Even een vraagje tussendoor.
Als aankomend Volvorijder zit ik even met de volgende vraag:
Wat zijn de onderhuidse verschillen tussen een 740 en 940.
Ik hoop (en ga er ook vanuit) dat hier op het forum de nodige Volvorijders te vinden zijn die van een 740 naar een 940 overgestapt zijn.
Graag zou ik hun ervaringen willen horen. Is de 940 een verbeterde versie bijvoorbeeld( aanpassingen aan onderstel, motor, weggedrag enz) of hebben jullie zoiets van andere koets, nieuwe typeaanduiding en klaar.
Alvast bedankt, en uiteraard geef ik zo nu en dan een update van de zoektocht naar MIJN Volvo.
welke gaat het worden ??
- volvorider
- 5th Gear member
- Contacteer:
Dag bonsai,
Neem eens een kijkje op mijn web-log. Daar staat veel informatie over de 700 en 900 serie. Ook mijn eigen volvo's staan daar vermeld.
En ja, de 900 is duidelijk een verbeterde uitgave van de 700.
En wil je aankooptips? Kijk dan ook even op mijn web-log.
Neem eens een kijkje op mijn web-log. Daar staat veel informatie over de 700 en 900 serie. Ook mijn eigen volvo's staan daar vermeld.
En ja, de 900 is duidelijk een verbeterde uitgave van de 700.
En wil je aankooptips? Kijk dan ook even op mijn web-log.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
De 940 is een gemoderniseerde 740. Is wat moderner. Verder is de 940 eigenlijk een 740 met 760 stoelen. De stoelen uit de 760 waren nl comfortabeler. Veel 740 rijders hebben dus 760 stoelen. Persoonlijk vind ik de 740 lekkerder sturen ; strakker. De 940 vind ik wat onstabiel aan de voorkant; zoekerig en gevoelig voor sporing. Uitzondering hierop is de 940 td. Persoonlijk vind ik de 940 td de lekkerst rijden Volvo van de achterwiel aangedreven uitvoeringen.
Ciao Eric
Ciao Eric
mensen met honden hebben een hemel op aarde maar komen ze te sterven is er niets te erven