
- Berichten: 582
- Lid geworden op: 27.05.2006 - 12:01
Mijn ervaring met alle 3 diesels; de 1.6d rijdt aangenaam harmonisch goed voor alle dagen, maar heeft duidelijk kracht tekort. De 2.0d geeft een snelheidgevoel door bruut alle kracht te ontplooien (1500 tpm)over een korte toerentalband ( de begintoeren tot 3000tpm), maar de kracht is snel weg, dit geeft de wagen een nerveus karakter. De D5 geeft kracht en soeplesse van bij het begin(1800 tpm) en trekt door naar de hogere toerentallen(voor een diesel 4000tpm) zonder ophouden, plus het geluid is veel geraffineerder.
- Mart van der Steeg
- 7th Gear member
- Berichten: 6353
- Lid geworden op: 08.12.2007 - 13:58
- Locatie: Sassenheim-Teylingen
- Contacteer:

Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
- Bakboord1
- 4th Gear member
- Berichten: 962
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 13:08
- Locatie: Eindhoven
Ik vond de 185pk v70 ook niet bijzonder snel. Komt door de soepele vermogensopbouw. Een benzine turbo voelt veel bruter aan maar is niet perse sneller.
Overigens vind ik de 1.6d net een maatje te klein in een focus. Een d5 zou dus toch wel een stukje beter moeten rijden maar wellicht had je er meer van verwacht. Net zoals ik in de 185pk versie.
Overigens vind ik de 1.6d net een maatje te klein in een focus. Een d5 zou dus toch wel een stukje beter moeten rijden maar wellicht had je er meer van verwacht. Net zoals ik in de 185pk versie.
Opel Zafira 1.6cdti Business+
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 09.04.2007 - 20:21
Het valt me op dat vrijwel alle reacties hierboven betreffende de D5 motor over het vermogen gaan. Ik heb zelf eens in een V70 D5 gereden en ik was teleurgesteld doordat ik met name stationair het gevoel had in een bestelbus te zitten, en dan heb ik het dus over het geluid. Het geluid draagt mi veel meer bij tot de rij-ervaring van een motor/auto dan hoe snel hij precies is.
Mijn vergelijkingsmateriaal toen was een Peugeot met 2.0 HDI motor; die vond ik fantastisch. Dus om op het stukje van de topicstarter terug te komen; een 1.6d zou inderdaad wel eens 'lekkerder' kunnen rijden.
Mijn vergelijkingsmateriaal toen was een Peugeot met 2.0 HDI motor; die vond ik fantastisch. Dus om op het stukje van de topicstarter terug te komen; een 1.6d zou inderdaad wel eens 'lekkerder' kunnen rijden.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
JCF schreef:Het valt me op dat vrijwel alle reacties hierboven betreffende de D5 motor over het vermogen gaan. Ik heb zelf eens in een V70 D5 gereden en ik was teleurgesteld doordat ik met name stationair het gevoel had in een bestelbus te zitten, en dan heb ik het dus over het geluid. Het geluid draagt mi veel meer bij tot de rij-ervaring van een motor/auto dan hoe snel hij precies is.
Mijn vergelijkingsmateriaal toen was een Peugeot met 2.0 HDI motor; die vond ik fantastisch. Dus om op het stukje van de topicstarter terug te komen; een 1.6d zou inderdaad wel eens 'lekkerder' kunnen rijden.
Dan heb je blijkbaar niet in een technies goeie D5 gereden!
Wat betreft de Peugeot Diesel is dezelfde als Volvo gebruikt en waar nogal is problemen mee zijn,lees de Peugeot fora er maar is op na!
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9335
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Ik ben altijd blij dat mijn D5 niet als een tractor klinkt zo als bv VW of Opel, of een Ford Transit.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- V8 Oyster
- 2nd Gear member
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 21.01.2010 - 22:18
- Locatie: Betuwe
Ik heb jaren Peugeot 2.0 hdi gereden. Was, zeker kort na introductie een hele mooie (ook auditief) motor. Maar niet te vergelijken met een D5. Koud en stationair hoor je wel dat het een diesel is, maar die diepe volle 5 cilinder brom is toch een heel eigen en mooi geluid. Helemaal met Jeroen eens dat dit niet het tractor geluid is dat je wel bij de VAG auto's aantreft. Was toen voor mij, samen met zitpositie, reden om Peugeot 406 en geen VW Passat te gaan rijden.
V90 3.0 24v MY 1997, automaat, blackberry vine pearl, oak leder, 16" mercurius
V40 D4 summum MY '15 misty blue, blond/blond vasa leder, winter 17" Mannan, zomer 18" Taranis
Voorheen:
Duett 1963
V70 T6 AWD summum MY '10 geartronic, titanium grey, sovereign hide soft beige, winter 18" Venator, zomer 18" Odysseus
C70 T5 cabriolet MY '04 (2014-2016)
XC90 V8 AWD Summum MY ‘08 (2012-2014)
S80 V8 AWD Summum MY '07 (2012-2013)
V70 D5 AWD Summum MY '05 (2010-2012) - total loss
V40 D4 summum MY '15 misty blue, blond/blond vasa leder, winter 17" Mannan, zomer 18" Taranis
Voorheen:
Duett 1963
V70 T6 AWD summum MY '10 geartronic, titanium grey, sovereign hide soft beige, winter 18" Venator, zomer 18" Odysseus
C70 T5 cabriolet MY '04 (2014-2016)
XC90 V8 AWD Summum MY ‘08 (2012-2014)
S80 V8 AWD Summum MY '07 (2012-2013)
V70 D5 AWD Summum MY '05 (2010-2012) - total loss
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
V8 Oyster schreef:Ik heb jaren Peugeot 2.0 hdi gereden. Was, zeker kort na introductie een hele mooie (ook auditief) motor. Maar niet te vergelijken met een D5. Koud en stationair hoor je wel dat het een diesel is, maar die diepe volle 5 cilinder brom is toch een heel eigen en mooi geluid. Helemaal met Jeroen eens dat dit niet het tractor geluid is dat je wel bij de VAG auto's aantreft. Was toen voor mij, samen met zitpositie, reden om Peugeot 406 en geen VW Passat te gaan rijden.
Als je de waardevastheid vergelijkt tussen een Peugeot en een VAG diesel,zit daar wel een wereld van verschil in.
VAG motoren zijn simpelweg een stuk betrouwbaarder dan die Peugeot gebruikt.
Plus de inruilwaarde ligt bij VAG een stuk gunstiger.
Een 406 van 2006 koop je al voor rond de 5500 euro,dat gaat bij een VAG model helaas niet lukken.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
sorry Ramon, maar daar twijfel ik wel een beetje aan, niet de waardevastheid, maar wel de betrouwbaarheid van de PSA diesels, die zijn wereldwijd breed ingezet, en niet zozeer omdat ze onbetrouwbaar zijn. Dat de rest van de auto niet dezelfde weerbaarheid kent kan ik ook uit eigen ervaring onderschrijven.Ramon&Ramon schreef:V8 Oyster schreef:Ik heb jaren Peugeot 2.0 hdi gereden. Was, zeker kort na introductie een hele mooie (ook auditief) motor. Maar niet te vergelijken met een D5. Koud en stationair hoor je wel dat het een diesel is, maar die diepe volle 5 cilinder brom is toch een heel eigen en mooi geluid. Helemaal met Jeroen eens dat dit niet het tractor geluid is dat je wel bij de VAG auto's aantreft. Was toen voor mij, samen met zitpositie, reden om Peugeot 406 en geen VW Passat te gaan rijden.
Als je de waardevastheid vergelijkt tussen een Peugeot en een VAG diesel,zit daar wel een wereld van verschil in.
VAG motoren zijn simpelweg een stuk betrouwbaarder dan die Peugeot gebruikt.
Plus de inruilwaarde ligt bij VAG een stuk gunstiger.
Een 406 van 2006 koop je al voor rond de 5500 euro,dat gaat bij een VAG model helaas niet lukken.
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...