Maat speakers S40 phase 1
- JTB
- 2nd Gear member
Ik zou graag welke maat speakers er in de deur zitten bij mijn volvo en welke maat er in de hoedenplank bevestigd kan worden? Ik heb nog goede Rockford Fosgate speakers maar helaas is dit 6x9 inch gaat dit passen met adapters?
- General
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Er zitten standaard 13cm speakertjes in de deuren en in de hoedenplank.
En nee, je kan die 6x9 speakers niet in die gaten proppen.

_________";Some people and performances are beyond words";________
- JTB
- 2nd Gear member
niet in die gaten, maar ik denk dat ik ze toch aan het spelen krijg!General schreef:Er zitten standaard 13cm speakertjes in de deuren en in de hoedenplank.
Volvo S40 1.8 16V 1997
- Okke
- 4th Gear member
Hoe wil je dat dan doen? Uitzagen? Als je de speakers niet goed monteert kan je zgn acoustische kortsluiting krijgen (de geluidsgolven aan de voorkant kunnen ongehinderd de achterkant van de speaker bereiken). Met name voor de lage tonen weergave is dat erg slecht. En de speakers achter een te klein gat zetten...is ook al niet echt aan te raden (denk aan uitslag van de conus tegen dat metaal en je bent een stuk geluid kwijt omdat het tegen het metaal straalt).
V40
- JTB
- 2nd Gear member
De speakers achter een te klein gat zetten is niet zo'n ramp mits je ervoor zorgt dat de conus vrij kan bewegen. Ik ga mdf gebruiken om als afstandhouder te fungeren en daar de speakers in monteren. Het mdf zal dan weer tegen de hoedenplank gemonteerd worden. Ik heb redelijk veel ervaring met het bouwen van speakers en diverse audio. Had in mijn BMW ook 6bij9 inch speakers gemonteerd terwijl er plaats is voor 13 cm en dat klinkt toch beter imho. Daarnaast heb ik vrij dure speakers liggen en geen zin om weer speakers van 250 euro in de kast te leggen en weer nieuwe te kopen. Dus, ik ga deze week even wat mdf verzagen om het geheel passend te krijgen.Okke schreef:Hoe wil je dat dan doen? Uitzagen? Als je de speakers niet goed monteert kan je zgn acoustische kortsluiting krijgen (de geluidsgolven aan de voorkant kunnen ongehinderd de achterkant van de speaker bereiken). Met name voor de lage tonen weergave is dat erg slecht. En de speakers achter een te klein gat zetten...is ook al niet echt aan te raden (denk aan uitslag van de conus tegen dat metaal en je bent een stuk geluid kwijt omdat het tegen het metaal straalt).
Volvo S40 1.8 16V 1997
- Okke
- 4th Gear member
Dat kan idd. Heb ik ook wel eens gedaan...ook omdat diegene ook al speakers had liggen (met de vraag "bouw die es in"). Belangrijk is idd dat de speakers vrijlopen, en je in ieder geval de hoge tonen brug bij deze systemen mooi uit laat komen door het gat. Nog een tip: ik doe dan altijd aan de bovenkant van het MDF een stuk neopreen band om een mooie afdichting te verkrijgen...zo heb je geen last hebt van acoustische kortsluiting. Hierdoor vul je als het ware de ruimte tussen het MDF en het metaal (=onderkant hoedenplank). Het is natuurlijk niet ideaal, maar het werkt. Succes...enne altijd benieuwd naar het resultaat!
V40
-
- 1st Gear member
@JTB,
Ik neem aan dat je de beschermkapjes er al af hebt gehad? Kun je mij misschien vertellen of en zo ja wat voor aansluitingen (voor aansluiting op de speakerkabels) er standaard inzitten om speakers op te zetten, ik wil nl speakers kopen die erbij mij voorin passen. Phase I V40, ik geloof dat de gaten voor de S40 en de V40 hetzelfde zijn...
alvas bedankt
Alwin
Ik neem aan dat je de beschermkapjes er al af hebt gehad? Kun je mij misschien vertellen of en zo ja wat voor aansluitingen (voor aansluiting op de speakerkabels) er standaard inzitten om speakers op te zetten, ik wil nl speakers kopen die erbij mij voorin passen. Phase I V40, ik geloof dat de gaten voor de S40 en de V40 hetzelfde zijn...
alvas bedankt
Alwin
Volvo V40 1.8 16V Comfort-Line (1997)
- JTB
- 2nd Gear member
Ik heb de kapjes er niet af hoeven halen heb het geheel vanonder gemonteerd. Bij mij waren er al aftermarket pioneer 13 cm speakers ingezet dus de originele aansluitingen kan ik je niet zeggen, maar als je eens ondersteboven in je kofferbak gaat liggen kun je het mij misschien vertellen...Alwin schreef:@JTB,
alvas bedankt
Alwin
Volvo S40 1.8 16V 1997