Die verwarring zal ook pas wegvallen als er een echte XC40 komt.bart simpson schreef:de verwarrning die men schept vanuit Volvo om een model in een reeks te zetten en er dan weer een min of meer gelijk genaamd model naast te willen getuigt van grote besluiteloosheid welke koers te gaan varen.
En of het besluiteloosheid is of dat ze heel goed waar ze heen willen durf ik niet te zeggen, maar het schept wel ruimte voor meer modellen cq van styling pakketten voorziene versies, denk aan bv. een V60 XC (naast de S60, V60 en XC60) en op termijn wellicht de 80-serie, S80, V80, V80 XC, XC80 oid? (ter vervanging van de S80, V70, XC70 en XC90?). Er is een tijd geleden al gezegd dat de benaming en op de schop gaan, dat zal enige tijd en modellen duren voordat het geheel doorgevoerd is, daar zijn ze m.i. mee bezig.
Als er dan ook nog een S40 komt en wellicht een C-model van de 40 en 60 (of juist 30 of 50 of70) zitten we al op 9 nieuwe modellen, kijk aan, welke mis ik dan nog?

Wat kan speculeren (ook van mij uiteraard) toch leuk zijn, maar de tijd zal het ons leren....
P.s. vergelijkbare benaming bestaan immers ook bij andere merken. (b.v. BMW 3, 3GT en X3 of 5, 5GT en X5)