V40 D2: Electric Silver + Driver Support

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
V40-D2
2nd Gear member

Ik heb eind juni definitief mijn V40 besteld, eind oktober afgeleverd.

D2 Momentum, kleur: Electric Silver
- Intro Line
- Driver support Package (ACC, BLIS, Driver Alert)
- Verwarmde voorstoelen
- Verwarmde voorruit
- Automatisch dimmende binnenspiegel
- Exterior Styling Kit

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
-= V40 D2 Momentum | Driver Support Line | Electric Silver =-
rvo033467
4th Gear member

Welkom, weer een V40 erbij! :P
Rolf
Volvo 440 1.8
Volvo S80 2.4 1999
danceplaza
2nd Gear member

het is jammer dat je de acc niet los kan bestellen, net zoals de blis optie
Volvo V40 Summum D2 || Misty Blue || Espresso Brown leder
Opties: Intro line incl. Premium Audio || Security line incl. PCC
Panoramisch zonnedak || Sportchassis || Verwarmbare voorstoelen || Automatisch dimmende spiegel || Extra getint ramen achterportieren en achterklep || 17"; Segomo lichtmetalen velgen 225/45 R17
Cavallino
4th Gear member

Ik heb Driver Support besteld, na volgende week zal ik mijn ervaringen hiermee op het forum posten.
Volvo V40 T4 Summum Polestar
Volvo C30 1.8 Sport
Alfa Romeo 147 1.6TS Veloce
V40-D2
2nd Gear member

Je kan deze zaken zeker los bestellen, maar alleen ACC is even duur als het dirver support pack. dan neem je dus de andere zaken maar voor lief.

Ik kan mij ook niet voorstellen dat je alleen BLIS zou willen.

BLIS € 600,-
Collision warning met ACC € 2125,-
Driver Alert incl lane keeping € 925,-
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

de acc is veelomvattender dan BLIS, deze wordt gecombineerd met o.a. collision warning
Volvo for life
danceplaza
2nd Gear member

V40-D2 schreef:Je kan deze zaken zeker los bestellen, maar alleen ACC is even duur als het dirver support pack. dan neem je dus de andere zaken maar voor lief.

Ik kan mij ook niet voorstellen dat je alleen BLIS zou willen.

BLIS € 600,-
Collision warning met ACC € 2125,-
Driver Alert incl lane keeping € 925,-
bv de acc op de nieuwe golf 7 kost maar 580 euro en op de a3 560 euro
Volvo V40 Summum D2 || Misty Blue || Espresso Brown leder
Opties: Intro line incl. Premium Audio || Security line incl. PCC
Panoramisch zonnedak || Sportchassis || Verwarmbare voorstoelen || Automatisch dimmende spiegel || Extra getint ramen achterportieren en achterklep || 17"; Segomo lichtmetalen velgen 225/45 R17
Cavallino
4th Gear member

In ieder geval was het aantrekkelijker om het hele driver support pakket te nemen dan om losse onderdelen m.u.v. collision warning te bestellen. Ik ben zelf erg benieuwd of ik collision warning aan of uit zet. Heb ooit een S60 gereden met dat systeem en daarin knipperde vrij vaak een rij rode lampjes voor mijn neus, terwijl er niets aan de hand was. Wellicht stond-ie iets te strak afgesteld.
Volvo V40 T4 Summum Polestar
Volvo C30 1.8 Sport
Alfa Romeo 147 1.6TS Veloce
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

het enige goedkope bij een Golf
Volvo for life
Thom
5th Gear member

Gave kar heb je besteld, maar ik zou met een handbak én het nederlandse verkeer ACC absoluut laten vallen, zeker als je ipv daarvan elke dag op leer kan zitten, xenonlicht 'krijgt' en mooie, dikkere wielen :)
V40-D2
2nd Gear member

Thom schreef:Gave kar heb je besteld, maar ik zou met een handbak én het nederlandse verkeer ACC absoluut laten vallen, zeker als je ipv daarvan elke dag op leer kan zitten, xenonlicht 'krijgt' en mooie, dikkere wielen :)
Gelukkig zoveel keus op de V40, voor iedereen wat wils..

Leder vind ik niet boeiend, xenon en velgen wel, maar dit is weer eens wat anders.

De stukken die ik vaak rijd zijn ideaal voor ACC: filevorming waarbij de snelheid schommelt tussen 140 (vrij baan) en 80-90 bij de op/af-ritten. Tegenwoordig rijd ik op zo weinig plekken in zware file (0-20) dat een automaat minder extra comfort bied dan ACC. Ideale combo is natuurlijk ACC + Automaat = Queue assist
V40-D2
2nd Gear member

Foto's toegevoegd in de openingspost.
V40-D2
2nd Gear member

Eerste ervaringen:

D2 Motor
Voldoet, genoeg vermogen onderin om vlot op te trekken, de eerste km’s wat rustig aan rijden 

Navigatie
De navigatie werkt prima, voice commando’s werken zeer goed. TomTom vind ik wel beter en overzichtelijker.

Boardcomputer
De boordcomputer reageert vaak erg traag, met name het TFT display menu reageert ontzettend traag als je aan de hendel draait. Het Sensus menu heeft soms even nodig als je aan de knop draait of iets indrukt. Niet heel erg vervelend maar het kan sneller.

Driver support package
BLIS werkt goed en niet hinderlijk, CTA (cross traffic alert) werkt zeer goed; de achterkant is zeer dicht daardoor onoverzichtelijk. CTA merkt alle auto’s, fietsers en voetgangers op.
ACC werkt zeer goed, wanneer er een auto voor je invoegt gaat de ACC niet vol in de ankers. Wanneer ik een baan naar links opschuif begint de auto vrij snel te accelereren. Bij druk verkeer zoals knooppunten of op/afritten kan je het beter uitzetten en even zelf gas geven, daarna weer op de ACC verder.

Overig:
- Interieurverlichting bestaat slechts uit 1 gekleurde LED (verlichtingspack 1), maar ziet er wel mooi uit.
- Exterieur verlichting ziet er mooi uit ’s avonds, zeker met de lichten uit de onderkant van de spiegels.
- Hill hold assist is standaard 
- Redelijk veel opbergmogelijkheden overal om je heen.

Problemen
- Approach verlichting gaat de 1e keer direct uit, en interieur verlichting blijft daarna branden.
- Pakt soms de 2e versnelling niet bij terug schakelen, moet opnieuw koppelen om de 2e alsnog te pakken.
Plaats reactie

Terug naar “V40”